Supermarkten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Misschien niet waar zij vandaan komen. Hele bussen hebben we naar binnen zien gaan. De passagiers dan hè.
 
Geen idee waar ze voor gaan. Ik zal er eens op letten de volgende keer.
Ook de Nederlanders zijn er trouwens goed vertegenwoordigd. Het is een aardig ontmoetingspunt aan het worden, als je erom geeft.
 
Hallo allemaal,
Als wij in Tsjechie zijn, kijken we ook of er een Lidl is. Mijn moeder heeft glutenallergie. We kopen de crackers. Bij de Lidl betalen we 15 eurocent en in Nederland kost een pakje 3,50 euro. Daar heb je bij de Lidl heel veel voor.
 
Daar kan ik in komen.

Voor mijn winkelplezier geldt, hoe anders, hoe leuker. Lidl heb ik ook in nederland, en Albert lijkt sprekend op namgenoot Hein. Geef mij maar een megamarkt als Kaufland of Hypernova. En natuurlijk ook die geweldig leuke Potraviny op elke hoek. Als je goed kijkt zijn sommige artikelen daar nog goedkoper dat bij een hypermarket. Maar daar gaat het bij mij dus niet om, dat zijn verschillen van een paar cent. En om het prijsvoordeel kom ik ook niet naar Tsjechie.
 
Moet dat steeds het goedkoopste zijn, wat een gesukkel en maar kilometers rijden naar de Lidl. Is het enkel goedkoop wat telt ?

Wat hebben jullie toch allemaal met die Lidl. Gaan jullie in Nederland ook nergens anders aankopen ?

Ik ben zelf nog niet in Tsjechië geweest :bloos2: maar hier in NL let ik wel op de prijs.En mijn ervaring is dat duur beslist niet beter is.Gek eigenlijk, ik ben tegen de euro, maar als ik dan lees dat de vertrouwde winkels daar ook zijn, denk ik dat is mooi handig.:stom!:
 
Daar kan ik in komen.

Voor mijn winkelplezier geldt, hoe anders, hoe leuker. Lidl heb ik ook in nederland, en Albert lijkt sprekend op namgenoot Hein. Geef mij maar een megamarkt als Kaufland of Hypernova. En natuurlijk ook die geweldig leuke Potraviny op elke hoek. Als je goed kijkt zijn sommige artikelen daar nog goedkoper dat bij een hypermarket. Maar daar gaat het bij mij dus niet om, dat zijn verschillen van een paar cent. En om het prijsvoordeel kom ik ook niet naar Tsjechie.

hypernova lijkt op op de ah hoor ze hebben daar een merk ah selecty ofzo met allerlei spullen o.a. vlees en jam. dan neem ik toch liever de tesco
 
Krul, de hypernova hoort ook tot het Ahold-concern :fluit:

Ik begrijp Krul wel hoor, bij de Albert heb je vaak alleen de levensmiddelen en bij de hypernova hebben ze 'n veel uitgebreider assortiment.
Ik vind trouwens nog steeds de Tesco het leukst om te winkelen, vooral vanwegen de atlassen en boeken die ze er verkopen.
 
Boodschappen

Goedenavond ,

Ik ben nieuw op het forum. Wij gaan op 2 augustus naar Nova Hamry in West Bohemen in het Ertsgebergte . Dat ligt vlakbij Nejdek. Kan iemand ons vertellen, of je daar in de buurt een suoermarkt hebt. Het liefst iets in de trend van Lidl of Aldi . We gaan voor de eerste keer naar Tsjechie .

Groetjes Karina en Peter
 
Neem maar voor de zekerheid al je boodschappen uit Ned mee ;)
Stel je voor zeg dat er geen enkele winkel in de buurt is pffff....beter het zekere voor het onzekere nemen.
 
Wij gaan op 2 augustus naar Nova Hamry in West Bohemen in het Ertsgebergte

In West Bohemen ?
Volgens Mapy.cz ligt het tussen Liberec en Harrachov. Of heb ik nu weer een andere Nova Hamry te pakken?

Neem maar voor de zekerheid al je boodschappen uit Ned mee ;)
Stel je voor zeg dat er geen enkele winkel in de buurt is pffff....beter het zekere voor het onzekere nemen.

Voor het geval dat jullie dit ook maar een klein beetje serieus wilde nemen... NIET DOEN! :) Ik snap de ongerustheid als je voor het eerst naar Tsjechië gaat, maar eenmaal daar geweest snap je ook dat dat nergens voor nodig is :) In Tsjechië zijn meer, grotere supermarkten met een veel groter assortiment dan hier in Nederland.
 
het enigste wat wij meenemen is hagelslag en pindakaas, echte Hollanders hé!!
Supermarkten genoeg maar het is veel leuker om in de dorpswinkeltjes boodschappen te doen.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Nee hoor Karina! Laat je verrassen maar wees niet bang voor enorm achtergebleven gebied, dit valt reuze mee. Ook in NL is verschil tussen randstad en dorpjes in de achterhoek (of Brabant), maar da's juist leuk. Heel fijne vakantie gewenst!!
 
In Karlovy Vary, kort bij Nejdek, zitten in ieder geval een Kaufland, een Hypernova (Albert Heijn warenhuis super plus) en een gigantische Tesco.
Deze laatste is volgens mij 7 x 24 uur per week open! Als je via Cheb het land binnenkomt, rijd je er bijna letterlijk overheen als je Karlovy Vary nadert.
(En je kunt er ook relatief goedkoop tanken!)
De andere twee zitten iets verder aan de toegangsweg naar het centrum vanuit Cheb.
 
Bovenaan