"Tandartsreisjes" naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

voordat ik jullie mening vraag, leg ik even uit wat mijn plannen zijn.

Ik heb een eigen tandtechnisch laboratorium in Tsjechie (ik maak kronen en brugwerk, protheses). Voordat we in Tsjechie kwamen wonen heb ik een paar jaar in Nederland gewerkt in een laboratorium. Sommige van jullie die al en kroon, brug of een kunstgebit hebben, weten natuurlijk dat dit niet al te weinig kost.
wat is dus mijn plan. omdat we ook kamers verhuren, dachten we aan een speciale arrangement voor mensen die hier in Tsjechie naar de tandarts zouden willen gaan en toch nog een leuke vakantie zouden willen hebben.
voordat ik alle details vermeld, zou ik willen weten of er eigenlijk interesse zou zijn . ik kan natuurlijk geen prijzen noemen, maar het zou wel de helft kunnen schelen in de kosten voor de tandarts.
ik zou dan iedereen ook verder begeleiden (vertalen, afspraak maken bij de tandtarts, enz.)

wat vinden jullie hiervan?

alvast hartelijk dank voor jullie meningen!
 
Misschien is het ook afhankelijk van hoeveel mensen een uitgebreidde tandartsverzekering afsluiten .Of deze zorgverzekeraar ook de in Tsjechie gemaakte kosten zulln vergoeden waag ik te betwijfelen.

Dus tip: Kijk of je een statistiekje kunt vinden van het aantal bruggen , kronen dat geplaatst wordt en hoeveel (deels)vergoed worden.

Hilde:zwaai:
 
ik kan alleen voor mezelf spreken. ik ga de laatste 5 jaar alleen nog maar in CZ naar de tandarts. heb dan ook geen aanvullende verzekering hiervoor in NL en betaal gewoon contant in CZ. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk alleen op controle ga en af en toe wat tandsteen laat verwijderen.

Als ik duurdere of ingewikkelder procedures zou moeten hebben zou ik toch in NL een aanvullende verzekering afsluiten en dan ook in NL naar de tandarts gaan...
 
Doen !! Er zijn al zulke "arrangementen" mofgelijk (ga maar googlen) en er is veel animo voor. Deels omdat niet iedereen alle tandartskosten hebben verzekerd maar daarnaast vaak ook kronen en bruggen niet hebben meeverzekerd.
 
Niet alleen de tandarts is goedkoper, wat denk je van cosmetische ingrepen zoals oog-liften? ook daar kan je arrangementen voor bieden als je in de buurt van een kliniek woont.
 
Maar pas wel op de verzekering in NL vergoed alleen als je langere tijd in CZ bent bijv. voor je werk. Heb het toevallig net nagevraagd omdat ik een nieuwe protese en Leen een paar kronen nodig heeft en de meeste tijd in CZ doorbrengen. Ze vragen een bewijs dat dit zo is en een offerte aanvraag.

A3.
 
Tja, ik weet het nog zo net niet.

De helft goedkoper dan in Nederland, zeg je.

Ik heb geen idee wat de tandarts daar kost ten opzichte van hier.

En wat het verschil in het maken van kronen daar en hier is.

Em hoe wordt het geregeld als de kroon na 2 weken breekt, moet je weer terug.

Garantie?

Ik sta er sceptisch tegenover omdat het echt wel veel goedkoper dient te zijn dan hier.

Is dat zo?

En op vakantie gaan terwijl de gedachten leeft dat er in mijn mond gefriemeld gaat worden...........nou nee.

Maar ja, nooit geschoten is altijd...........inderdaad.

(je kan beter een beautyfarm beginnen?
 
Is wederom een typische Kukel reactie. Niks kan zomaar waar zijn en alles moet in twijfel getrokken worden. Kun je dan echt niet gewoon dingen die hier verteld worden aannemen ??

Ik heb vorig jaar een kroon laten zetten, kosten 4500 Kronen. Een nieuwe multy-focale bril met tunnel correcte, geharde hlazen, reflectiefilter en wat al niet meer voor 7000 kronen (incl montuur). Dus Kukel.....neem het nu gewoon voor waar aan. Dank dank dank.
 
