Meeting Dolni Lanov - 2 mei 2008

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Maria

Geroyeerd Lid
Nee joh, die zijn nog lekker bezig, het weer is natuurlijk Perfect! Ik schat zo morgen tegen de middag een eerste (uitgeruste) reactie te kunnen verwachten ;).
 
Grote excuses dat ik niet aanwezig ben. ben op dit moment net thuis gekomen, we hadden een groot probleem op onze boerderij die ik op moest lossen. erg jammer, nogmaal excuses

martijn
 
En ...zijn jullie nu lekker aan het uitbuiken en nadrinken??
We zijn razend benieuwd naar de foto's en volgende keer verwachten we toch minstens een webcam:)
 
Hier dan de eerste reactie:
Het was voor mij de eerste keer dat ik naar deze meeting ben geweest. Hulde aan Jan en Akkelien :top: dat ze de hele organisatie op zich genomen hebben. Alles was perfect georganiseerd. Het was zo gezellig dat begin van de avond bier van het vat al op was en dat er overgegaan moest worden op de flesjes. Op een paar kleine buitjes na is het droog gebleven. Tijdens de buien konden we in de overdekt zitkuil met openhaard plaatsnemen en genieten van de kleine Tsjechische band die al bekend waren met vele andere forum leden. Ze hebben zelf Nederlandse liedjes ingestudeerd, zoals het kleine café aan de haven.
Het eten was in een buffetvorm opgesteld en werd aangevuld waar nodig. Het hoogtepunt was het aansnijden van het varken. :bbq: Wachtend met een bord in de hand, waren 2 forumleden bezig met het aansnijden van het varken. Boven de grill steeg de temperatuur best, dus dat was afzien voor die 2. :warm: Het mocht best smaken allemaal.
Met de nog besneeuwde bergtoppen in de verte zat deze forum meeting er al weer op voor mij en ben ik huiswaarts gekeerd. Al met al een geslaagde dag en het was heel leuk om nu ook gezichten bij de namen te zien. Ik heb vele contacten opgedaan en interessante dingen gehoord. Jan en Akkelien en anderen die hebben geholpen, nogmaals bedankt.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Leuk om te lezen! Volgens mij moet er nog een mapje worden aangemaakt voor de foto's, want daar ben ik ook wel errug benieuwd naar!
 
Meeting Dolni Lanov

:feestje: :party!: :feestje:
De dag begon met mooi weer ,jammer dat er in de middag wat stapel wolkjes waren MAAR dat kon de pret niet drukken.Toen we aan kwamen bij Jan en Akkelien was het al een gezellige drukte en het speenvarkentje draaide al aan het spit het rook heerlijk over de binnen plaats. In de loop van de dag werden de worstjes en de hamburgers ook geroosterd bij Jorik aan de bar je ziet aan alles was gedacht,zelfs voor de mensen die niet van speenvarken houden werd,soep ,stokbrood ,salade,patat op een buffet gezet en toen kwam het grote moment het varken werd aangesneden door Hendrikus onder toezicht van al de fotograven onder ons. Jan en Akkelien deden de varkens doop door als eerste te proeven. Onder het genot van een hapje een drankje en de Tsjechische muziekanten op de achtergrond ging het feestgedruis dapper door. Ik zelf heb het speenvarken geproefd,maar moet het nog leren eten.We hebben weer met een hoop nieuwe mensen leren kennen,en de kofiebezoekjes over en weer zijn gemaakt.Zo wil ik toch ook nog even Jan,Akkelien,Hendrikus Johanna en de beide zoons bedanken, wat hebben jullie weer bergen werk verzet ook al dagen van te voren wat toch wel regelmatig vergeten word en voor de gigantisch gastvrijheid .Kortom wat hebben we weer genoten zo met zijn allen bij elkaar,en nu weer op naar de volgende meeting
 
Inderdaad Coosje
Het was weer een super meeting met vele forumleden.
Ik wil ook bij deze de organisatie hartelijk danken en iedereen die zich ingezet heeft om deze meeting mogelijk te maken.:wow:
En natuurlijk Jan, Akkelien en Jorik voor het beschikbaar stellen van hun eigen pension en camping.
Het was wederom allemaal superrrrrr
Groetjes allemaal en hopelijk tot volgend jaar.:zwaai:
Albert
 
Ik vind het zo jammer dat ik er niet bij kon zijn, ga pas volgende week naar la CZ en dan ook nog naar het Zuiden...
Leuke foto's hoor Coosnaampje! Vooral het varken!
 
