Supermarkten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

supermarkten vind je in alle grotere plaatsen. in plzn zijn ook een paar grote hypermarkten en waarschijnlijk is ook daar tesco nonstop geopend
 
Alleen al in Karlovy Vary zit:

- Tesco
- Hypernova
- Interspar
- Kaufland
- Albert
(en dan vergeet ik nog wat kleintjes)

en er wordt gebouwd aan een Globus....

Genoeg keus ? :)

kobus schreef:
waarschijnlijk is ook daar tesco nonstop geopend
Zowel in Plzen als in Karlovy Vary zit een Tesco die non-stop geopend is....
 
OK bedankt aan iedereen die reageerde. Ik zie dat we zeker geen problemen zullen hebben om onze inkopen te doen.
 
Arno schreef:
Alleen al in Karlovy Vary zit:

- Tesco
- Hypernova
- Interspar
- Kaufland
- Albert
(en dan vergeet ik nog wat kleintjes)

en er wordt gebouwd aan een Globus....

Genoeg keus ? :)

Zowel in Plzen als in Karlovy Vary zit een Tesco die non-stop geopend is....

zul je zien, dat zelfs de supermarkten die non-stop geopend zijn toch nog een stevig slot op hun deuren hebben zitten, hadden ze toch gemakkelijk op de bouwkosten kunnen besparen
 
president schreef:
OK bedankt aan iedereen die reageerde. Ik zie dat we zeker geen problemen zullen hebben om onze inkopen te doen.
Of als je het iets minder zonnig bekijkt: je zult problemen hebben om je inkopen te doen, want er is zoveel keuze wáár je je inkopen gaat doen! En binnen de winkel geldt dat weer voor een hoop zaken. Op dit vlak ligt de keuze in Tsjechie vaak breder dan bij ons in de Benelux, waar de markt meer uitgekristalliseerd is. Er zijn nu zoveel winkelketens en zoveel merken op de markt, dat daar ongetwijfeld een sanering in moet gaan plaatsvinden - 't is anders gewoon niet rendabel.
 
hoi hoi, Ben nieuw hier...dus ik moet nog even wennen. Wij vertrekken zaterdag naar Leznicka en hebben daar een huis gehuurd. Aangezien wij laat aankomen vraag ik me af of we nog ergens boodschappen kunnen doen. Je zit namelijk ook met de eerste en tweede pinksterdag. Verder moet ik even kwijt dat ik ontzettend benieuwd ben naar de omgeving.

groetjes, Maria
 
Het zou wel kunnen dat we nu een overschot aan keuze gaan hebben. Maar toen we twee jaar geleden in Tsjechië waren in Brozany was dit zeker niet het geval. Dan moesten we telkens zo'n 12 km rijden naar de eerste supermarkt en daar was er zeker geen overschot van keuze. Vorig jaar waren we dan in Roznov en daar konden we alles vinden wat we wensten. Zo zie je maar dat de ene streek bij de andere toch en verschil uitmaakt. Maar dat is bij ons ( denk ik ) ook het geval.
 
We zullen zien hoe het gaat lopen. De omgeving schijnt prachtig te zijn en vooral erg rustig. We laten alles over ons heen komen en gaan genieten. Genoeg te zien en te beleven. Verder schijnen er volop goede eettentjes te zijn. Dus kunnen we daar ook nog gebruik van maken.
 
president schreef:
Zo zie je maar dat de ene streek bij de andere toch en verschil uitmaakt. Maar dat is bij ons ( denk ik ) ook het geval.
Dat klopt, ik zit op nog geen 3 minuten fietsen van een winkelcentrum met van alles en nog wat aan winkels. Mijn zusje woont in Drenthe en zit op 10 km afstand, die vindt het vaak op vakantie juist meevallen hoe ver ze moet reizen om boodschappen te kunnen doen, bijna altijd korter dan thuis voor de dagelijkse boodschappen.

Ik vind het ook leuk om op vakantie een stuk te rijden om naar de supermarkt te komen, iedere keer een ander rondje proberen te maken, zo zie je lekker veel van de directe omgeving.

groetjes,
tonia
 
winkels in plzen

in plzeň vind je een aantal grote supermarkten. de 2 grootste nl de Spar en Tesco liggen aan de uitvalsweg richting Praha.
tesco is 24 u open, behalve op Kerstavond, kerst en nieuwjaarsdag.
het ligt in een mooi nieuw winkelcentrum met veel verschillende zaken, het ziet er gelikt uit.Bij de Tesco is een buffet waar je heerlijk kunt eten.

verder is de Zoo in deze stad aan te bevelen, vooral ook omdat men de laatste 5 jaar erg vel in dit park heeft geinvesteerd en alleen daarom al een bezoek waard. Eeen enorm verschil ten positieve t.o.v. 5/6 j geleden.
als je dan toch vanaf Karlovy V komt rij dan via Kralovice en Plasy (wegnr 27 richting Most) en bezoek het kloosterkomplex in Plásy en bij Kralovice.
 
ik vond de tesco in plzen erg groot de medewerkers gingen met skates door de winkels vorig jaar heb ik dat bij de andere tescos in hradec kralove en decin niet gezien kan dat kloppen.
 
Wat ik jammer vind is dat er tussen het "superstore" aanbod aan de bovenkant en de Vietnamshops aan aan de onderkant van de markt zich geen aanbod van middenstands winkels heeft kunnen ontwikkelen.
Alle bedrijvigheid is op industrie terreinen buiten de centra, zodat in de binnensteden niet gezellig kunt winkelen. De winkels die in de binnensteden zitten hebben het moeilijk en lopen kwa ontwikkeling hopeloos achter. Ik zie dat ze op termijn allemaal het loodje gaan leggen.
Vind dat heel jammer voor de gezelligheid in de binnensteden.
 
Ik denk dat er er tijdens het communisme zich geen vrij ondernemersschap heeft kunnen ontwikkelen en nadien heeft het grootkapitaal meteen bezit van de markt heeft genomen. Mogelijk ontwikkelen de Vietnamshops zich in de verre toekomst tot een echte middenstand, maar daar zullen we nog wel een paar decennia en generaties op moeten wachten. Jammer dat de autochtone Tsjechische middenstand waarschijnlijk die boot zal gaan missen
 
shantie66 schreef:
hoi hoi, Ben nieuw hier (...)vraag ik me af of we nog ergens boodschappen kunnen doen. Je zit namelijk ook met de eerste en tweede pinksterdag.
groetjes, Maria
Welkom Maria! De "tweede" feestdagen zijn volgens mij typisch Nederlands. Volgens mij is dus alles open op tweede pinksterdag.
Veel plezier in CZ!
 
Nou ik ben heel blij met al deze verhalen, wij gaan voor nhet eerst voor 3 weken naar Tsjechië, zuidbohemen, in het plaatsje Volmanec-Polesi. We kunnen niet wachten om te vertrekken. Wij zijn weg van markten, kledingwinkels en hopen in het plaatsje waar we zijn echt leuke markten en winkels tegen te komen. Via Topic Travel een huisje gehuurd.

Zijn er mensen die in deze buurt geweest zijn, die enkele tips kunnen geven. De eerste keer dat we gaan zonder vanuit Nerland booschappen mee te nemen.

Uw Tips lees ik graag


santusia
 
Zijn er Hypernova's bij Vrchlabi en Trutnov?

Wie weet dit????:D
We moeten nog tot 18 augustus geduld hebben voor we naar tsjechië gaan!!!!:snik:
 
Bovenaan