Precies, de enige oplossing is dan de gasten bij reservering erop wijzen dat de regels zo zijn en hopen dat er geen discussie komt.
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is allemaal goulash, en dat verlangt enige creativiteit om uit de chaos te komen. Tsjechen zijn toch bij uitstek creatief!Ik heb de bewuste tekst in het Tsjechisch via Google vertaald naar het Nederlands en toen kwam het woord 'terugkeren' naar voren. Ik heb toen ook gereageerd met de opmerking dat Nederlandse kinderen niet terugkeren en dat dus logischerwijs de uitzondering alleen geldt voor Tsjechische kinderen die vanaf hun vakantieland teruggaan naar Tsjechië.
Grapjas, dat zeg je als ze bij het MZCR (ministerie van binnenlandse zaken CZ) zelf de zaak vertalen in het Engels (zie bericht 2855) en dat is volgens iedereen hier verkeerd vertaald.Wat maar weer het belang aantoont van een goede beheersing van de Tsjechische taal.
Ha Goedenavond,Tsjechië is groen, maar Nederland is rood en daar kijkt het land waar je naartoe gaat naar.
Regels vind je op: https://www.hartmanova.eu/noodtoestand-inreisverbod-tsjechie/
Verandering zal denk ik plaatsvinden als Nederland groen is.ik denk niet dat dat gebeurt voor de 20ste.
![]()
Is al vanaf 19 juli van kracht. Daarvoor was een mildere quarantaine regel waar je binnen 5 dagen kon testen en dan quarantaine beëindigen.Is de 5 dagen quarantaine regel redelijk nieuw of allang ingegaan?
Ja, exact wel goed verwoord, Tsjechië is groen, maar Nederland is ROOD.Excuus misschien niet goed verwoord, maar ik bedoel dat Tsjechie op Groen staat in Nederland.
Toevallig stond er afgelopen dagen daarover iets in de Tsjechische media.er wordt nergens gecontroleerd.
Conclusie in mijn ogen dus ook; Er wordt nergens gecontroleerd.Er was een vraag voor het hoofd van de hygiëne, hoe er gecontroleerd wordt.
Die zei dat mensen bij binnenkomst in Tsjechië een PLF moeten invullen. Door die gegevens is er te controleren of iemand wel zijn PCR-test heeft gedaan.
Ook slaapt de verrader niet......buren/collega's geven ook door als iemand zich niet aan de quarantaine houdt.
Als van de PCR geen gegevens zijn of bij melding gaan ze naar het opgegeven adres. Is de persoon niet aanwezig dan heeft die een probleem.....
Is ook mijn ervaring. De enige regels die ik nog ervaar zijn de mondkapjes in winkels en OV.Ik woon hier vlak bij de Poolse grens en er wordt nergens gecontroleerd. Zelf heb ik penzion met restaurant. 0 controle. Bij collega's hier ook niks. Tegenover mijn huis een groter restaurant met groot terras, men zit daar hutje mutje op elkaar. Politie komt er elke dag menu halen tussen de middag. Zegt er niks van en controleert ook niet.
Het punt van controle is ook in Nederland een probleem, sinds het begin van de pandemie al.Waar ikzelf een probleem mee heb, is dat er allemaal regels zijn die continu veranderen en dat er totaal geen controle op is.