Sneeuw!!! Wintersport 2009/2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Een hele goede en veilige reis Krul en natuurlijk iedereen die vandaag of morgen vertrekken! Wellicht zien we elkaar nog volgende week? Hoe dan ook, een hele mooie vakantie gewenst!
 
Vandaag zette de dooi voort en was het al sneller "slushy" sneeuw dan gister. Het was verder gek weer. De mist veranderde heel snel: eerst was er mist, toen verdween die weer, toen weer mist etc. In de ochtend vooral bij Herlikovice de zwarte piste gepakt, daar kwam plotseling nog even de zon door! Heel even maar helaas, daarna kwam er weer mist. De sneeuw op de zwarte ging het begin nog wel maar net na de middag was ie daar ook al slushy. Temperaturen waren vandaag al snel boven 0. Volgens mij regent het op dit moment ook een beetje.

We hadden vandaag maar een 4 uren kaart gepakt omdat we toch wisten dat de sneeuw niks was. We waren al rond 2 uur terug thuis. Vind het jammer dat we morgen alweer naar huis moeten. We hebben 5 dagen prima kunnen snowboarden, gisteren was het wat minder en vandaag was het helemaal slecht. Ik hoop voor degene die nu naar Tsjechië rijden(of morgen) dat het weer nog omslaat.
 
Wij zijn om 17 .00 aangekomen in Vysoke nad jizerou en het is hier rond het vriespunt.en het regent een beetje...
Er licht nog wel veel sneeuw maar voelt plakkirig aan .maar het wordt volgens de berichten wel iets kouder. Dus het blijft wel liggen denk ik en het is niet zo koud om te skiën.nog een probleempje is dat we de enigste Nederlanders zijn in Hotel Vetrof tussen alleen Polen en Tsjechen.dat praat zo moeilijk aan de bar.
 
Wij zijn benieuwd hoe de sneeuw is. Meestal blijkt de sneeuw mee te vallen. Dus ik ben positief gestemd.

Over een paar uur vertrekken we. Nu nog even slapen en dan brmm, brmm.
 
We rijden zo de grens van DE over. Wat sneeuw en hagel gehad.Nu is het droog en de weg is goed te rijden.
Veel plezier allemaal.Wie weet komen we elkaar tegen op Bubakov.Heb n rode jas en een zwarte helm met n afbeelding van mensen in t wit.

Verzonden vanaf mn mobiel.
 
Hoi Lina,

wij gaan over een half uurtje eten bij het pleintje in Vysoke na n.à.v.
Jullie tip.
We bellen nog.
Morgen gaan we skiën op de Horna Lisa.
Het ziet er super uit hier
groetjes Henk.
 
Wij zijn weer thuis. Super reis gehad. Toen we rond kwart voor 8 vanochtend aanreden sneeuwde het nog een beetje. Toen we richting Liberec reden zagen we dat het daar meer had gesneeuwd en het nog vroor ook. Eenmaal in Duitsland begon de zon te schijnen. Door onze nieuwe route, stukje van grens cz naar A4 en via de A38, waren we in record tempo thuis. Half 6 zaten we namelijk in de friettent. Onderweg 3x gestopt. Veel zon gehad onderweg maar ook nog een flinke sneeuwbui richting Dortmund.

ps. dit heeft niet veel met de sneeuw te maken van dit seizoen maar omdat ik hier iedere dag wat heb neergezet van onze vakantie en dan vooral over de pist heb ik mijn verhaal maar afgemaakt met de terugreis ;)
 
Mooi dat de reis zo goed ging Plank!!

Kort na aankomst zag het er bij ons zo uit:
IMG_1408.jpg

henkr schreef:
We bellen nog.
hoezo bellen als je kunt zwaaien:D

*EDIT*
Ook onze reis was zeer voorspoedig, over de vaste route en samen met vele landgenoten!!. Na 7 1/2 uur zaten we aan een bakkie:bakkie:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zaterdag 20 februari wordt in Harrachov een echt sneeuwkasteel geopend, nl HRAD HARRACHŠTEJN...

Meer dan 1000 mensen waren erbij om de verovering van het sneeuwkasteel mee te maken. Het met fakkels verlichtte kasteel zag er sprookjesachtig uit. De vele mooi geklede figuranten zorgden voor een echt prachtspektakel. Een aanrader voor iedereen volgend jaar.

sneh-hrad-boj01jpg.jpg


sneh-hrad-24.jpg


normal_sneh-hrad-boj016jpg.jpg


normal_sneh-hrad-boj03jpg.jpg


normal_sneh-hrad-boj05jpg.jpg


normal_sneh-hrad-boj14jpg.jpg
 

kuurgast

Donateur
Freddy wat hebben ze er een leuk schouwspel van gemaakt.Het is nu nog druk bij het kasteel.
Gorrit het is -als je thuis zit- zo onwerkelijk om jullie foto's te zien met die bergen sneeuw.
Moest je zelf en plekje uitgraven voor de auto?
 
Bovenaan