Tsjechië Totaal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?

He Baffie.

HET HAD MIJN VERHAAL KUNNEN ZIJN.
ZE DEDEN ERG MOEILIJK OM JE ZOMAAR DE GEGEVENS TE GEVEN JE MOEST INDERDAAD IETS ONDERTEKEN.
TOEN ZEIDEN WIJ TEGEN ELKAAR: STOP TOT HIER EN NIET VERDER.

GROETEN SYLVIA
 
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?

Als je ergens interesse in hebt en je laat dat blijken dan gaat het je eerst geld kosten.
En zonder dat ze maar iets van je weten moet je iets tekenen.
Met andere woorden ze vertrouwen je niet, wellicht ga je zelf op zoek en koop je iets buiten hun om.
Maar ik moet uiteraard wel al vertrouwen in hun hebben, ondanks deze opstelling.
Nee ze willen de vis alvast in het netje hebben, een rare manier van een vertrouwensband opbouwen.

Nee als je overtuigd bent van je goede bedoelingen dan laat je mensen vrij en doe je niet zo geheimzinnig over je projecten.
Zorg dat je zo goed je vak als 'makelaar' verstaat, en wees zo concurerend kwa prijsstelling dat het niet aantrekkelijk is voor aspirant kopers om het zelf te doen.
Echter dit geldt voor bijna al die nederlandse 'makelaars' in Tsjechie.
Geld verdienen is geen schande maar doe het zo open eerlijk en transparant mogelijk.
Als zij geld ontvangen denken ze in euro's en als ze wat moeten betalen denken ze in kronen.
 
Ervaringen met makelaar Tsjechië Totaal

Het aanbod van Tsjechie totaal is zeer uitgebreid, volgens zeggen
hebben zij dit ruime aanbod omdat zij ook objecten van andere partijen op hun site hebben staan.
Weet iemand hoe wij kunnen achterhalen wie het object daadwerkelijk aanbiedt, we zien wel allerlei codes, kunnen we daar wat mee?????

vr.gr Eddy&Jeanette
 
TT Werkt idd samen met meerdere makelaars. Dat betekent wel dat er meerdere partijen uit de ruif meeëten en die zal jij moeten vullen;) . Wat die codes betekenen weet ik niet. Ik verwacht dat je snel antwoord krijgt van een van de mede-forumleden.

Via de zoekfunctie binnen het forum zul je vele Tsjechische OG sites kunnen vinden zoals bijvoorbeeld www.sreality.cz en ook ervaringen van leden met TT.

TT staat vast wel weer op de Second Home Beurs in Utrecht 24 t/m 26 maart a.s. FF heer Flapper bellen, hij heeft vast gratis kaarten voor je.
 
eddy&jeanette schreef:
Het aanbod van Tsjechie totaal is zeer uitgebreid, volgens zeggen
hebben zij dit ruime aanbod omdat zij ook objecten van andere partijen op hun site hebben staan.
Weet iemand hoe wij kunnen achterhalen wie het object daadwerkelijk aanbiedt, we zien wel allerlei codes, kunnen we daar wat mee?
Eddy,

Ik heb altijd bijna alle onroerend goed die TT aanbied op een van de tsjechische makelaarssites kunnen terugvinden. Vaak is het een kwestie van volhouden. Op de sites van reality.cz en sreality.cz kom je veel onroerendgoed van TT tegen. Vaak tegen lagere prijzen. Let wel dat TT een all-in prijs biedt, dus incl s.r.o. Maar ondanks dat liggen de prijzen aan de hoge kant.
TT is zelf geen makelaar die direct van verkopers bemiddelt, dus er is altijd wel een makelaar te vinden waar het te koop staat. Soms een heel klein kantoor ....
 