We kunnen terugkijken op een prima verlopen meeting. Als je zoiets organiseert, moet je altijd maar afwachten of alles goed verloopt. Een varken aan het spit is erg leuk, maar ervaring hebben wij niet, dus hoe doe je zoiets? Gelukkig weet de eigenaar van het spit iemand zover te krijgen om direct te helpen en het varken kan geroosterd worden.
Het weer heb je ook niet in de hand en we kregen dan ook een paar buitjes op ons dak, maar gelukkig dat we in de schuur droog konden staan en na de regen snel weer naar buiten.
Het eten viel bij iedereen heel goed. Na het eten een ijsje en daarna koffie met een borreltje. Jan, de taxichauffeur, heeft ook nog wat kunnen verdienen, want na wat biertjes en nagenietend met een paar borrels bij de open haard in de schuur is het niet verstandig om in de auto te stappen.
Wat is onze winst geweest???? Op deze vraag kunnen we een simpel antwoord geven. Een stuk gezelligheid, vriendschap, nieuwe mensen ontmoet en als iemand ook nog het financiele antwoord wil weten : van de winst kunnen wij samen nog uit eten. Niet in een duur restaurant, maar wel gezellig in de hospoda.
We willen iedereen bedanken voor de gezellige aanwezigheid en hulp.
 
mystery guest

Het lijkt mij nu toch wel tijd om de mystery guest te ontmaskeren.
Het betreft hier eigenlijk de 'schuldige/aanstichter' van dit alles. Voor veel mensen zal wel duidelijk zijn dat het gaat om Pasqual, die samen met Katka de meeting heeft bezocht.
 
Hoewel wij er maar kort waren, moeten wij zeggen dat het heel gezellig was. En hulde aan Jan en Akkelien die het weer fantastisch hebben georganiseerd!
 
Nogmaals bedankt, Jan en Akkelien. Ben goed thuis gekomen (na een gezellige reis met slechts 4 treinen, maar toch nog flinke vier uur met de Tsjechische Spoorwegen).
Sylva
 
zonnebril

Vandaag kwam Tabe, toen de zon opkwam, tot de ontdekking dat hij zijn zonnebril gisteren is verloren. Misschien heeft een van de aanwezigen ergens de zonnebril zien liggen? Wij konden hem vandaag niet vinden.
 

char

† In Memoriam
Vandaag kwam Tabe, toen de zon opkwam, tot de ontdekking dat hij zijn zonnebril gisteren is verloren.
Dit lijken mij, na het geweldige succes van de meeting, drie onverenigbare tijdstippen. Dat hij misschien gisteren zijn zonnebril is verloren,... dat kan!!..Oh.. wacht eens even,..(Char tuint er weer eens in)... Jullie waren dus nog op, bij de dagenraad.....

Char. ...met de kippen op stok...
 
Het was in één woord geweldig! Het eten, de muziek, de sfeer en vooral de organisatie. Jan, Akkelien en vrijwilligers wat hebben jullie er ongelooflijk veel werk van gemaakt en dan bedoel ik ook WERK. De lekkere home made soep, de salade en de kruidenboter. En terwijl iedereen aan het feesten was werd er patat gebakken, worstjes gegrild en voor het speenvarken gezorgd. Gelukkig dat jullie zo'n perfectie locatie kunnen bieden die zowel in het zonnetje als in een van de buitjes onderdak kan bieden aan ruim zestig personen die dan ook nog eens allemaal kunnen zitten.
Volgend jaar graag weer bij jullie. Onwijs bedankt het was "vet gaaf" zoals mijn kleinzoons zeggen.
Carla en Wim
 
Bovenaan