Knedliky - Knoedels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Knedliky

Over de grens in Duitsland is wel kant en klare knedlik te krijgen in de supermarkt. Maar die is niet zo lekker.....
tongue.gif
 
Re: Knedliky

Vorig jaar heb ik bij de interspar van die knedliky met bosbessen en aardbeien erin gekocht. Er zaten er zes in een pakje en kwamen uit het koelvak. Koud vind ik ze niet lekker en heb ze daarom warm gemaakt in de magnetron maar dan drogen ze snel uit. Hoe eet je die vruchten-kendliky eigenlijk, Warm of koud en als ze warm moeten hoe kun je ze dan het beste verwarmen?
ahum.gif
 
Re: Tsjechische KNEDLIKY

Heb het net gemaakt en moet zeggen dat het smaakt zoals het hoort. Je kunt het dus wel maken met alleen Nederlandse produkten. Alleen de Tsjechische rohliky vervangen voor korstjes oud wit brood en het heeft precies hetzelfde effect. En voor die grove bloem moet je in de winkel kijken voor "gebuild tarwemeel", heb ik gevonden in een broodwinkel.
bril.gif
 
Re: Tsjechische KNEDLIKY

Onlangs "Kynute knedliky z prasku" gemaakt en het smaakte bijna als die gewone door mijn moeder gemaakt (nou, wel bijna, mijn moeder maakt ze beter) Verse gist - dat is wat ik in NL mis!!
 
Re: Tsjechische KNEDLIKY

Beruska schreef:
(nou, wel bijna, mijn moeder maakt ze beter) Verse gist - dat is wat ik in NL mis!!
confused.gif
Hoezo mis je dat in NL, denk je dat we dat hier in NL niet hebben???????
Je kan verse gist gewoon bij de bakker kopen hoor!!!!!
smiley20.gif


Groetjes Brenda
cheer.gif
 
Knedliky

Ik ben dol op de knedliky gevuld met fruit of jam. Het meel neem ik al mee uit tsjechie, maar helaas is mijn recept nog niet echt super. Is er misschien iemand die voor mij het goede recept heeft............. <font color="orange"> </font>
smiley29.gif
 
Re: Knedliky

Ik ben een onderwerp gestart over een onbekend gerecht waar wij van genoten hebben in de vakantie. Ik zou het als verrassing graag mijn vriend en kids voorschotelen, lekker weer even in de sfeer komen en ons verheugen op volgend jaar.

Inmiddels ben ik voor de helft van het gerecht doorverwezen naar hier. Knedliky zou het moeten zijn (plakken van een soort wit brood). Als ik de plaatjes zie zou ik zeggen, ja dat is het. Heeft iemand hier het recept van knedliky?

Misschien kan iemand me ook vertellen hoe het andere gerecht heet wat ik zoek... (kijk even op mijn topic wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Bianca
 
Re: Knedliky

als je het meel uit tsjechie haalt, waar haal je dan de harde kwark in Nederland? Ik zou ook dolgraag Ovocne Knedliky willen maken (ik zal het recept eens opzoeken alhoewel het vrij simpel is. Mijn vrouw doet het uit haar hoofd) maar kan altijd maar een beperkte hoeveelheid harde kwark uit tsjechie meenemen. Heb al eens gezocht hier maar kan het nergens vinden.
 
Re: Knedliky

Antonius,

Een (doe-het-zelf) oplossing is om gewone kwark te kopen, dit in een kaasdoek te wikkelen en tussen 2 plankjes en lijmklemmen uitpersen, zodat je een hele droge substantie overhoudt (je perst het vocht er dus uit).
Dan heb je iets wat er bijna op lijkt.....
 
Bovenaan