Re:Ervaringen met makelaar Tsjechie Totaal

Hoi,

Wij hebben de sro laten opzetten door Tsjechie Totaal. Hebben daar ook wat objecten bekeken. Ik ben niet vreemd in de makelaardij dus is het er behoorlijk heftig aan toe gegaan met Tsjechie Totaal. Uiteindelijk hebben beide partijen de zaak naar tevredenheid kunnen beklinken en zijn we in bezit van een heel mooi huis. We kopen nu andere objecten maar daar komt Totaal niet meer aan te pas. We weten de weg inmiddels.
 
Ongeveer 3, 5 jaar geleden huis gekocht via TT.

Kamila was onze begeleidster.

Alles, maar dan ook letterlijk alles regelde zij voor ons.

Nog steeds trouwens.

Naar mijn gevoel is de mens achter het bedrijf misschien wel het beste om zaken me te doen.

Kijk niet al teveel naar de laatste euro's, maar ook naar de begeleiding.

Die kan wel eens meer waard blijken te zijn dan die €.

Ik wens je succes met het zaken doen, en niet al te veel twijfelen want dan bekom je nooit een kotje!

Groet van Kukel
 
ben het helemaal met kukel eens. wanneer je een goede begeleiding hebt is dat zeker wat waard. iemand die klantgericht is en die je je vertrouwen kan geven is "onbetaalbaar". wij bleken een geheel andere definitie van het begrip "totale begeleiding" te hebben dan onze toenmalige "makelaar" aldoende leert men. het is dan ook belangrijk vooraf goede afspraken te maken wat de "makelaar" voor je doet en ik zou bijvoorbeeld referentie's vragen.

trouwens veel kan een mens ook zelf doen hoor. zoek een engels sprekende tsjechische advokaat die kan je helpen met een verblijfvergunning (is tegenwoordig peanuts en je krijgt hem gelijk mee op het politiebureau) de advokaat kan het koopcontract voor je controleren, het kadaster en onderhandelingen voor je voeren met de verkopende makelaar. het grote voordeel is dat wanneer je een advokaat deze werkzaamheden laat verrichten hij je gewoon een uurtarief in rekening brengt, een bemiddelaar (zeg maar de nederlandse "makelaar" in c.z.) brengt je een tarief in rekening zijnde een percentage van de verkoopwaarde van het huis. dit terwijl de verkopende makelaar het koopcontract en de notaris moet regelen en de "makelaar", naast de bezichtiging (die veelal extra in rekening wordt gebracht) en de diverse controle's (kadaster, koopcontract etc.) verder niets hoeft te doen. die van ons deed het allemaal per fax en hebben we na de bezichting niet meer gezien. met een goede advokaat ben je een fraktie van het bedrag kwijt dan wat 1 van de bemiddelaars je in rekening brengt.
voor het verschil kan je je huis aardig verbouwen !!
 
Helemaal met Yvonne eens. Ook wij hebben een Engels sprekende advocaat, die met ons meegaat.
Daarnaast hebben we een Tsjechische gevonden die in Nederland woont, perfect Nederlands spreekt en (heel belangrijk) een heel goed Tsjechisch netwerk heeft.
Zij belt voor ons de partijen in Tsjechie, informeert en maakt afspraken. De kosten voor deze hulp verdienen we dubbel en dwars terug.
Werkt super. En heel snel.

Met vriendelijke groet,

Arthur.
 
