Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ook wij zijn net terug uit Rokytnice....Ook heerlijk gegeten in Hotel Krakanos!!!! zonder te reserveren , en dat was geen probleem! Het eten was er werkelijk super , echt een aarader!!! :D
We hebben geen sneeuw gehad, maar ondanks het "niet"skieen hebben we super genoten!!!! alleen al het eten daar verheugde ik me weer op...:D
Helaas nu weer even afkicken thuis omdat al dat lekkers hier niet te krijgen is.....:confused: jammer, maar ik ga aan de slag met de bramboraky en de goulasj soup....:)

fijne jaarwisseling allemaal!!!
 
Ik heb even een vraag over die nieuwe stoeltjeslift die op 15-12 geopend is. Als ik de panaromakaart bekijk van het skigebied, welke van de twee stoeltjesliften is dan de nieuwe?

Mijn gevoel zegt dat het de lift is die vanaf de P-plaatsen naar Lovcenka gaat. Klopt dat?

En als dat zo is, dan zijn we dus ook af van het probleem die er altijd was met het stuk klunen naar de liften toe.
Je kunt nu dus waarschijnlijk vanaf de P-plaats in de lift, naar boven, en dan lekker naar de andere liften toe skieën, en dan verder omhoog naar de Lysa Hora.

Kan iemand mij daar al antwoord opgeven?
 

Maria

Geroyeerd Lid
klopt, dat is 'm. Die vreselijke (steile) anker is nu definitief verleden tijd! Je kunt je (jonge) kind nu dus ook mee de berg opnemen. nu alleen nog even klauteren van de P naar de lift.
 
ja dat klopt.....wij hebben hem ook geparkeerd op het kleine terrein bij de lift. alleen wij gingen met de lift om de berg op te gaan zonder sneeuw (helaas), maar het is wel een mooie ervaring ....en een aanrader ---> het restaurant rechts van de lift als je boven op de berg uitstapt....ze serveren er heerlijke soep!!!!!!!
 
Ha, heerlijke soep!! Maar ja, waar serveren ze dat niet in Tsjechie.

We gaan nu voor de vijfde keer naar Tsjechie, maar ik verheug mij altijd op het eten in die vakanties. Want hoevaak maak je het mee, dat je op vakantie zowel tussen de middag als 's avonds biefstuk gaat eten.
Zal ook dit jaar weer met veel plezier gebeuren.
 
rokytnice

hallo,

Ik wou even iedereen bedanken in dit forum voor de goede adviezen.

Kei goed bevallen, zeker een aanrader.

We zijn net terug gekomen uit rokytnice en hebben veel geluk gehad want we hebben de hele week kunnen skien. Ondanks dat er niet al teveel sneeuw lag.
Één min puntje skie lessen voor de kinderen waren iets minder goed geregeld, grote groep en werden elke dag ergens anders naar toe gebracht om te lessen.

Ik wilde ook nog even bevestigen wat iedereen schrijft over hotel Krakanos, super lekker gegeten en super kind vriendelijk.

Hellaas mijn navagatie systeem kwijt geraakt, iemand toevallig gevonden. Ik heb aangifte gedaan, politie keek een beetje stug maar viel achteraf wel mee, waren best vriendelijk.

Wij hadden geboekt bij mozaikreizen, ik had eerst twijfels maar alles was gewoon goed geregeld.

Dit was het zo'n beetje.
Ik ga zeker nog een keertje terug.

Denk in de zomer want je kunt er volgens mij ook goed golven.

nogmaals bedankt,
 
het meest behoefte heb ik aan sneeuw.:sneeuw:
Weet iemand of er sneeuwkanonnen zijn in RJN? Of kan ik dat via het navigatiesysteem vinden??
Weet iemand de weersvoorspelling op langere termijn? Heb ooit eens via dit forum een artikel gelezen, maar kan het niet meer vinden.
 
Wij zijn afgelopen week even bij de studanov wezen kijken,en daar waren ze allemaal aan het skiee'n
voor eind januari schijnen er geruchten te zijn dat het mega gaat sneeuwen.
en als het vriest,zetten ze sneeuwkannonen wel aan
Ik denk dat het wel goed komt
 
hallo allemaal !!!!!!!!!

ik had even een vraagje over de skiliften en de betekenis hiervan

OPERATION OF SKI TOWS
Tow Type Lenght Camber Capacity Points Operation
B1 Hranice 1 408 m 59 m 450 pers./hour open

nou die Tow snap ik,type ook,lengte dat zal zijn hoeveel meter de piste is
maar die Camber daar snap ik dus niks van is er iemand die mij dit uit kan duidelijk maken.
bedankt Rika
 
en hoe kan ik dan zien hoe steil iets is of kan je dan niet weten,want vorig jaar was ik ook te skieen dit vondt ik erg steil(de rest niet,maar ik wel)en ben toen maar op mijn k... naar beneden gegaan,nadat ik eerst een super smak maakte.
kijk ik ben geen held met skieen maar vindt het wel leuk,ga nu een paar privelessen nemen dus ik hoop dat ik dan wat angsten kan overwinnen.
maar kan je dus zien of iets steil is of niet het gaat me dan om de Horni domky,de studenov kom ik we beneden.maar iedereen gaat naar de horni domky dus ik wil ook wel eens mee
hoogteverschil is dan het zelfde als steil,ik snap er helemaal niks meer van:traan:
 
Bovenaan