Supermarkten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

en in cheb heb je ook supermarkten. door zit ook de tesco/hypernova, maar deze zijn wel waarschijnlijk kleiner als die in karlov vary.
 
Supermarkten in Tsjechie

Beste forumgebruikers,


ik heb al enkele threads van dit forum doorzocht maar kon het antwoord helaas niet vinden. Ik heb een reis georganiseerd voor ongeveer 25 mensen naar Podebrady.

Momenteel is nog een kritiek punt de openingstijden van supermarkten op Zaterdag. Aangezien we bij het krieken van de dag vertrekken zou het problematisch zijn als de winkels om 13.00 sluiten, want dat gaan we niet halen.

Heeft iemand een idee of de supermarkten in omgeving Podebrady tot in de avonduren open zijn?


Alvast bedankt!

Norman


PS: Mochten lezers het leuk vinden om tips voor activiteiten te delen met mij: Graag! De doelgroep: 25 mannen in de leeftijdcategorie 18-30. Een bezoek aan Praag staat al op het programma.
 
@brno05: Wow, dat is een snelle reactie! Bedankt voor de informatie!


Ik heb nog een vraag, waarvan ik geen idee heb of het een 'broodje-aap' verhaal is. Iemand vertelde mij dat er ook veel nep-politie mensen aanhoudt en geld af gaat troggelen. Hoeveel is hiervan waar?
 
daar heb ik mijn leraar al eens over horen praten, meestal gaan die mensen je gewoon aanhouden en mijn leraar heeft al verscheidene keren ze wat geld gegeven, zodat hij verder met rust gelate werd....
dat is wat ik heb gehoord:)
 
Ahoj Norman,

In Podebrady (naast het plein waar het kasteel staat) zit een Plus supermarkt die volgens mij iedere avond (7 dagen per week) tot 20.00 uur open is. Daarnaast zit er naast het treinstation (ook in het centrum) een Penny market en die is ook elke dag tot 20.00 open. Ook zijn er vlakbij in Nymburk (waar ik veelal mijn boodschappen doe) genoeg supermarkten te vinden; Hypernova, Kaufland, Lidl, Norma en ook een Plus. Allemaal 7 dagen per week open tot minimaal 20.00 uur, sommige zelfs tot 21.00. En mocht je dat niet halen dan is er in Kolin (15minuten van Podeybrady) een Tesco hypermarkt die 24 uur per dag open is... Moet lukken dus met die boodschappen!

Veel plezier in Podebrady en omgeving!
 
Iemand vertelde mij dat er ook veel nep-politie mensen aanhoudt en geld af gaat troggelen. Hoeveel is hiervan waar?
Veel familie en vrienden van mij komen mij hier opzoeken in CZ en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze dit hebben meegemaakt. Zelf heb ik ook een dik jaar in Tjsechie rond gereden met een auto op Nederlands kenteken en dit ook nog nooit ervaren. Dus niet iets om je zorgen over te maken lijkt me zo...
 

Pelhřimov

Donateur
...Heeft iemand een idee of de supermarkten in omgeving Podebrady tot in de avonduren open zijn?...


Norman, allereerst welkom op het forum.
Sommige supermarkten zijn zelfs 24 uur per dag open en dat 7 dagen per week.
Kijk maar eens bij de links.
Daar vind je o.a. de websites van vele grote supermarktketens en winkelcentra (o.a. Hypernova, Interspar, Globus, Tesco, Lidl, Pennymarkt....)

Alvast een fijne vakantie

Jeanne
 
Iemand vertelde mij dat er ook veel nep-politie mensen aanhoudt en geld af gaat troggelen. Hoeveel is hiervan waar?
Dit is wel degelijk waar, maar ik heb het idee dat dit de laatste twee, drie jaar al weer is afgenomen. Wij organiseren groepsreizen o.a. naar Praag en waarschuwen de mensen wel hiervoor, omdat het toch bij gasten voorkomt/kwam. Iemand vraagt je op straat geld te wisselen en dan komt er zogenaamd een politieagent aan, die je waarschuwt dit niet te doen. In ieder geval is die neppolitieagent wél uit op je geld, dus niet in je portemonnee laten kijken!
 

Vodnik

† In Memoriam
Inderdaad, het komt/kwam voor, de laatste keer dat mijn zusje het overkwam toen ze me kwam opzoeken is drie jaar geleden. Ook ik ben wel eens lastig gevallen of ik geld wilde wisselen, dan vroeg ik meestal hoeveel ze voor een twee honderd gulden biljet bieden, werd het snel stil!
Het goedkoopste wisselkantoor is nmm nog steeds de flappentap/bankomat, staat vrijwel op elke hoek van een straat in Praag.

P.
 
Bovenaan