een advokaat zal bijvoorbeeld ook eerder objectieve informatie geven. onze "makelaar" gaf destijds aan dat we op alle aankopen via de s.r.o. b.t.w. zouden kunnen terugkrijgen (net zo als hier in nederland). o.k. klonk goed want zo zouden we aardig wat terug kunnen krijgen van de geplande verbouwing, nieuwe inboedel etc. (en zo een stuk van de oprichtingskosten van de s.r.o. terugverdienen) later bleek het helemaal niet zo makkelijk te zijn om b.t.w. terug te vorderen, er zaten nogal wat haken en ogen aan hoorde we en dezelfde "makelaar" raadde ons af om zelfs maar een b.t.w. nummer aan te vragen (hij had zijn omzet qua verkoop van de s.r.o. aan ons inmiddels wel in de tas). ik bedoel maar die bemiddelaars zijn er natuurlijk ook om hun eigen kas te spekken. zo is veelal de bouwkundige check ook een farce, althans in ons geval. even naar het dak kijken, is er vocht in de muren, lekt er ergens wat etc. schakel een plaatselijke bouwkundige in (de advokaat heeft meestal wel contacten) en je krijgt een rapport van iemand die er voor gestudeerd heeft en voor een heel acceptabel bedrag een objectief advies geeft.
zo ook met het vinden van een boekhouder een bemiddelaar rekent als snel 1000 kronen per maand, terwijl wanneer je rechtstreeks zaken doet met een c.z. boekhouder je misschien max 3000 kronen per jaar kwijt bent ! (ik ga er even van uit dat het een woning voor hoofdzakelijk rekreatie is, en geen verhuur)

suc6,

ron
 
kukel schreef:
Ongeveer 3, 5 jaar geleden huis gekocht via TT. Kamila was onze begeleidster. Alles, maar dan ook letterlijk alles regelde zij voor ons. Nog steeds trouwens.

Naar mijn gevoel is de mens achter het bedrijf misschien wel het beste om zaken me te doen. Kijk niet al teveel naar de laatste euro's, maar ook naar de begeleiding. Die kan wel eens meer waard blijken te zijn dan die €.
Hoi
Ook wij hebben via TT een huis gekocht,
en ook wij zijn door Kamila begeleid.
Wij kunnen alleen maar zeggen petje af voor Kamila.
Het was niet altijd makkelijk voor haar, door tussen komst van een ander, die het werk wat Kamila gedaan had weer bijna te niet deed.
Nadat ze daar vertrokken is heeft ze ons nog steeds geholpen
kan niet anders zeggen dan dat ze een dik complimentje mag hebben. Waar zie je dat nog, zoveel inzet zonder ook maar te zeggen sorry ik werk er niet meer zoek het maar uit.
Dus degene die met het bedrijf in zee gaan waar ze nu werkt kan ik alleen maar zeggen, als Kamila jullie begeleid dan heb je iemand die zich voor de volle 100% of misschien wel voor 200% in zal zetten

groetjes Hetty
 
Wij hadden via TT een huis op het oog. Navraag gedaan over locatie maar die kregen we niet voordat we een overeenkomst hadden getekend. Dat uiteraard niet gedaan.
Via srealtiy.cz het huis gevonden en bezocht.
Bleek dat de fotos over de TT van een hele mooie hoek waren genomen.. (vrij uitzicht en meer op achtergrond).
Eenmaal op de locatie bleek dus dat de foto was genomen vlak tegen een rijtje aftandse huizen die zich op 10 meter tegenover het huis bevonden. De mensen die in die huizen woonden voornameljk van zigeunse afkomst waren. Aan de andere kant van het huis stond een oude steenfabriek waarvan het terrein als cross-veld werd gebruikt door de lokale jeugd.
Dit soort praktijken komen vaker voor (zie ook andere topics) en hebben mij doen besluiten zeker geen samenwerkingsovereenkomst te sluiten ... met wie dan ook...
 
Nu een SRO niet meer nodig is, gezien de ervaringen van diverse forumleden, wordt het wellicht tijd dat ook TT hier op over gaat. CZK 2.000.000,- op omrekenkoers van 28 is € 71.430,-
€ 9.570,- is veel geld (ruim 13%) voor bemiddeling.

http://www.tsjechietotaal.nl/bekijkaanbod.php?id=1211
http://www.bydlet.cz/nemovitosti/detailpg_pension-s-obchodem-v-kraslicich_n9881.html

