Spindleruv Mlyn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Matty,


Niets te doen met kinderen?

Ga gewoon de natuur in en vertel er wat over.
Wandelen en wandelen maar naar een hospoda en even rusten, wat eten en weer retour.
Gezonde buitenlucht.
Even een kampvuurtje maken.
Kerkjes bezoeken, museumpje.
Als je denkt dat ze er niet geinteresseerd in zijn heb je het mis.
Spelletje kaarten, over de dag van gisteren napraten.
Wie kan dat mooi op papier zetten voor de opa en oma.
Neem een stuk hout uit het bos en met een niet te scherp mesje het bewerken.
Hoeveel verschillende bomen xzijn er.
En zo kan ik doorgaan maar vooral: vermaak de kinderen zelf en laat je fantasie gaan.

Groet van Kukel met kinderervaring.
 
Onze dochter was 4 toen ze daar voor het eerst les kreeg.
Midden in het centrum, yellow point worden goede lessen verzorgd voor kinderen. Die gaan dan naar een aparte piste, waar ze s'middags ook kunne eten. Ze worden dan om 4 uur teruggebracht naar yellow point. Zodat jezelf ook heerlijk kunt skien.
Het allerbelangrijkste is denk ik dat je kind het leuk moet vinden en plezier heeft. En barretjes genoeg om apre ski te doen. Silver rock bijvoorbeeld
 
Spindleruv Mlyn is ook het grootste skigebied in Tsjechie dus logisch dat mensen die nog nooit in Tsjechie zijn geweest daar naartoe gaan. Tot nu toe vind ik Spindleruv Mlyn het leukst om te boarden en apres skien. Ik vermaak me er prima en wat dat toeristische betreft gezellig toch.. Afgelopen jaar vond ik het reuze mee vallen.
En Silver Rock is zeker erg gezellig om te apres skien.. alleen wel lullig dat je een stuk omhoog moet lopen en als het erg glad is..:traan:
 
Hoi allemaal,

Wij gaan volgende week zaterdag met een vriendengroep een weekje naar Spindleruv Mlyn in het reuzengebergte. Als ik de pistes bekijk op holidayinfo.cz zie ik vrijwel alleen nog maar groen. Volgens eerdere berichten in dit topic gaat het maandag en dinsdag sneeuwen, ik hoop het van harte. Heeft iemand misschien ervaringen met het (apres) skieën in Spindleruv Mlyn en hoe betrouwbaar is de berichtgeving over de sneeuwval?

vriendelijke groeten,
 
Die webcams liegen in ieder geval niet ;) De aantal centimeters sneeuw klopt niet altijd. Ik heb ooit in een internetcafé in Vrchlabí gekeken naar de hoogte, nadat er verse sneeuw was gevallen. En de hoogte bleef gelijk. Ook geven ze wel eens te veel aan.

Ga er maar vanuit als je veel mensen op de piste ziet, de liften aan staan en de bomen ook wit zijn, dat je volop kunt skien/snowboarden.
 
Die zogenaamde bron is zijn eigen duim waar hij alles uit heeft gezogen :P

Beperk je liever tot het weer in Venlo en laat de overige kletspraat maar over aan Piet Paulusma.
 
Beste Maria,

Ik denk dat Plank nog wat gegevens mist.

Beste Plank, ik heb in het onderwerp sneeuw2007 een link gezet voor de verklarende tekeningen van de verwachte sneeuw. Kijk gerust eens even.

Aliën.
 
Bovenaan