Sfeer impressie: ''Over en weer''

  • Onderwerp starter Deleted member 495
  • Startdatum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

D

Deleted member 495

Guest
Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

vervolg van deze discussie


Beste Johanna,
Natuurlijk moet je als nieuwkomer eerst de kat uit de boom kijken. Jouw taxatie vind ik echter wel misplaatst. Je praat simpelweg over incestueus sfeertje van oude jongens onder elkaar. Sorry hoor, maar feitelijk ben ik sinds begin februari (dus zeg even 2 maanden) ook een nieuwkomer op dit forum, maar wil mezelf niet zijn als ‘een oude jongen’ en kan me niet verenigen met jouw definitie over het sfeertje.
Als jij tevens denkt het ver te kunnen schoppen met een paar woorden Tsjechisch en de rest in Duits of Engels, dan heb je absoluut geen gevoel voor hetgeen hier in Tjsechie gebeurd. Misschien werkt dat in Praag, maar in andere plaatsen zal je dat opbreken. Zeker als je daar wilt leven. Natuurlijk als toerist kun je je op die manier behelpen, maar er is een groot verschil tussen een toeist en mensen die hier echt leven. Verder is jouw opmerking over een verenigd Europa echt misplaats en jouw idee over taalkennis kortzichtig. Er zal NOOIT een standaard taal komen. Men heeft immers getracht het Esperanto in te voeren en daar is nooit echt iets van gekomen. Waarom zouden de Fransen, het Engels moeten spreken? Of de Duitsers Frans? Elk land hangt aan zijn eigen taal en zolang de regeringen geen tweetalige opvoeding voorschrijven, zal het er wel nooit van komen.
Jouw opmerking over taalfouten getuigd niet van respect voor andere mensen. Iedereen maakt taalfouten. Ik zie ze ook elke dag en ik ben me er van bewust dat ook IK taalfouten maak. Ben ik daarom een minder mens ? Zou ik dan GEEN andere taal mogen leren, die gratis wordt aangeboden via dit forum.
Verder vind ik het prima als jij je gratis wilt inzetten voor een andermans accommodatie. Niks mis mee, maar als je de kritieken goed leest, zou je weten dat het daarom niet gaat. Als jij dan zo goed bent in je Nederlandse vaardigheden, dan zou je ook GOED moeten kunnen lezen en BEGRIJPEN. Wellicht kun je jezelf daarin bijspijkeren 9als we het dan toch over kritiek hebben).
Ik kan eigenlijk niet begrijpen welke reden je hebt om dit forum wederom te bezoeken. Je schrijft niets anders dan kritiek, dat bepaalde zaken je in het verkeerde keelgat zijn geschoten en je het forum daardoor de rug hebt toegekeerd. Toch kom je terug. Kun je vertellen wat de reden daarvan is ?
Je schrijft verder nog dat de zogenaamde ‘oude jongens’ lange tenen hebben en niet tegen kritiek kunnen. Mijnsinziens kun je zelf niet tegen kritiek, hetgeen jezelf bevestigd door een tijd lang te zwijgen.
Tot slot wil ik opmerking dat ik geenzins het gevoel heb dat dit forum een ‘dorpskarakter’ heeft. Ik doe mee aan dit forum, zonder dat ik op een meeting ben geweest. Ik ken de mensen niet persoonlijk, maar heb van bepaalde mensen wel een beeldvorming, welke is opgebouwd aan de topic en reacties die men plaatst. Als het tussen sommige mensen ‘klikt’ zal er een soort van realtie/vriendschap ontstaan er worden er wellicht iets meer persoonlijk dingen uitgewisseld (zoals ‘wie zit waar’). Daar is niks mis mee.
Aan dit forum kun je mee doen. Je kunt je inbreng hebben en je woordje zeggen. Je mag je mening uiten en je gedachten op papier zetten. Het is jouw mening, echter je kunt na plaatsing kritiek en commentaar verwachten. Dit is mijn reactie op jouw verhaal. Je kunt er mee doen wat je wilt. Wellicht blijf je het forum trouw en mogen we nog meer ‘discussie’ stukken van je verwachten. Dat houdt de zaak levendig.
grin.gif
 
