Meeting Dolni Lanov - 2 mei 2008

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste leden van het Tsjechisch Forum,

Alweer voor een vierde keer een meeting in Dolni Lanov. Het begint op een traditie te lijken, alleen wijken we nu af van de dag. Deze keer niet de eerste woensdag in mei, maar wel, net als vorig jaar, op 2 mei.

Iedereen is op vrijdag 2 mei van harte welkom vanaf 14.00 uur. Tot hoe laat we doorgaan, weten we nog niet.

De afgelopen jaren zijn we met een aantal nog gezellig gaan eten in een van de nabijgelegen restaurants, maar dat doen we nu anders. We hebben namelijk de eigenaar van de hospoda in Prosecne gevraagd of hij een barbecue kon regelen, maar hij vond een speenvarken aan het spit eigenlijk een beter idee. Dat lijkt ons ook leuk (ik hoop niet dat ik nu kwade gezichten krijg). Wij hopen dat wij hem goed hebben begrepen, want het communiceren gaat alleen in het Tsjechisch.

Hoe duur het eten gaat worden, weten wij nu nog niet.

Voor vakantiegangers die met de caravan of tent willen komen, is er natuurlijk de mogelijkheid om op de camping te overnachten.

Voor de exacte route kunnen jullie een kijkje nemen op onze website.

Mochten jullie willen komen, dan lezen wij dit graag in dit topic. Ook met hoeveel personen jullie komen en of je wel of niet meedoet met het eten.

Graag tot ziens,

Akkelien en Jan Nijdam
 
Eigenlijk niet. Als het om een paar personen gaat, is het geen probleem. Als er op het laatste moment nog 10 mensen extra komen, kan dat lastig worden, maar ook dan zullen we wel een oplossing vinden.
 
aanmelding

Goedemorgen Fam. Nijdam,

Wij, Barend en Gerda zouden graag op donderdag 1 mei aankomen. Wij komen met de caravan tevens hebben wij een Beagle bij ons. Op zaterdag rijden we door naar Zacler. Wij eten graag mee. We hebben net 14 dgn. geleden in Bobr een speenvarken aan het spit gezien en dat zag er erg lekker uit.:lekker:

Tot ziens Barend en Gerda
 
Hoezo Jolanda??? Ben je die week ook in Tsjechie dan?
Wij wel voor een week, we gaan zaterdag 3 mei weer terug.
Zouden we elkaar dan toch nog in het eggie zien :lache: . Volgens mij hebben ze in Javornik nog plaats :fluit:
Ik weet niet of ik manlief zo gek kan krijgen om mee te gaan en of de luitjes uit Javornik ook gaan?

Dus of wij van de partij zijn horen jullie later nog :gek:
 
Nou Miranda, ik ben nog steeds bezig met manlief ompraten, maar het ziet er naar uit dat het deze keer wel gaat lukken.
Dus wie weet, nog even afwachten maar zo snel hij ook maar het woordje ja laat vallen meld ik me meteen aan.
Zou in ieder geval wel heel leuk zijn, om jullie eindelijk te ontmoeten. :)
 
Jan en Akkelien,

Het lijkt mij erg leuk om te komen ( ik kom dan alleen)
Maar ik ben dan van een aantal factoren afhankelijk.

Slapen en vervoer.

Is er een plekje in het pension?
Of kan ik slapen in de schuur, op mijn matrasje, geen probleem voor mij.
Je kent onze tent, ik ben al een dag bezig om deze op te zetten :lache:

En wat betreft vervoer, zijn er mensen die ook voor 1 of 2 dagen gaan met wie ik kan mee rijden?
Uiteraard delen we dan de brandstof kosten.

Jos
 
Ha Jos,

Leuk dat je komt.
In het pension is de grote familiekamer nog vrij, maar om die in je eentje te gebruiken.......
We hebben altijd nog twee huurcaravans staan. In de schuur kan ook, maar lijkt mij wat oncomfortabel.
Je neemt je tentje zeker alvast mee voor as zomer. Hoef je maar een auto te gebruiken.
 
