Snelweg D8 (Dresden - Usti nad Labem)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Eind december gaat het 23,4 km lange traject van de Duits/Tsjechische grens naar Usti nad Labem open. Ook aan de Duitse kant lopen ze op schema, traject Pirna naar de grens gaat rond de kerst open.

Bron: Novinky
 

Bijlagen

  • d2.jpg
    d2.jpg
    184,9 KB · Bekeken: 249
  • cz5.jpg
    cz5.jpg
    179,2 KB · Bekeken: 267

Macek

Geroyeerd Lid
Houd dat in dat je vanaf autobaan 4 zonder dorpen naar U.n. Labem rijdt vriend Vašek?
 
reken er maar niet teveel op. mijn vriendein haar vader bouwt onderanderen de snelweg maar hij heeft er en hard hoofd in
 
mijn vriendin haar vader is klaar met het werk wat zij moesten doen maar er moet nog een heleboel gbeuren, ook weet je niet wat het wer gaat doen
 
"Pokud nenastanou nečekané komplikace, nebude problém s dodržením termínu, a to ani na německé straně," potvrdil Alois Lichnovský z ŘSD, které je investorem stavby.

In mijn oren klinkt die niet zo zeker. Ik hou het maar op hoop doet leven :grin:
 
Fertigstellung der Autobahn A17
Die Autobahn A17 soll voraussichtlich im Dezember 2006 komplett zwischen Dresden-West und der Bundesgrenze fertiggestellt sein sowie für den Verkehr freigegeben werden.

Fertigstellung der Autobahn D8 in Tschechien
Auf tschechischer Seite soll die weiterführende Autobahn D8 von der deutschen Grenze bis Trmice/Usti nad Labem ebenfalls im Dezember 2006 fertiggestellt und freigegeben werden.

http://www.autobahn17.de/index.htm

We zullen zien. Hopelijk is het wel op tijd klaar ...
 
wordt vignet, daarna gaat de grens overgang cinovec voor al het verkeer met meer dan 12 ton gesloten worden
 
brno05 schreef:
.. daarna gaat de grens overgang cinovec voor al het verkeer met meer dan 12 ton gesloten worden
Daar zullen ze mee blij zijn in Dubí. En de hoertjes zullen waarschijnlijk ook een ander plek moeten zoeken.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Duitsland boos over verkoopspolitiek autobaanvignetten

De informatie, dat automobilisten geen vignet kunnen kopen direkt bij de nieuwe grensovergang, heeft voor ruzie gezorgd tussen Duitsland en Tsjechië. Het nieuwe stuk van Dresden naar Usti nad Labem zal op 21 december voor het verkeer vrij gegeven worden, maar pas op 1 januari zullen er aan de grens vignetten verkocht worden. ADAC heeft daarom zijn leden aanbevolen het nieuwe stuk te mijden en de oude gewone weg verder te gebruiken tot na nieuwjaar. De oplossing schijnt er nu te komen, in een mobiel verkoopspunt bij de grens, zodat men alsnog een vignet kan kopen vooraleer Tsjechië binnen te rijden.

radio.cz
 
Hoera!!!! A17 en D8 open op 21 december!!

Inderdaad gaat de A17 samen met de D8 (Dresden-Usti nad Labem) open op 21 december.

Zie: www.autobahn17.de

De tolheffing voor dit stuk van de D8 in CZ (vignetverkoop) start pas per 1 januari 2007. Tussen 21 december en 1 januari dus geen tolheffing op de D8 tot Usti.

Zie: www.medienservice.sachsen.de

Van en naar Praag blijft het stuk tussen Usti en Lovosice nog een paar jaar tweebaans.

Zie kaart.

Op dat stuk zal in verband met de drukte en het gevaar, zeer intensief worden gecontroleerd door de politie. Oppassen dus, niet alleen voor de politie, maar zeker ook voor de eigen veiligheid en die van anderen.

Zie ook: www.rsd.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Keesi schreef:
De tolheffing voor dit stuk van de D8 in CZ (vignetverkoop) start pas per 1 januari 2007. Tussen 21 december en 1 januari dus geen tolheffing op de D8 tot Usti.
Er wordt in een mobiel verkoopspunt voorzien Kees. Lees hier radio.cz/86105

In het artikel staat ook nog volgende:

Die Möglichkeit, dass der ADAC tschechische Autobahnvignetten auch an seinen Verkaufsstellen oder über deutsche Tankstellen vertreibt, bestehe für die Zukunft ebenfalls.

In de toekomst zou dus de mogelijkheid bestaan om ook aan Duitse tankstations de autowegvignetten te kopen.

................
Christlightsline.gif
 
Freddy, ook uit dit stuk lees ik niet, dat dat mobiele verkoopunt er komt. Misschien in de toekomst.
En misschien kan men in de toekomst wel vignetten kopen bij de duitse tankstellen, maar ook dat is volgens dit stuk geen zekerheid.
Ik ga er voorlopig van uit, dat het stuk grens-Usti tot 1 januari tolvrij (vignetvrij) kan worden afgelegd.

MAAR: Als er bij de grens een mobiel verkoopkantoor of iets dergelijks zichtbaar is: VIGNET KOPEN, natuurlijk.
Goed opletten blijft van belang
 
Bovenaan