Knedliky - Knoedels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nee, volgens mij gaat dat niet, ik heb ze nog nooit ergens gezien en nog nooit van iemand gehoord dat ze er wel zouden zijn.

Je kan natuurlijk wel het kneudelmeel de volgende keer uit Tsjechië meenemen, dan kan je ze zelf thuis maken.
Dat doen wij ook altijd.
 
hallo,
Ik zie dat hier al lang niet gepost is en misschien is er ondertussen wel een ander knedliky gerelateerd topic maar ik hoop toch antwoord op mijn vragen te kunnen krijgen.
Hoe bewaar ik knedlicky, zowel de aardappel als de brood variant.
Hoe lang kan ik het bewaren in de koelkast en kan het evt ook in de vriezer?
Klopt het dat het opgewarmt kan worden in de magnetron met wat water erover tegen het uitdrogen?

Ik hoop antwoorden te krijgen, in ieder geval bij deze alvast bedankt.

groetjes Ageeth
 
Je kan het een paar dagen in de koelkast bewaren.
Invriezen kan ook, maar ze worden er niet lekkerder van.
Ingevroren knedliky voor gebruik laten ontdooien, in een plastic zakje besprenkelen met water en 1 minuut in de magnetron. Eet smakelijk.
 
Nog lekkerder dan de magnetron is ze op een knedliky stomertje te verwarmen. Dacht altijd dat het een onderzetter was, maar je zet het in een pan met een laagje water erin, plakjes knedliky erop en even stomen. Ze smaken weer als vers!!! Deze stomertjes kosten overigens nauwelijks iets.

Nog een leuk weetje: Voor de mensen die in de buurt van Ricany wonen/vertoeven: De knedliky fabriek daar verkoopt ook aan particulieren. Knedliky met uzeny maso, spinazie, spek, brambory knedliky, fruitknedliky, noem maar op. Voor mij vaste prik!!!
 
bedankt voor de tips. Heb de gewone nederlandse goulash gemaakt en knedliky (broodvorm) erbij. Het smaakte prima, maar ik denk dat ik knedliky met een vulling lekkerder vind, dus dat volgende keer maar eens proberen. Heb ook nog de aardappelversie liggen om te maken, dus even een paar recepten opsnorren.
 
Wat ik niet snap is dat sommige recepten stukjes oud kadetje / rollikey vragen.
Waarom?????
Wat zou je ervoor in de plaats kunnen gebruiken?
Wij lusten geen kadetjes en om wat te kopen om oud te worden vraagt wel erg veel vooruit plannen van de maaltijd!
 
Wat ik niet snap is dat sommige recepten stukjes oud kadetje / rollikey vragen.
Waarom?????
Wat zou je ervoor in de plaats kunnen gebruiken?
Wij lusten geen kadetjes en om wat te kopen om oud te worden vraagt wel erg veel vooruit plannen van de maaltijd!

Je kunt er niks voor in de plaats gebruiken, in de zin van gewoon niet erin doen.

Daarnaast broodjes kosten niets, zijn na een dag oud en blijven dat dan zonder enige planning daarna ook.
 
Bovenaan