Ha ha, nee de tent neem ik niet alvast mee, dat kan ik de eventuele autobezitter niet aan doen.
En ik heb geen 2 auto's meer, ik ben nu een arme sloeber met maar 1 auto :) .
Of er moet behoefte zijn aan aan veel slaapplaatsen, als men niet gesteld is op luxe en ruimte kunnen er wel 12 mensen in.

In de schuur vind ik prima, op een matrasje en een warme slaapzak ( tot -20 graden) en je hoort mij niet (behalve snurken).
De familie kamer voor 1 persoon vind ook ik overdreven.

Nu nog vervoer.
 
Hallo Jan en Akkelien,
Als het lukt komen we op 2 mei (met z'n 2tjes). Hangt nog af van o.a. werk van José. Vallen haar diensten gunstig dan kunnen we eerder naar CZ.
 
Jan en Akkelien,
Wij komen zeker b.l.e.w. (= bij leven en welzijn, zoals mijn moeder gezegd zou hebben).
Dus 2 x met eten erbij.
Wij verheugen ons er nu al op!
Kees(i) en Cor(te).

(P.S. Kun je een presentielijstje maken, zodat we ook weten wie we tegen zullen of kunnen komen? Is wel zo makkelijk om te oefenen in namen en gezichten).
 
Zijn er mensen die maar 1 of 2 dagen gaan? (vanuit Nederland)
Zo ja, kan ik dan met iemand mee rijden?

Ik ben alleen met 1 tas en een slaapzak.

Thanks
 

Freddy2005

† In Memoriam
Wanneer komt het lijstje Jan ? Kunnen we nog wat aandacht trekken en even het topic terug naar voor halen.
 
Ik hoop het lijstje zo snel mogelijk te hebben. De reden dat het er nog niet is, heeft te maken met o.a. onze verhuizing naar Tsjechie. Daar gaat toch wat tijd in zitten.
Verder speelt ook mee dat een aantal leden die zich aangemeld hebben wat minder ( of niet of minder prominent ) aanwezig zijn op het forum.
Misschien is deze meeting een mogelijkheid om alles weer op het juiste rijtje te zetten.
Degenen die zich nadat het topic verplaatst werd naar het Archief aangemeld hebben, staan natuurlijk nog steeds genoteerd. Dit geldt ook voor de leden die op de camping willen staan.

Nieuwe aanmeldingen van harte welkom.

Vanavond maak ik een lijstje wie volgens ons tot nu toe zich aangemeld hebben.
 
Wij zijn reeds op de wintersport geweest, dus kunnen we ons pas weer vrijmaken voor de zomervakantie, ben ik bang. Wel jammer hoor, vooral voor dat varken...
 
Zoals beloofd de lijst van aanmeldingen voor de forummeeting.
Nadat ik alle voorgaande berichten over de aanmeldingen heb doorgenomen, heb ik het volgende lijstje gemaakt :
Freddy ( is in het pension )
Kees en Cor ( Keesi en Corte )
Ray en Coosje ( Coosnaampje )
Hendrikus, Johanna en Chris Baan ( zijn in het pension )
Joost en Helma ( Bovei )
Hilde en Kees
Gorrit en Lina
Jaap en Elly ( Jael )
Barend en Gerda ( Barend ) komen op de camping
Jacquelina
Pieter en Mila ( Semabyt ) komen op de camping
Popke en Jetty, Marius en Edward ( zijn in het pension )
Nol en Bea
Akkelien en Jan en Jorik


Nog niet 100% zeker :

Marianne en Erik
C. Berendse
Mayca
Martijn222
Rob en Jose
Loek en Ria
Tabe en Doety
Marcel
Jos van Zetten ( zoekt vervoer )
Clowntje
Jolanda Berben

Als iemand die het nog niet zeker wist het nu wel weet, dan horen wij dat graag.
 

char

† In Memoriam
Jan, mag ik mij virtueel aanmelden?... Ik kom zelf niet, vanwege mijn werk. Maar ik ben zeer benieuwd, hoe alles verlopen is!!...

Char.

__________________________________________________________
Char. ...heeft nog een "vriend" in Dolni Lanov...

( Jan, je weet wie ik bedoel )
 
Bovenaan