Tsjechisch bier in Nederland/België/Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Březňák en Gambrinus zoek ik in Amsterdam, waar bv.
vr. gr. Macek.
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

en HIER is te vinden:

Pilsner Urquell (meerdere soorten verpakking)
Budweiser
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Arno, hoe heet die winkel precies en wat is z'n (huppeldepup-kwartier) adres? Op dat stationnetje van Utrecht zijn namelijk nogal wat winkels... Dank!
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

In Rotterdam kun je Urquell in deze drankenhandel krijgen.

Orlanda
Oude Binnenweg 111
3012 JB
Rotterdam
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

In 's Hertogenbosch is Pilsner Urquell te krijgen in een slijterij aan het eind van de Hinthamerstraat bij sluis 0.
geen 0.5L maar 0.3L. de prijs is wel flink duurder als Ned.biersoorten en zeker veel duurder als je in Tjechie gewend bent.
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

vorig jaar zijn wij met een kofferbakje vol Gambrinus terug gekomen, maar dat was er jammergenoeg ZO doorheen :(

DSC00215.JPG
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

wy gaan al jaren naar Kleve,dat is hier maar een half uur ryden vandaan..
en dat is in duitsland..
daar hebben ze ook alle biersoorten..dat is voor ons(veluwe)het dichtste by..
dus even by Arnhem de grens overwippen..
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

De Bierkoning in Amsterdam verkoopt Pilsner Urquell, Lobkowicz, Hejtman en nog een ander Tsjechisch merk.

Bierkoning
Paleisstraat 125
Amsterdam
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Ik keek al of het eerder genoemd werd, maar zag het over het hoofd.

In de Leidsestraat in Amsterdam dacht ik ook Pilsner urquell gezien te hebben. Dat winkeltje zit ongeveer op de hoogte van Kerkstraat.
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

dat winkeltje op het station van Utrecht zit naast dat vage NS dumpzaakje waar je oude borden van stations kan kopen.... als je van het NS station richting de jaarbeurs loopt kom je er vanzelf langs...
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Vasek voor zover ik weet hebben ze in kleve alleen Pilsner urquell en budweiser gezien..
maar ik heb ook niet op Gambrinus gelet,die word hier niet gedronken..
sorry ,ik zal er eens op letten als ik weer ga..
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Ik ga voor Velkopopovickyho kozla.
Die kan je trouwens in drankwinkels in duitsland krijgen. Nog niet in Nl gezien jammer genoeg.
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Pilsner Urquell is bij Foodfactory (in Alkmaar) verkrijgbaar. Vandaag heb ik paar flesjes gekocht voor 1,04 euro per 0,33l flesje. Niet echt goedkoop dus.....
mad.gif


Foodfactory heeft nog een filiaal in Enschede.
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Wat een geleuter over bier!
Gewoon een paar trays meenemen van je reis, je laatset kronen besteden aan het inkopen van bier is altijd een goede zaak. Alleen wat sneu, het bier van januari is alweer op, dat heb je met verjaardagen, dan weten de meesten hier dat er Tsjechisch bier is en die laat ik dan meedrinken.
Het voordeel is dat we met zijn tweetjes gaan, dus in augustus gaat de bank plat en laden we weer vol, zo'n tray of 6 met 24 halve liters in blik gaan dan weer mee terug, dat is meestal wel genoeg voor tot de jaarwisseling.

En BTW het is hier in NL wel verkrijgbaar, maar ga eens naar de abdij bij Achel daar hebben ze het zeker of bij de bierschuur in Poppel.
 
Re: Pilsner Urquell in Nederland verkrijgbaar?

Hier in Groningen heb je de drankenspeciaalzaak Van Erp ( http://www.vanerpwijn.nl/ ) Ze hebben daar Krusovice, Budvar en ook Prazdroj. Prazdroj kost 1,30 euro per halve liter (blik) en kun je ook bestellen per tray, dan krijg je korting
smile.gif
 
Re: Staropramen in Nederland?

We zijn net van de week naar Emmerich geweest op anraden van wat forumleden. Naar Trinkgut, 5 verschillende Tsjechische bieren te koop voor een best wel schappelijke prijs. We hebben Pilsner Urquell gekocht voor 13 euro per krat( 20 flesjes van een 1/2 liter). Verder waren er nog Gambrinus, Branik en sorry de anderen ben ik vergeten. Dus als je een beetje in de buurt woont van de Duitse grens is dat best wel te doen.
 
Re: Staropramen in Nederland?

De Bierkoning in de Paleisstraat in Amsterdam heeft volop Staropramen te koop voor 1,75 per halve liter

František
 
Bovenaan