Smiley's perikelen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In plaats van kaartjes gebruiken ze hier in Tsjechië altijd zo'n 'vulpistool' die aan de pomp bevestigd is en dan moet je afrekenen in zo'n gebouwtje. Het bedrag is eigenlijk altijd gelijk, maar de laatste tijd moet ik er veel vaker stoppen.:stout:
 
...
Wie van onze CZ-forum-genoten wil/kan hier de werkelijke Tsjechische tekst bij schrijven.... het ging mij te snel vanavond. Gewoon.... omdat het wel leuk is om bij elkaar te hebben. Bij voorbaat mijn dank

:D

Ten kdo se v lednu narodil

1. Ten, kdo se v lednu narodil
povstaň, povstaň, povstaň.
Chop se svojí skleničky
a vypij obsach celičký
do dna, do dna, do dna.

2. ... v únoru ...

3. ... v březnu ...

... atd.
 
Joost !!
Ik zie nu pas jouw berichie, sory. Reis is goed gegaan dus, perfekt, enne..... koffie heb ik nog genoeg hoor.... zelfs voor een volgende keer.

Snel de Hot Tub uit ? Nou... ik heb er toch een paar uur ingezeten en het was heerlijk, kan het echt iedereen aanbevelen .....:top:
 
Een korte.....
Ikke was vanmiddag na het werk effe in de lokale kroeg....kom er anders nooit !!!! En daar zag ik twee mannen schaken. Nu heb ik dat spelletje een aantal jaren geleden ook best wel vaak gespeeld, dus ... ik weet een beetje hoe het werkt.

Je moet steeds een aantal "zetten" vooruit proberen te denken, valt niet mee want daarbij moet je ook de kwaliteiten van je tegenstander inschatten....moeilijk moeilijk moeilijk.

Wel nu, vandaag dus. In de kroeg (U Pítláku, voor de kenners). Twee man aan het schaken. Binnen 10 minmuten het potje af !!! Da's snel.

Maar, na een paar minuten, nadat ze alweer aan de volgende pot begonnen waren, snapte ik hem. De verliezer betaald een borrel, snel verliezen (of winnen, wat maakt het uit) dus.... op naar DIE borrel...

Da's schaken in de kroeg... !!! Dat doe je in Horni Jeleni bij...... juist....U Pítláku...
 
Bovenaan