Tsjechië Totaal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

pekar schreef:
..Het is alleen jammer dat je deze informatie pas ter plekke kan constateren; vooral als je per bezoek en per kilometer moet betalen. De positieve zaken van de woning staan uitgebreid beschreven en gefotografeerd, de minpunten worden niet vermeld, of gebagataliseerd...
TT is niet de enige die creatief is in het omschrijven en fotograferen van een pand. Ook Tsjechische makelaars zijn daar erg handig in weten we uit ervaring. Doordat TT de informatie vaak van Tsjechische makelaars "leent" (misschien nog een beetje opleukt) krijg je dit. Groot verschil is dat je bij Tsjechische makelaars geen contracten vooraf tekent en niet bij iedere bezichting de portemonnaie moet trekken..
Je kunt m.i. wel kopen via TT maar er hangt een goudgerand prijskaartje aan.

Waarom TT nog steeds de SRO naar voren schuift is misschien wel omdat de door hen beheerde SRO's ook na de koop omzet blijven genereren:confused:

bakker schreef:
Ik heb over TT gehoord dat heel veel mensen dezelfde jednatel hebben en dat deze ook de boekhouding doet. Dit schijnt de moeder ? van Kamilla te zijn? Zonder SRO geen jednatel en geen boekhoudster!? Dit is wat ik gehoord heb misschien weten andere of dit klopt?
Geen idee wie wat doet binnen TT maar het is niet ongebruikelijk dat een persoon voor meerdere SRO's jednatel is. Daar is echter wel een maximum aan gesteld volgens mij.
Als je een SRO wilt oprichten moet er een jednatel worden aangesteld. Dus is het net andersom.. Zonder jednatel geen SRO. De boekhouding is een iets ander verhaal. Een ieder mag dat doen maar de jednatel is daarvoor verantwoordelijk. Als de boekhouding maar aan de vereisten voldoet.
 
ik denk dat de meeste van ons het er over eens zijn dat zonder een tsjechisch sprekende persoon het heel moeilijk is om een huis te kopen ...
wie je daar voor kiest is een persoonlijke keuze en heeft bovendien ook met je beschikbare tijd te maken .
 
m.a.w. niet kopen??????

Dat hoor je mij niet zeggen, als het wat voor je is zou ik het zeker doen; maar dan wel rechtstreeks en niet via TT.
Het zoeken (google) en bezichtigen (vakantietje) kun je heel goed zelf. Veel makelaars spreken Duits of Engels danwel hebben personeel in dienst die deze talen spreken. Toevallig (ja ik ben wezen kijken) weet ik dat deze eigenaresse Duits spreekt. Ze heeft tenslotte ook veel buitenlandse gasten in huis/pension gehad.
Als je gevonden hebt wat je zocht kun je verschillende mensen inschakelen om je te helpen bij de aankoop.

Zoek je eigen bemiddelaar dus, er staan veel posts over hoe en wat.
 
Nu een SRO niet meer nodig is, gezien de ervaringen van diverse forumleden, wordt het wellicht tijd dat ook TT hier op over gaat. CZK 2.000.000,- op omrekenkoers van 28 is € 71.430,-
€ 9.570,- is veel geld (ruim 13%) voor bemiddeling.

http://www.tsjechietotaal.nl/bekijkaanbod.php?id=1211
http://www.bydlet.cz/nemovitosti/detailpg_pension-s-obchodem-v-kraslicich_n9881.html

Bovendien staat het in een "rustig deel" (ja hoor, aan de hoofdweg naar skigebied Bublava;) ) en wat er nergens bij staat is dat er een flat in de achtertuin staat:( . U ziet: ik ken het pand :D

http://www.tsjechietotaal.nl/bekijkaanbod.php?id=708
http://www.fshwp.com/search/realestates.php?detail=MTE0MTE5&oid=11
Hier nog een voorbeeld tussen TT en een andere (nederlandse) makelaar voor hetzelfde object. Tegen een omrekenkoers van 28Kc per € is hier het verschil € 20.714,29!!! Hier wil ik wel 10 SRO's voor oprichten,:D bedenk u drie keer voordat u met TT in zee gaat....
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Lien, we kunnen l*llen als "Brugman" maar bij sommigen wil het er gewoon niet in :confused: Het is ongelooflijk wat die lui doen, en nog ongelooflijker is het dat er mensen nog steeds blij zijn met hun 'service' Nou geloof me voor 20.000 Eurries verwacht ik me toch een service ....:lmfao:
 
het verschil is bizar ! voor 20.000 euri's kan je een leuk huis kopen in tsjechie ! dus TT heb je niet nodig dat verschil kan je al in je zak houden en je hebt zelfs helemaal geen nederlandse bemiddelaar nodig scheelt je weer een paar duizend euri ! gewoon contact opnemen met de cz makelaar, bezichtiging is gratis (elke nederlandse bemiddelaar rekent hiervoor een x-bedrag sommige wel een paar honderd euri !!!), wij hebben de afgelopen maanden ook veel contact gehad met verschillende plaatselijke makelaarskantoren en op elk kantoor was wel iemand die duits of engels sprak. over hoe verder te handelen is al veel geschreven op dit forum. maar inderdaad we kunnen l***llen als brugman maar sommige mensen willen schijnbaar duurder uit zijn....

ron
 
Re. Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal

Ook wij hadden niet zulke goede ervaringen met T.T. en zijn snel overgestapt naar een andere makelaar, de prijsverschillen in zowel objecten als diensten zijn aanmerkelijk en meestal kunnen de makelaars dezelfdse objecten aanbieden.
Wij zijn uiteindelijk, tot volle tevredenheid, met EKRK in zee gegaan en hebben afgelopen week het definitieve koopcontract getekend voor onze villa in Hut. Om een voorbeeld te noemen, het oprichten van een SRO duurde minder dan 4 weken, de begeleiding is uitstekend en de kosten zeer redelijk.

Groet Henk1948
 
We zijn van plan een pension/camping te beginnen in Noord West Bohemen. Voor de bemiddeling hebben we Tsjechie Totaal ingeschakeld. Wie heeft hier ervaring mee en wie kan ons sowieso meer informatie verstrekken over een dergelijke onderneming in Tsjechie?

Hallo magreet, heb een jaar geleden contact gehad met tjechie totaal, voelde me niet zeker bij het contact, ben niet met ze in zee gegaan.
Heb vervolgens wel een huis gekocht maar bij beste-investering, ik kan zeggen dat ik daar heel tevreden over ben.
 
nog een tip.
als het eerste contract al spreekt van betalen zonder dat er iets tegenover staat , of alleen al voor de bemiddeling zelfs als de koop niet doorgaat. meteen omdraaien en iemand anders zoeken.
dat zijn de types die het iedere keer weer proberen.
op het andere techieforum site staan ook leuke verhalen over makelaars.
 
afspraak

Wij zoeken al een tijdje een woning in reuze gebergte. Veel gegoogled op internet, nederlands en tsjechische makelaars sites gekeken , veel info opgevraagt. En ook al eens 11 huizen wezen kijken(wat helaas niks geworden is) Maar op den duur krijg je en mail van de makelaars ivm een afspraak"kunnen we u beter van dienst zijn bla bla bla"... jullie kennen dat wel. zo ook nu met TT. We gaan er morgenavond dan maar naar toe, voor info. Ik heb hier al veel gelezen, voor en nadelen van TT We laten het wel ff over ons heen komen. en we beslissen tog nog niks direkt.
Heeft iemand nog tips? the do and the don'ts???
:)
 
Bovenaan