Sneeuw!!! Wintersport 2009/2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanochtend was het hier schitternd wit. Cerna hora helemaal wit, wat een geweldig uitzicht. De wintersporters kunnen hun hart ophalen, want de eerste echte sneeuw is alweer gevallen. En dat is behoorlijk vroeg in het jaar, maar niet ongebruikelijk. Laten we hopen dat er nog veel meer valt, zodat veel mensen kunnen genieten van een prachtige wintersportvakantie hier.

640x480.jpg


Deze foto is vanuit Pec pod Snezkou waar ook een pak sneeuw gevallen is.

640x480.jpg


[EDIT]
De door Orel geplaatste foto's zijn verwijzingen naar webcams en de beelden daarvan worden om de zoveel seconden geactualiseerd. Het is daarom helaas niet meer mogelijk om te zien wat Orel oorspronkelijk voor moois met ons wilde delen.
Punk
[/EDIT]
 

Freddy2005

† In Memoriam
En het is zover, de eerste huizen staan in een wit sneeuwtapijt.

Hier Pec pod Sněžkou vanmorgen.
 

Bijlagen

  • pec pod 13-10-2009.jpg
    pec pod 13-10-2009.jpg
    56,4 KB · Bekeken: 14
Wel weer mooi hoor zo'n wit tapijtje maar voor mijn idee ook vroeg.
Ik vind de tijd zo snel gegaan en heb het idee dat de zomer is omgevlogen en dan is het nu alweer gewoon winter in sommige delen van Tsjechië.
 
De vooruitzichten deze week zijn ook goed. Overdag net onder vriespunt en sneeuwval. Wel grappig, want de bomen hebben nog veel groen in de toppen en hier in de straat sneeuwt het al.
 
yes yes yes bij ons in Krěnov /Začléř sneeuwd het ook. Het is nog wel natte sneeuw,maar het is een begin. En vakantiegangers die in de hersfst vakantie naar Tsjechië komen !!! Denk aan de winterbanden.:wijs:
 
Tegen het weekend aan stijgt de tempertuur weer iets, zag ik.
Volgens mij is het nog te vroeg, voor blijvende sneeuw. Vorig jaar en het jaar daarvoor hadden we heerlijk nazomer weer in oktober in CZ. Het is nu wel andere koek.
 
Ik krijg het er warm van, van deze beelden! Bijna niet te geloven, mooi mooi mooi, maar hoop wel dat we ook nog kunnen genieten van het mooiste seizoen qua natuur van het jaar wat mij betreft, de herfst!
 
Deze week is onze dochter met haar tweeling van 2 1/2 jaar in ons huis in Jirikov. Het is koud en triest en het regent heel veel, geen sneeuw op 400 meter. Dus op zoek naar binnen activiteiten en die vind je niet zo veel voor kleintjes. Niet leuk dus. Volgende week gaan we zelf en eerlijk gezegd zit ik echt niet op sneeuw te wachten. Ik had eigenlijk meer een lekker herfstzonnetje in gedachten. Bij wie kan ik dat bestellen?
 
C.Berendse schreef:
Volgende week gaan we zelf en eerlijk gezegd zit ik echt niet op sneeuw te wachten. Ik had eigenlijk meer een lekker herfstzonnetje in gedachten. Bij wie kan ik dat bestellen?
Sneeuw en herfstzon wisselen elkaar hier al de hele dag af: half uurtje sneeuw, half uurtje strak blauwe lucht. Het is nu weer strak blauw, dus wieweet houdt dat aan ;-)
 
Ik keek net op http://www.holidayinfo.cz en zag daar ook al op een aantal pistes dat het wit was :)
Heb er nu al weer zin in, ga het iedere dag weer bekijken of er nog meer sneeuw ligt...

Video Svaty Petr(aan het sneeuwen nu):
http://www.holidayinfo.cz/zima/kame...g=2&loc=3&cat=7&cam=2005&pic=0&vid=1&gstart=0

Spindleruv Mlyn centrum(ook daar nu hard aan het sneeuwen):
http://www.comanet.cz/kam/kamera6.html

Svaty Petr bij parkeerplaats:
http://www.comanet.cz/index.php?sekce=kam13

Waar ik ieder jaar heen ga, Vrchlabi, heeft het vannacht wel gesneeuwd maar is het vandaag overdag iets te warm geweest zodat het niet bleef liggen. Lager gelegen gebieden moeten dus nog even wachten ;)
 
Tussen 4 en 5 heeft het veel gesneeuwd in Vrchlabi en omgeving, waardoor het nu ook op die pistes(Herlikovice en Knezicky) wit is geworden. Bij de pistes van Spindler zie je het groen niet eens meer :)
 
Zelfs op de Zvicina is het wit en het is waterkoud. Geef mij maar de heerlijke nazomer temperaturen van vorige week.
Sneeuw, een week voor kerst, een flink pak en dat het mag blijven liggen tot eind maart. Koning winter doe je best.
 
Roseč, Jindrichův Hradeč, Zuid Bohemen, 532m boven NAP
Hedenochtend 1.1 graden en 5 centimeter sneeuw.

In 2005 hadden we ook een prachtige nazomer, veel vliegen en begon het te sneeuwen op 17 november en toen hield het pas op op 14 april.
Dit jaar weer zo'n warme nazomer, veel vliegen, en sneeuw op 14 oktober.
Gelukkig ben ik geen weervoorspeller.
 
Hier een flink pak sneeuw en houby, van mij mag je weersvoorspeller zijn, laat het maar weer een echte winter worden. Voor bijna iedereen goed.
 
Bovenaan