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Beste Robert,
Het lijkt erop dat ik mijn mening moet blijven verdedigen. Net zoals Sas, reageer jij ook op een manier alsof ik je persoonlijk zou zijn aangevallen. Jammer. Het is prima dat jij je in een nog kortere tijd dan ik al zo in de dorpsgemeenschap opgenomen voelt. Het is ook prima dat jij Tsjechisch wilt leren, wat ik me ook kan voorstellen omdat je daar woont en werkt. En wat betreft het Duits en Engels, dat gebruik ik dus ook in Zuid-Bohemen, ruim 130 km onder Praag. Trouwens, denk jij dat het gros van de Nederlanders die elk jaar naar de Costa's afreizen het Spaans beheersen, of dat de mensen die jaar in jaar uit naar de camping in de Dordogne gaan allemaal echt Frans spreken? Ik heb nooit gesteld dat er een Europese eenheidstaal zou kunnen ontstaan, wel dat de grote talen gaan overheersen en dat de kleinere talen zullen moeten inleveren. Er bestaan (nog) geen wetten voor twee-talige opvoeding, maar er is denk ik geen enkel land meer waar geen vreemde taal verplicht in het vakkenpakket van de middelbare school zit. Het zal echter nooit zover moeten komen dat wie dan ook zijn eigen taal zou moeten opgeven.

Wat betreft jouw opmerkingen over de advertentie-discussie:
daarin heb ik mij persoonlijk aangesproken gevoeld. Ik wilde beslist niet doorgaan voor iemand die alleen even langs komt surfen om een huisje aan de man te brengen. Dus vond ik dat ik verkeerd was beoordeeld en dat de kritiek onterecht was.

Tot slot raad ik je aan mijn reactie aan Sas nog eens door te lezen.
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Zalk doen
crazy.gif
 
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Dan ist goed. Ik kan merken dat je er weer bent. Heb opeens weer veel werk te doen door jou. Moet veel te veel op je passen
tongue.gif
grin.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Heppie wat te doen, Sasje
30.gif
 
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

laugh.gif
Ik moet zeggen dat ik de SfeeR nu wel geswellie vind
yeah.gif
Toch? Nog een polletje doen, geheid dat de score veeeeeeeeeeel beter is
grin.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Ja, ja, we zijn erch gesellig Sas, maar wel een bietje
ot.gif
 
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Ik word een beetje misselijk van deze hele discussie...
Johanna heeft hier iets geplaatst waarop veel kritiek is gekomen, en heeft na deze kritiek toch haar best gedaan om het uit te leggen!
Dan zou de kous gewoon af moeten zijn, lijkt mij..
En nu krijg ik het gevoel dat sommige mensen haar gewoon een trap na willen geven!
 
Re: Sfeer impressie: \'\'Over en weer\'\'

Negeren is dan de beste remidie, Ralfje.
Je gaat wel altijd in op die zgn. gevoelige reakties.
Wat de kern van de zaak aangaat Johanna heeft op een zeer deskundige wijze haar verhaal gedaan.
Ik vertrouw op het gezond verstand van elke lezer.
En die reakties nou en........wie de wereld wilt verbeteren beginne met zich zelve.
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Ach hou toch op. Ik probeerde er een beetje een vrolijke wending aan te geven. En iemand mag inderdaad zijn woordje plaaten hier. En daar mag je dan ook op reageren. Nu doe ik dat maar eventjes niet........

Gegroet
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Ik vind het nivo van de discussie toch wel wat verminderen maar ja het zij zo
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Ik heb me even ingehouden, maar dit wil ik even kwijt: de sfeer is naar mijn mening weer verslechterd sinds 13/04/2004 19:47.
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Ik heb me ook ingehouden maar wil dit toch even kwijt. Ik vind dit een vieze gemene trap richting iemand. Verder zeg ik er niets meer over. Kvind t best.
Voor 13-04-2004 19:47 was het hier doods. Niets aan.
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Jammer Sas, dat jij het Forum alleen maar leuk vindt als "13-04-2004 19:47" ook aanwezig is. Anders is het maar een saai "doods" forum voor jou. Trouwens met "13-04-2004 19:47' noem we maar geen namen, maar het is die vent met rood haar en een grote neus.
59.gif

De opmerking van Vasek was recht voor de raap, maar niet beledigend. Over die opmerking van jou, moet je maar eens over nadenken.
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Ik heb niet gezegd dat het alleen maar leuk is als 13-04 er is. Maar er is dan tenminste wat te lezen. Want de periode dat hij er niet was was het hier maar stilletjes. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Hij zegt tenminste wat hij denkt, anderen zeggen het niet en die plaatsen alleen maar van die stomme korte afzeikende (sorry voor t woord) antwoorden of giga verhalen waar ik vaak het idee van heb dat ze gekopieerd zijn. Maar ja, ieder zijn meug.
 
Re: Sfeer impressie \'\'Over en Weer\'\'

Sas schreef:
Hij zegt tenminste wat hij denkt, anderen zeggen het niet en die plaatsen alleen maar van die stomme korte afzeikende (sorry voor t woord) antwoorden of giga verhalen waar ik vaak het idee van heb dat ze gekopieerd zijn. Maar ja, ieder zijn meug.
Aan Becherovka gezeten?
smile.gif
 
Bovenaan