Rijstijl van de Tsjechen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

spookycat

† In Memoriam
He Macek niet iederen met een sleurhut over dezelfde kam scheren he;)
Soms rijden we met en soms zonder sleurhut,maar we passen ons altijd aan aan de omstandigheden en doen geen gekke dingen en onze auto heeft kracht over(wat heel belangrijk is met sleurhut)zodus van ons heb je geen last:deuk:
 
Over het algemeen vind ik ze in Tsjechie niet beter of slechter rijden dan in Nederland. In beide landen heb je hele goeie en hele slechte chauffeurs, met de rest daar tussenin.(af en toe letterlijk). Wel vind ik het altijd oppassen geblazen als ze gaan voorsorteren, of liever gezegd het knipperlicht naar links uitdoen en dan niet aan de middenstreep gaan rijden, maar stoppen midden op de rijbaan, waardoor je er niet omheen kunt en als je niet oplet er zo bovenop knalt
 
gezien de cijfers rijden de tsjechen minder goed dan de nederlanders toch????overal heb je goede en slechte chauffeurs, maar ja de cijfers spreken voor zich.daarmee wordt het land niet veroordeeld maar de rijstijl wat de oorzaak is van het hoge cijfer!!!!!
 
Volgens "de cijfers" rijden wij beter, althans wij maken minder brokken.
Maar als je hier in Nederland niet geconcentreerd rijd is de kans op brokken ook groot.
Waar je ook rijd, je moet uitkijken, en in het buitenland rijd, waar andere gewoontes, verkeersregels, wegwijzers en andere landschappen zijn moet je dubbel opletten.

Kortom, rij voorzichtig :top:
 
Zo Cor, jij was vroeg op.

Doorgetrokken streep, gekkie dat geldt nog niet voor een Tsjech!
Gewoon er over heen en inhalen.
Een dubbele doorgetrokken streep?
Veel spannender, extra bonuspunten als het misgaat.
En als de weg van twee naar eenbaans gaat, met die mooie pijlen op de weg, vooral niet op reageren en de ander laten invoegen.
Een hele vooruitgang zijn de rotondes die er worden aangelegd.
Het haalt de snelheid eruit en wordt overzichtelijker.
Ben je het niet mee eens met dit onderwerp?
Geeft niet, de volgende keer als je naar Tsjechie gaat, gewoon even opletten naar die kamikaze piloten.
Wedden dat verbazing de boventoon voert.
Dus voor de euro ingevoerd wordt, eerst alle rijbewijzen laten bewijzen dat ze ook rijden kunnen.
 
Een hele vooruitgang zijn de rotondes die er worden aangelegd. Het haalt de snelheid eruit en wordt overzichtelijker.

Jammer, dat het in NL wat uit de hand is gelopen met die rotondes.
Je merkt het heel goed als je een hond in de auto heeft die bij elke geringe draai en bocht op spugen gaat...
Dan kom je werkelijk geen meter verder. Stomme rotondes.

Dus voor de euro ingevoerd wordt, eerst alle rijbewijzen laten bewijzen dat ze ook rijden kunnen.

Waarom dat dan?
 
Doorgetrokken streep, gekkie dat geldt nog niet voor een Tsjech!
Gewoon er over heen en inhalen.
hehe eindelijk bergrijp je het.

Een dubbele doorgetrokken streep?
Veel spannender, extra bonuspunten als het misgaat.
dan is er minder risico dat iemand van de andere kant op het zelfde moment inhaalt


Het haalt de snelheid eruit en wordt overzichtelijker.
dat krijg je als je ouder wordt dan gaat alles te snel.

Ben je het niet mee eens met dit onderwerp?
Geeft niet, de volgende keer als je naar Tsjechie gaat, gewoon even opletten naar die kamikaze piloten.
wel eens blik op de weg gezien

Wedden dat verbazing de boventoon voert.
Dus voor de euro ingevoerd wordt, eerst alle rijbewijzen laten bewijzen dat ze ook rijden kunnen.
dus alle nl moeten opnieuw examen doen hier, om in het verkeer enigszins te overleven.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nee, mag ik even......................de Nederlanders op weg naar het oosten met hun sleurhut.........................vrachtauto's inhalen op de tweebaans autobaan met 5 km verschil en zo'n file veroorzaken van hier tot Dresden. Opzouten verbieden, neem de alternatieve routes maar of een inhaalverbod.

He Macek niet iederen met een sleurhut over dezelfde kam scheren he;)
Soms rijden we met en soms zonder sleurhut,maar we passen ons altijd aan aan de omstandigheden en doen geen gekke dingen en onze auto heeft kracht over(wat heel belangrijk is met sleurhut)zodus van ons heb je geen last:deuk:

:lees: :lees: Ik schreef DE NEDERLANDERS, Belgen rijden met hun caravan voorbeeldig, en wat de Tsjechen betreft, mij is nog nooit iets opgevallen, prima automobilisten.
 
Mijn ervaring is de laatste jaren dat ze veel rustiger zijn gaan rijden. Het eerste jaar dat ik in tsjechie was werd ik in mijn 2.0 liter 16 klepper in de bocht nog ingehaald door een fiat ter grote van een invalide auto. Terwijl ik nu regelmatig achter best langzaam rijdende tsjechen zit en er in de omgeving waar ik kom ook steeds meer gecontroleerd word door de politie.

Ik vind nu de tsjechen dus best rustig rijden. Mischien verschild dit per omgeving. Ik heb het dan over de omgeving van ceske budejovice.
 
Je hebt helemaal gelijk hoor Emiel.
In het begin was het helemaal ongelofelijk wat een toeren er werden uit gehaald.
Maar heden ten dage zijn er toch nog redelijk veel mannetjes die zullen en moeten jouw inhalen.

Het zij zo.
 
Ik heb dit van een ander forum "geleend", zegt dit genoeg??

Op 1 juli 2006 werd in Tsjechie het zogenaamde 'strafpunten' systeem doorgevoerd. De belangrijkste doelstelling hiervan zou zijn, het aantal dodelijke slachtoffers op de wegen, te beperken. Een mooie gedachte, maar inmiddels is wel vastgesteld dat het afgelopen jaar, het aantal sterk is toegenomen, zelfs met ruim 21%. Inmiddels is de politiechef van de verkeers afdeling vervangen door een jongere uigave (35 jaar), die vandaag vol vuur verkondigde diverse maatregelen te zullen gaan nemen, om het komende jaar het aantal sterk in te dammen. We zullen het maar weer af moeten wachten.
 
Bovenaan