4500 CZK zal een porseleinen kroon zijn. Een metalen kroon met een wit plaatje kost iets van 700 CZK, eentje zonder plaatje wordt volledig vergoed - voor wie in Tsjechië verzekerd is.
Maar het hangt van de Nederlandse verzekering af wat en of je iets vergoed krijgt.
 
Waarde vriend,

Het domste in je leven wat je kan doen is dingen voor waar aannemen.

Ik stel gewoon een vraag, niets meer niets minder.

Komt u met een bril aanzetten.

Ik denk toch echt dat u de verkeerde bril hebt gekocht, anders had u zo niet gereageerd.

Ik vroeg gewoon feitelijk naar de TOTALE kosten.

Niets meer en niets minder.

Dus u moet ook de reis er naar toe bij rekenen.

En wees blij dat er tenminste iemand is die er met andere ogen naar kijkt.

Het is zo makkelijk om te zeggen dat het een goed idee is, maar de uitvoering valt vaak niet mee.

En dat brilletje van u zou in Nederland veeeeeeeeeel minder gekost hebben, maar dit terzijde.
 
Wij hebben kennissen waarvan de vrouw hier bij een tandarts haar 6 voortanden liet trekken,implantaten liet zetten en de 6delige brug van goud op porcelein...alles inclusief voor 1000euro!
Het resultaat was prachtig en ze heeft niets gevoeld tijdens de behandelingen.
Moet je in Nederland eens laten doen,zelf heb ik een porceleinen kroon voor nog geen 80 euro met meerdere behandelingen etc...een lachtertje als je de prijzen in Nederland weet.
Dus Kuuk voortaan eerst goed je huiswerk doen,tis hier zelfs nog veel goedkoper dan de helft! :stout:
 
Het heeft niets met huiswerk te doen.

Gewoon lezen wat ik schrijf, niets meer.

Garantie, vertel daar eens over. (ervaringsdeskundige)

En vertel eens wat dezelfde behandeling in Nederland kost.

Je hebt er geen idee van, vandaar je reactie.

Je reactie is een lachertje.
 
Ik hoef niet te rekenen.

Het totaal plaatje gaat het om

Maar de nazorg, hoe zit het daar mee?

Ik heb ook een kroon laten zetten, na 4 weken brak hij af en om niet werd hij vervangen.

Ik wil het niet negatief maken maar om enkel te zeggen: kijk hoe goedkoop gaat mij te ver.

Maar vooral gaat het erom: ziet de Nederlander daar wat in.

Dat was tenslotte de vraag.
 
Ik denk toch echt dat u de verkeerde bril hebt gekocht, anders had u zo niet gereageerd.
.....
En dat brilletje van u zou in Nederland veeeeeeeeeel minder gekost hebben, maar dit terzijde.
maar niet zo roze denk ik

ik kan alleen voor mezelf spreken. ik ga de laatste 5 jaar alleen nog maar in CZ naar de tandarts. heb dan ook geen aanvullende verzekering hiervoor in NL en betaal gewoon contant in CZ. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk alleen op controle ga en af en toe wat tandsteen laat verwijderen.

Als ik duurdere of ingewikkelder procedures zou moeten hebben zou ik toch in NL een aanvullende verzekering afsluiten en dan ook in NL naar de tandarts gaan...
dan zult u eerst opnieuw in de sanering moeten voordat ze ook maar iets doen dus als je al een probleem hebt zal je die eerst zelf moeten betalen.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ik heb zelf twee implantaten en zou dit echt niet ergens anders durven laten doen dan bij een Nederlandse implantanoloog. Zou er zeker de reis niet voor ondernemen. Misschien als je toch al in Tsjechie woont cq. er veel verblijft dat je je gebit daar laat onderhouden, maar dan heb je het arrangement ook niet nodig. Voor mij 80% vergoeding, dus altijd goedkoper dan afreizen naar een land waar ze me niet verstaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan