Tsjechisch bier in Nederland/België/Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zoek Budvar...

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan Budvar bier kan komen?
Ik heb zo'n heimwee naar Tsjechie :snik: en dan geeft zo'n biertje(s)
nog enige troost:cheers: .
 
Er zijn genoeg grote slijters of bierspeciaalzaken die Tsjechisch bier aanbieden. Budvar ben ik in Leiden wel eens tegen gekomen. Gewoon goed zoeken. :) Kijk even in de Gouden Gids en ga bij ze langs.
 
Vlak over de grens kom je vaak drankenhallen tegen. Onze favoriet heet de keten TRINKGUT. Zij zitten bijv. in Voerde, Wesel, Bottrop. Ik neem aan dat er ook zulke vestigingen in de buurt van Almelo zijn. In de vestiging te Wesel verkopen ze Budvar, Staropramen, Branik.
 
Jullie boffen maar weer daar langs de grens, hier kost een krat bij de speciaalwinkel zoveel dat je eerst een persoonlijke lening moet gaan aanvragen...
 
Ik zag vandaag bij de Bierkoning (Paleisstraat 125 te A'dam) Budvar in de schappen staan. Dit is echt een heerlijke winkel om te bezoeken in het centrum van de stad. www.debierkoning.nl. Ze hebben ook andere CZ bieren. Maar ook veel Belgisch, Engels en Duitse lekkernijen.

Normaal gesproken kun je Budvar of Urquell gewoon bestellen bij de slijter. Ik doe dat bijvoorbeeld wanneer ik Vitamalz bestel, een alcoholvrij drankje uit Duitsland. Binnen een week kan ik het dan ophalen. Het kan zelfs zijn dat verschillende Mitra vestigingen CZ bier op voorraad hebben. Bestellen moet dan ook lukken.

Verder weet ik dat De Caigny aan het Spijker 75 te Essen (B) minimaal een tsjechisch bier in het assortiment heeft. Deze heerlijke bierhal is echt een bezoek waard met veel speciaalbieren. Deze zaak bevindt ongeveer 6 km rijden van Roosendaal.

Ik meldde al eerder dat Trinkgut in Duitsland leuke bier -en drankenhallen zijn. Jammer genoeg hebben ze geen eigen website met adressen, maar er zijn vele vestigingen die via Google wel te traceren zijn. Volgens mij kun je ook in Bocholt terecht. Dat is te doen vanuit Almelo. Als ik me niet vergis verkopen de bekende Marktkauf vestigingen in hun Getraenkehallen ook Budvar of Urquell. Op de site www.marktkauf.de vindt men een vestiging in de buurt.

Als ik toch een heerlijk donker (tmavé) bier mag aanbevelen dat Trinkgut verkoopt wil ik wijzen op Neuzeller Schwarzer Abt. Wie van Velkopopocicky Kozel donker houdt kan dit 3.8% zware (lichte) goedje zeker waarderen. Het is aan de zoete kant. Probeer het altijd met de aankoop van een paar flesjes.
 
Burg Bieren in Ermelo??

Wat betreft Staropramen, heeft iemand al eens contact opgenomen met Burg bieren in Ermelo??
Schijnt de grootste bierwinkel van de Benelux te zijn. Misschien heeft die het op voorraad of wil het voor een schappelijke prijs bestellen??
 
Voor een paar weken geleden was ik in Kopenhagen en was daar in een hippe bar. Tot mijn grote verbazing zag ik daar Staropramen als tapbier! :D

Ik kom uit Ermelo en zal eventueel kunnen vragen bij Burg Bieren of zij Staropramen of ander Tsjechisch bier op voorraad hebben of kunnen bestellen tegen een schappelijk prijsje..

Ik hoor het wel, stuur anders even een prive berichtje.
 
Waar is Budweiser/Budvar te koop in NL?

Wie weet waar men hier in Nederland Budweiser kan kopen? Wij hebben ruim een week mogen genieten van dit heerlijke bier maar eenmaal terug in Nederland, blijkt het nergens verkrijgbaar!
Tips van harte welkom:D
 
In de betere bierwinkel. Maar pas wel op dat je Budvar koopt en niet het Amerikaanse product (met netjes gezegd een smaak alsof het door paarden geproduceerd wordt) Budweiser (Bud).

Geen flauw idee waar je vandaan komt, in Amsterdam bijvoorbeeld is het prima te krijgen, al betaal je voor een fles een bedrag waar je in Tsjechië ongeveer een halve krat voor hebt. Een redelijk gunstig prijsvoorbeeld voor een halve liter Pilsener Urquel 1,25.

En nou niet allemaal gaan vragen waar dat dan is...
 
Bier?

;) Als ik mij niet vergis kun je bij Mitra slijterijen budweiser kopen. Maar ja de prijs is wel een "beetje anders" dan in Tsjechie.
 
Misschien helpt het ook als we massaal contact opnemen met de eigenaar van Staropramen, Inbev, om te vragen waarom Staropramen niet regulier in Nederland verkrijgbaar is in kroeg, drankenhandel of supermarkt.

Op deze site kan je per mail een bericht voor ze achterlaten:
http://www.inbev.nl/index2.htm
 
Marco schreef:
Ik kom uit Ermelo en zal eventueel kunnen vragen bij Burg Bieren of zij Staropramen of ander Tsjechisch bier op voorraad hebben of kunnen bestellen tegen een schappelijk prijsje.

En Marco, al geïnformeerd?? :)
 
:lekker: Ik bezocht vandaag Trinkgut aan de Wallstrasse te Emmerich (D). Okay dat is natuurlijk geen Nederland, maar volgens mij slechts 25-30 km achter Arnhem aan de A3. Goed nieuws want hier wordt Staropramen verkocht in halve liters. Per krat € 11,99. Verder is er Urquell en Budvar te krijgen voor ongeveer € 12.99. Per losse fles wordt € 0,70 gevraagd. Urquell was vandaag zelfs in de aanbieding: € 10,00 per krat. Voor de liefhebbers: Gambrinus (€ 8,88). Van Krusovice en Branik is zowel pils als donker bier te koop.
 
tm 15 augustus 2006 in de aanbieding bij www.trinkgut.de :

Staropramen 6* 0,33 liter voor € 2.49
Gambrinus 20* 0,50 liter voor € 7.98
Budweiser 20* 0,50 liter voor € 9.99
 
Tsjechisch bier rond Lelystad ?

weet iemand of er in lelystad of romnd om lelystad radegast te koop is of pilsner?????

gr ons
 
Radegast zie ik zelfs in Amsterdam bij de betere bierwinkels niet (en dat is er eigenlijk nog maar één: De Bierkoning op de Paleisstraat, heeft altijd wel Tsjechisch bier op voorraad waaronder Urquell, Budvar en vaak ook Braník en andere wisselende)... De Avondwinkel bij mij in de buurt voert Pilsner Urquell in fijne halve liter blikken.

Verder koop ik wel eens Tsjechisch bier bij Tsjechische reisbussen (arme Tsjechische toeristen: een terugreis zonder bier, alhoewel als ik ze in Praag bij Staropramen zie laden...). Er zijn ook lijndiensten en dan kan je gewoon bestellen, heb je het een week later.

Maar ook die zul je natuurlijk minder in Lelystad zien!

Succes.
 
Het enige wat ik weet is dat er in Ermelo een hele grote bierwinkel zit. Wat ze er verkopen weet ik niet want we rijden er altijd alleen maar langs!! :D
 
Laatste versie van Peter Crombecq's Bierjaarboek (die van 1991-1992) maakt ook geen melding van goede bierwinkels/café's in die omgeving. Daarna is mijn interesse voor Belgisch bier opgedroogd. Verder ging het ook nog over Nederlands bier, maar goed op Chateau Neubourg en een paar andere Limburgers (en Het IJ) wordt er weinig behoorlijks hier gebrouwen.

Chateau Neubourg van Gulpener maakt altijd herinneringen aan Tsjechië bij me los: vol van smaak, zeer mooie schuimontwikkeling en mooie blauwe flessen. Kan ik je als alternatief aanraden! Te verkrijgen bij oa Dirk III...
 
Bovenaan