Overdracht onroerend goed uit s.r.o. naar privé

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zojuist nog even de status gecheckt, maar die staat (vanaf 26-10-2006) nog steeds op:

Vklad proveden:
Vypravení spisu,
Vrácení stejnopisů listiny, na základě které bylo nebo mělo být zapsáno právo do katastru nemovitostí účastníkům řízení.

Duurt dit zolang? Of zou er toch nog iets moeten gebeuren?
 
Er zijn procedures waarbij dat registreren nog langer duurt dan bij mij het geval is, nu iets van 4/5 maanden. Wellicht, wellicht, ligt er een lijntje naar de belastingdienst, die eerst moet aangeven dat daar alles geregeld is.
 
Zojuist nog even de status gecheckt, maar die staat (vanaf 26-10-2006) nog steeds op:

Vklad proveden:
Vypravení spisu,
Vrácení stejnopisů listiny, na základě které bylo nebo mělo být zapsáno právo do katastru nemovitostí účastníkům řízení.

Duurt dit zolang? Of zou er toch nog iets moeten gebeuren?
Volgens die teksten hier boven is overdrag al afgerond en desbetrevende documenten (koopovereenkomsten) naar betrokenen verstuurd.
Het gaat niet anders worden. Kadaster stuurt bericht naar belastingdienst en die nodicht je uit om belasting te betalen. Je betaalt en dat is het. En zo is het in oorde.
Waarom denk je dat er nog iets moet komen?:confused:
Rena
 
Ik vermoedde dat, omdat deze status al zo is vanaf 26 october 2006. De belasting is inmiddels allang betaald. Waarschijnlijk is betrokken afdeling niet zo snel.
 
Welke afdeling bedoel je?
Belasting hoor je zelf aangeven binnen drie manden van het moment dat je koopovereenkomst van kadaster terug komt. Belastingdienst gaat je verzoek sturen tegen eind van die periode.

Rena
 
Ik bedoel die afdeling bij het kadaster die belast is met het verwerken van de papieren. Ik ben in december 2006 zelf naar het "financni urad" geweest, aangifte gedaan en betaald.
 
Papieren zijn verwerkt op 26 oktober 2006.
Op het moment dat je koopovereenkomst terug gestuurd word is kadaster met alles al klaar.
Wat je op site van Kadaster kan zien is status van je aanvraag om eigendomsacte aan te passen. Het gaat hier iets anders dan in Nederland.
Rena
 
Op 3 april 2007 is de procedure beeindigd, welke is gestart op 3 mei 2006. Het is dus in totaal zo'n 11 maanden. Wel moet ik vemelden, dat de werkelijke overdracht ruim ongeveer een half jaar heeft geduurd.
 
Bovenaan