Snelweg D8 (Dresden - Usti nad Labem)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vašek schreef:
Eind december gaat het 23,4 km lange traject van de Duits/Tsjechische grens naar Usti nad Labem open.
Vandaag opengesteld.

Ook de Duitse kant is open. Het is nu van Dresden tot Usti nad Laben een klein halfuurtje rijden.
 

Bijlagen

  • 00ptfei-top2sirka.jpg
    00ptfei-top2sirka.jpg
    16,9 KB · Bekeken: 21
  • 98csbvn-top2sirka.jpg
    98csbvn-top2sirka.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 7
gisteren ging ik vanaf ons pension naar teplice toe. en stond wel een beetje raar tekijken dat ook de snelweg vanaf hradec kralove totaan praag open is. mooie snelweg en scheelt toch weer een half uurtje dat je niet door chlumec en al deze kleine dorpen moet
 

pepo

† In Memoriam
Ik heb deze autoweg vanmorgen gereden, rook nog naar de feestambtenaren na de opening. Voor Dresden afslag Praha Pirna, dan recht doorijden tot Usti, 47 km, klopt dat? Snel gereden, mooi stuk autobaan. In Usti bij al die rotondes en niet bepaald overzichtelijke afslagen steeds consequent Praha aanhouden en je hebt Usti toch snel achter de rug. Je wordt geleid op de tweebaansweg langs Elbe (Labe) naar de autobaan bij Lovosice en verder naar Praag.
T.o.v. de oude route Dresden - Berkau - Dolni Poustevna - Sluknov - Ceska Lipa - Melnik, die ik altij rij, een besparing van maar 40 km, maar ging snel.
Hopelijk zal dit een filevrij autobaan blijven.
 
wij moeten altijd naar Decin.
Zou de nieuwe route voor ons ook voordelig zijn?
Of kunnen we beter de oude route aanhouden: Dresden - Pirna - Bad Schandau - Decin v.v. ?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Aan deze foto te zien is er een afrit naar de "13", Decin Teplice.

REZ17dba0_Dalnice2.JPG
 
Hee, Freddy bedankt!!
Knap van je deze foto.
Ik heb Radek gevraagd, maar hij denkt dat via Bad Schandau toch korter is. Bovendien komen we dan aan de goede kant van de Elbe de stad binnen.
 

pepo

† In Memoriam
Dennis Piet schreef:
@Pepo: hoe is de bewegwijzering vanaf Usti richting Praha? Goed te volgen?
Vanaf Dresden tot en met Lovosice en verder op de autobaan naar Praag is de bewegwijzering goed; zelfs ik heb ik dat in een keer goed gedaan.
 
Ik ga donderdag 28-12 naar Praag en vroeg me af of er al iemand is die ervaring heeft met deze nieuwe route tot Praag. Gaat het erg veel tijd schelen? En ligt de snelweg relatief laag zodat je niet al te veel problemen hoeft te verwachten als het een keer gaat sneeuwen?
 
2e Kerstdag van Praag Centrum naar Utrecht gereden via de nieuwe weg, ideaal scheelt zeker een uur vergeleken met vroeger. In ruim een uur sta je bij de grens, en in 6 uur totale rijtijd bij de grens met NL Hengelo. Wel oppassen bij de tunnels in CZ en D, daar schijnen cameras te hangen.
 
Hoe is de grens? Gewoon geheel nieuw en snelweg?

Wel mooi dat t tijd scheeld, hopelijk zullen ze aan de grens niet moeilijk doen, anders sta je daar nog...

DanaS schreef:
Wel oppassen bij de tunnels in CZ en D, daar schijnen cameras te hangen.
Dat ze tussen Dresden en de grens hangen heb ik ook eens gehoord, maar nog nooit een boete ontvangen :D
 
Ook wij zijn een paar dagen geleden over de nieuwe route van Praag naar NL gereden. Het is ons niet opgevallen dat de bewegwijzering in deze richting al is aangepast aan de nieuwe situatie.
Bij Velemin zijn we van de E55 afgeslagen richting Usti n. L.; via allerlei spekgladde binnenweggetjes -het had flink geijzeld- en de borden naar Usti volgend kwamen we precies aan het begin van het nieuwe tracé uit, om onze weg te vervolgen over een prachtige snelweg. Naar mijn inschatting levert het een tijdsbesparing op van 1 à 1,5 uur.

Jan.
 
graag even een duidelijker beeld. de kaart is nagenoeg onleesbaar. waar ga je de weg op? Is dit de 9? en tot waar in tsjechie is dit snelweg?
elly
 
Bovenaan