Rijbewijs

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

PuNkEnStEiN schreef:
Ik kan het me helemaal voorstellen, ajka! Ikzelf heb een jaar geleden m'n rijbewijs gehaald en had toen precies hetzelfde gevoel. En het is echt een kick als je dan in Tsjechië bent, wetend dat je die hele afstand zelf gereden hebt!
:clap: Dus van harte gefeliciteerd hoor, geniet er van!!! :yess:

Nou meneer Punkenstein, dan was u er niet echt vroeg bij, eerder beetje laat. Maar goed, beter laat dan nooit.:D
 

Marcel

Moderator
hij dacht zeker : "op een oude fiets moet je het leren."

en toen moest ie lang wachten eer die fiets oud geworden was ?? :deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
PuNkEnStEiN schreef:
Ik kan het me helemaal voorstellen, ajka! Ikzelf heb een jaar geleden m'n rijbewijs gehaald en had toen precies hetzelfde gevoel. En het is echt een kick als je dan in Tsjechië bent, wetend dat je die hele afstand zelf gereden hebt!
:clap: Dus van harte gefeliciteerd hoor, geniet er van!!! :yess:

Meen je dat serieus Fred, jij beginnend bestuurder:deuk: heb je een puntenrijbewijs:deuk: dat is net zoiets als DE punten, bij bekeuring een kop en schotel kado:deuk: Ik zal maar niet vertellen hoe ik mijn rijbewijs heb gekregen, dat wil je niet weten:deuk:
Na zdravi!!
 
Het is een groot wonder dat onze pivonist nog steeds zijn rijbewijs heeft!!!!:deuk: Waarschijnlijk doen de agenten tijdens een controle even net of ze Macek niet gezien hebben, zoals in die bierreclame, van een merk waar Macek waarschijnlijk niet van houdt.:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
pelhrimov schreef:
Macek, volgens mij kreeg men in jouw tijd een rijbewijs gewoon bij een pakje boter :deuk:

Nee, in Colombia in Barraquilla om precies te zijn, ik dacht 100$ en ik heb geen meter hoeven rijden. Het werd in het café afgehandeld, ik heb 3 dagen moeten wachten!!! Toen ik de zeer corrupte (een kennis van een toenmalige Colombiaanse gabber)ambtenaar vertelde dat in Nederland een examen werd afgenomen keek hij mij aan als hij water zag branden en zei, als je niet auto kan rijden wat moet je dan met een rijbewijs, als je niet kan zwemmen wat moet je dan met een zwemdiploma, een wijsheid die me toen wel aansprak. Vervolgens hebben we ook daar de getuite lippen aan de bierfles gezet en half dronken stapte hij in zijn dienstjeep op weg naar de volgende kandidaat. Na zdravi!!!
 

Bijlagen

  • Scannen.jpg
    Scannen.jpg
    220,3 KB · Bekeken: 10

Macek

Geroyeerd Lid
ajka schreef:
Wat een verhaal Macek...maar ja,ik had van je niet anders vewacht!:deuk: ;)

Ja en dat is allemaal echt gebeurt in mijn "storm und drang" periode. Ik heb 10 jaar gevaren dus verhalen genoeg voor de openhaard. Ook pleegde ik toendertijd mijn verlof op te nemen in latijns amerika. Om niet teveel :offtopic: te gaan ik rijd al die tijd schade vrij 75% no claim dus dat zit wel goed, kwestie van talent!! Na zdravi!!
 
Macek schreef:
Ja en dat is allemaal echt gebeurt in mijn "storm und drang" periode. Ik heb 10 jaar gevaren dus verhalen genoeg voor de openhaard. Ook pleegde ik toendertijd mijn verlof op te nemen in latijns amerika. Om niet teveel :offtopic: te gaan ik rijd al die tijd schade vrij 75% no claim dus dat zit wel goed, kwestie van talent!! Na zdravi!!
jij ben dus echte "dobrodruch"!!! wat doe je nu,rij-instructeur?:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nee, vanaf 13 februari ga ik de opleiding in bij het GVB, dan wordt ik voor 4 ½ jaar metrobestuurder, pozor in de tunnel. Daar heb je geen rijbewijs voor nodig, voor trambestuurder ook niet. Kijk op dat blauwe mormel (drie assers!) ben ik ooit begonnen in 1976, die hete zomer:warm: , nu dus naar de metro de circel is weer rondt. Na zdravi!!
 

Bijlagen

  • Scannen.jpg
    Scannen.jpg
    229,3 KB · Bekeken: 1
  • Scannen0002.jpg
    Scannen0002.jpg
    192,8 KB · Bekeken: 1

Marcel

Moderator
ik was net van plan om mijn auto te gaan verkopen en het openbaar vervoer in te gaan. laat maar ... ...

metro-crash32.jpg
 
Maar goed dat Ajka niet in de woonplaats van Macek rondrijd. Met haar steeds afslaande auto zou je het bovenstaande plaatje kunnen verwachten.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Geen zorgen op lijn 51 na die in Amstelveen al de nodige omgelukken heeft veroorzaakt kruist de metro geen openbare weg, dus in Amstelveen pozor, lijn 51 de sneltram!!! Na zdravi!!
 
Ik kom nooit in die buurt Macek, maar zou het leuk hebben gevonden eens bij jou in de metro te zitten. Het zou vast een gezellig ritje zijn geworden. :D
 

Marcel

Moderator
mijn vrouw's familie en gedeeltelijk mijn familie wonen nog in amstelveen. ik heb ze al opgedragen om te gaan emigreren naar andere delen van het land. zie hier de eerste stappen van hun reis.

immigrants.jpg
 

Macek

Geroyeerd Lid
carmarnkp schreef:
mijn vrouw's familie en gedeeltelijk mijn familie wonen nog in amstelveen. ik heb ze al opgedragen om te gaan emigreren naar andere delen van het land. zie hier de eerste stappen van hun reis.

Bekijk bijlage 1956

Een vrolijk gezelschap:deuk: , duidelijk geen Pivonisten en ze hebben geen van alle een rijbewijs:neenee: . Na zdravi!!
 
Bovenaan