Bovendien staat het in een "rustig deel" (ja hoor, aan de hoofdweg naar skigebied Bublava;) ) en wat er nergens bij staat is dat er een flat in de achtertuin staat:( . U ziet: ik ken het pand :D
 
ja het zijn grappenmakers die bemiddelaars (sommige niet allemaal natuurlijk) plukken effe een pand met foto's en omschrijving van een website (de oorspronkelijke verkoper en makelaar weten veelal nergens van) gooien er een percentage op en that's it. en wat doen ze eigenlijk voor die veelal forse provisie weinig weet ik uit eigen ervaring, de verkopende makelaar rekent je ook een bedrag aan provisie en verricht daarvoor diensten, de notaris wordt door de verkoper betaald en is onafhankelijk en de, in dit voorbeeld, genoemde bemiddelaar strijkt provisie op.... investering vrijwel nul (databank bijhouden etc.) en maximaal rendement. ik wil niet generaliseren hoor begrijp mee niet verkeerd kijk zelf veel bij "gaint" en die noemt gewoon de c.z. prijs zonder die "all-inn" prijs die TT hanteert. een bemiddelaar kan makkelijk zijn bij bevoorbeeld taalbarriere's maar het in dit voorbeeld genoemde bedrag aan bemiddeling (euro 9.570,-) is, naar mijn mening, buitenproportioneel. maar dat geldt ook voor de gemiddelde makelaar die hier op de nederlandse onroerend zaak markt aktief is.


ron
 
Goedemorgen Pekar!

Wij kennen dit pand ook! Het heeft jaren in de Tsjechoreizen gids gestaan en wij hebben er een paar jaar geleden onze vakantie doorgebracht! Het huis en de tuin zijn werkelijk prima, de flat vonden we niet zo'n probleem. De doorgaande weg was inderdaad wel druk. Maar als vakantieganger let je op andere zaken dan wanneer je een pand wilt kopen.
Kamila helpt ons ook nog steeds, gewldig hoor!

Paulien
 
Het huis is inderdaad wel leuk, tenminste het hoofdgedeelte heeft mooie grote kamers en veel authentieke elementen. De aangeprutste winkelruimte heeft het niet echt. Is qua indeling weinig mee te beginnen, te groot voor een bijkeuken, niet logisch betrokken bij de rest van de woning en de bouwstijl wijkt erg af. De tuin is leuk, achter het huis en lager dan straatniveau maar die flat is sterk verouderd en staat erg dichtbij, privacy is ver te zoeken in dit geval.
De weg loopt op ongeveer 1,5 meter voor je raam langs en is op het zelfde niveau.... maar ik neem aan dat er mensen zijn die daar geen bezwaar tegen hebben.

Het is alleen jammer dat je deze informatie pas ter plekke kan constateren; vooral als je per bezoek en per kilometer moet betalen. De positieve zaken van de woning staan uitgebreid beschreven en gefotografeerd, de minpunten worden niet vermeld, of gebagataliseerd.

Ik zal niet vertellen waar deze woning staat dus als je ooit vanuit Kraslice naar Bublava rijdt, via de hoofdroute, mag je na een paar honderd meter niet naar rechts kijken

"Lze prodat i s vybavením pensionu a předat kontakty na CK"
ehh.... mijn Tsjechisch is een beetje roestig....kun je dit nog eens vertalen?
 
m.a.w. niet kopen??????

:D Het is een vrij land, ook daar! Ik ben er ook geweest en na wat ge-google op stribrna vakantiehuis etc. kwam ik ook nog reisverslagen van andere potentiële kopers tegen. Ik zou, net als deze mensen, mijn geld niet in dat huis stoppen.

Ik heb over TT gehoord dat heel veel mensen dezelfde jednatel hebben en dat deze ook de boekhouding doet. Zonder SRO geen jednatel en geen boekhouder!? Dit is wat ik gehoord heb misschien weten andere of dit klopt?

Wij vonden redelijk veel huizen op www.ekrk.com, deze hebben een gefilterd nederlands gedeelte, maar als je Tsjechies goed genoeg is ook het volledige Tsjechische bestand.
 
Bovenaan