"Tandartsreisjes" naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat ik wil zeggen dat als u een probleem heeft wortelkanaal onsteking of iets dergelijks (gebit valt helemaal uit elkaar) en je klopt bij een verzekering aan om weer tandartszorg mee te verzekeren dan kunt u eerst zelf alles betalen wat er aan uw gebit mankeert.
En als u toch nooit een gaatje heeft kunt u zeggen : ik verzeker mij niet en neem het risico voor lief.
Wat trouwens niet zo hoog is in NL gezien de prijzen van het bij verzekeren voor tandarts kosten, maar dit terzijde.

kachel
 
Voor het plaatsen van kronen of bruggen verlenen Belgische ziekenfondsen geen tussenkomst.

Een vietal jaar geleden, liet ik door omstandigheden een nieuwe kroon plaatsen bij een tandarts in Krommeriz.
Dat was uiteraard goedkoper dan bij ons, doch enkel voor wat de plaatsing van kroon aangaat. Want voor eventueel bijkomende nevendiensten zoals radiografieën of hetverwijderen van tandsteen daar voorzien onze ziekenfondsen wel een tegemoetkoming voor...

Ik had kort na mijn terugkeer pech met deze kroon. Dat stelde me voor de keuze : ofwel terugkeren naar de tandarts in Krommeriz ofwel naar mijn gewone tandarts hier. Voortaan kies ik steeds voor de meest practische oplossing, ook al hangt daar een kaartje aan...

Het is een keuze die men maakt,
 
Er wordt gezegd en aangenomen dat Tsjechie zoveel en zoveel goedkoper zou zijn.
Maar waar zijn dan de prijzen, die zie ik niet.

Ik neem voetstoots aan dat het goedkoper is maar hoeveel, en rechtvaardigd dat verschil een reis voor een vakantie/behandeling in de tandartsstoel?
Waarde Kukel.

Prijzen.

Misschien moet ik maar degene zijn die de discussie openbreekt.
September dit jaar. Twee kronen met een tussenliggende brug. D.w.z. een 3-delig "metallo-keramisch" element. Eindbedrag inclusief Kc 6200.
Alles met 3M materialen en -technieken, noodkronen, verdovingen( wil ik per sé) consult en alle arbeid. Voor dat bedrag leverde mijn oude tandarts slechts een consult en de beruchte "foto" en wat tandsteenverwijdering. Na een kapitaal te hebben uitgegeven voor gebitsrenovatie, uiteindelijk bij de kaakchirurg uitgekomen. Die bleek mijn tandarts goed te kennen: "Is Hansje weer bezig geweest?"

Doktorem, Pani Boltikova is mijn tandarts. Resideert 6! dagen per week in Zichovice/Horazdovice en daar ben ik heel tevreden mee.

Hoort en zegt het voort.
 
Ik denk dat Stania nu genoeg tips en hints heeft gekregen, tijd om e.e.a. af te sluiten.

Een discussie over het prijspeil van diverse zaken wordt elders al gevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan