Sneeuw!!! Wintersport 2009/2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het is nog niet afgelopen in Tsjechië! Het sneeuwt namelijk weer in Spindleruv Mlyn.
Ook de vooruitzichten zijn wat beter dan vorige week.
Het wordt vooral 'snachts kouder en overdag max 2 graden.
 
De voorspellingen voor Spindleruv Mlyn volgens AccuWeather.com zien er mijns inziens weinig positief uit. Zaterdagmiddag een beetje sneeuw en vanaf dinsdag boven nul. Op de webcams lijkt het erg rustig op de pistes, wat ook al geen goed teken is. Is het in de praktijk heel anders daar of moet ik me zorgen gaan maken over mijn weekje wintersport volgende week ?
 

Freddy2005

† In Memoriam
De voorspellingen van de Tsjechische weerdienst, en die staan er toch dichterbij, zijn van gans andere aard.
Men verwacht voor zaterdag tot 15 cm sneeuw en nachttemperaturen die opnieuw naar -15°C in de berggebieden zullen gaan.
De komende dagen zullen de gemiddelde middagtemperaturen zo'n 8 graden onder de lange termijn gemiddelden liggen.
Vanaf morgen komt er opnieuw sneeuw.

novinky.cz
 
Op dit moment zie je het hard sneeuwen in Spindleruv Mlyn op de webcams.
Het is ook koud: -4 tot -8.
Ben benieuwd hoe lang de pistes nog open zijn, als het zo doorgaat hebben ze nog wel een tijdje sneeuw ;)
 
Zondag vertrek ik naar Sindelova.

Had gehoopt op geen sneeuw, op een klein zonnetje.

Maar de weersverwachting geeft koud weer aan.

Dus dat wordt houtjes branden, lopen in de sneeuw, spelletjes doen, vuur stoken en met het gevulde glas in de hand op een stoel op het terras voor het huis zitten.

Een mens kan het slechter treffen.


Maar die sneeuw he, ik heb er genoeg van!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Het sneeuwt vanaf middernacht.
Ondanks het mindere verkeer deze morgen zijn er toch reeds een aantal ernstige ongevallen gebeurd.
Zo kwam het tussen Mlada Boleslav en Praag, op de R 10, tot een kettingbotsing waarbij 30 voertuigen betrokken waren.
De sneeuwval is momenteel het sterkst in West-Bohemen, waar zo'n 10 cm is gemeten.
In het reuzengebergte is het voorlopig nog niet aan het sneeuwen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
De neerslagzone blijft hangen boven West-, Centraal- en Zuid Bohemen.
Daar sneeuwt het onverminderd voort, het Reuzengebergte heeft nog geen verse sneeuw gezien vandaag.
Overal in het land zijn echter ongevallen gebeurd en maant de politie aan tot extra voorzichtigheid.

idnes.cz
 
Ik keek even op holidayinfo en schrok daar haast van de temperatuur in Janske Lasne : -11! Ook in Rokytnice nog -4, en dat overdag! :shock:
De voorjaarsvakantie viel dit jaar te vroeg, zo te zien.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Laatste sneeuwaanval ?

De meteo geeft een waarschuwing voor komend week-end. In de bergregio's van het Ertsgebergte en het Reuzengebergte kan dit week-end nog een winterse aanval komen die 20 tot 50 cm sneeuw zal meebrengen. In de gebieden boven de 800 meter tussen Karlovy Vary en Hradec Králové mag men zich aan de nodige verkeersproblemen verwachten. Tevens worden in het gebied rukwinden verwacht van 75 km/h tot 90 km/h.

idnes.cz
 
Vandaag in Nederland aangekomen en inderdaad viel er wat sneeuw in Tsjechie. Waarschijnlijk verwachten ze vooral in het oosten van Duitsland problemen, want er stonden een aantal sneeuwschuivers op de vluchtstrook ( om zo aan het werk te kunnen ) en het viel ook op dat er een aantal sneeuwschuivers preventief aan het strooien waren.
 
Op dit moment zijn wij op een vakantiepark bij Apeldoorn ( kopje koffie Keesi?? ). We vieren de verjaardagen van onze moeders. We gaan weer wat kilo's kaas halen. Ook gaan wij onze laatste aanwinst meenemen. Dit is Bizou, een jonge Sint Bernard van nu 7 weken. Volgende week mag hij mee naar Tsjechie.
 
Het heeft hier donderdag en gisteren de hele dag nog gesneeuwd.
Het was woensdagmorgen nog -11. Nu is het +1.
 

Bijlagen

  • Winter 12-03-2010.jpg
    Winter 12-03-2010.jpg
    93,1 KB · Bekeken: 4
Bovenaan