Rijbewijs

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek schreef:
Nee, vanaf 13 februari ga ik de opleiding in bij het GVB, dan wordt ik voor 4 ½ jaar metrobestuurder, pozor in de tunnel. Daar heb je geen rijbewijs voor nodig, voor trambestuurder ook niet. Kijk op dat blauwe mormel (drie assers!) ben ik ooit begonnen in 1976, die hete zomer:warm: , nu dus naar de metro de circel is weer rondt. Na zdravi!!
krijg je niet in de tunel "krtek"syndrom?:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
carmarnkp schreef:
mijn vrouw's familie en gedeeltelijk mijn familie wonen nog in amstelveen. ik heb ze al opgedragen om te gaan emigreren naar andere delen van het land. zie hier de eerste stappen van hun reis.
Wat een vrolijkheid:deuk: kijk dit is nou een voorbeeld van antipivonisten, uiteraard zonder rijbewijs, geen van deze figuren is in staat om dit te halen. Na zdravi!!
 
Macek schreef:
Meen je dat serieus Fred, jij beginnend bestuurder:deuk: heb je een puntenrijbewijs:deuk: dat is net zoiets als DE punten, bij bekeuring een kop en schotel kado:deuk: Ik zal maar niet vertellen hoe ik mijn rijbewijs heb gekregen, dat wil je niet weten:deuk:
Na zdravi!!
:bloos2: Ja, dat meen ik serieus. Vroeger nooit behoefte gehad aan een rijbewijs en evenmin genoeg geld om het te halen, laat staan om een auto te kopen en onderhouden. Openbaar vervoer en de fiets waren mijn specialiteit.
Door omstandigheden kon/kan ik het me nu wèl permitteren en ik moet zeggen: het is echt onwijs leuk om auto te rijden!
Yep, ik heb een puntenrijbewijs (ook wel beginnersrijbewijs genoemd), dus ik ga elke dag rijden om een zo hoog mogelijke score te halen. :D Ik moet en zal in het Guinnessboek komen! :kwaad:
 

Macek

Geroyeerd Lid
Wat zit de wereld toch vreemd in elkaar, ik moest juist niet rijden om het te krijgen:oeps: , gewoon wat poen en veel bier in de kroeg:proost: . Maar het is allemaal goed gekomen:lmfao: . Na zdravi!!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Lina schreef:
Het is een groot wonder dat onze pivonist nog steeds zijn rijbewijs heeft!!!!:deuk: Waarschijnlijk doen de agenten tijdens een controle even net of ze Macek niet gezien hebben, zoals in die bierreclame, van een merk waar Macek waarschijnlijk niet van houdt.:deuk:
Nog even dit, als ik autorijd komt er geen druppel alcohol naar binnen, ik heb het Tsjechische systeem "nula" of je rijdt of je drinkt. In Tsjecië bv. ga ik s'morgens met de auto naar die plekken en plaatsen wat mijn belangstelling heeft. Zo tussen 3 en 4 uur s'middags ben ik terug in mijn pension en dan zet ik de fles aan de getuite lippen. Dus geen vrees voor de Pivonist, na zdravi!!
 
Bovenaan