Klein, dapper Vietnameesje

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

noekie14 schreef:
alle vietnamezen bij hrensko wouden ons van alles aansmeren we hebben daar niks gekocht die week erna gingen we richting ceske budejovice en daar waren ook veel vietnamzen kraampjes daar hebben we onze kleding vandaag het is daar voordeliger want bij die andere moet je afdingen en daar stond alles al geprijsd dus dat is veel betrouwbaarder.
Bij de grens is niets geprijsd, en worden inderdaad veel hogere bedragen gevraagd, maar dan moet je dus wel afdingen.
Uiteindelijk betaal je dan nog een stuk minder.;)
 

Alwine

Geroyeerd Lid
Bij ons in Gronau staan heel veel turken met kraampjes, en de meeste kledingwinkels zijn ook van turkse eigenaars.
Ze vinden je zelfs zielig, volgens mij, als je niet gaan afdingen, want in hun cultuur hoort het zo.
 
Ze verwachten wel dat je afdingt, maar als je het niet doen lachen ze zich dood.:deuk:
Wij hebben eens gezien hoe een duitser een jasje kocht.
"Funfzig euro", zegt de grijnzende verkoper, die reeds aan de verlekkerde blik van het manneke kan zien dat hij de jas graag wil hebben.
"Oef", zegt de duitser "So viel?" Hij stelt 30 euro voor. Uitendelijk komen zij tot elkander, u snapt het reeds, 40 euro. De Vietnamees blij, de duitser blij.:)
Mijn man had exact hetzelfde jasje een dag eerder gekocht voor 10 euro...:D
 
Oh, en even een waarschuwing voor iedereen die bij een Vietnamees sigaretten wil kopen: Goedkope sigaretten zijn tegenwoordig altijd namaak! Echte sigaretten kun je beter in de supermarkt kopen, daar zijn ze net zo duur als echte sigaretten van de Vietnamees.
Wij zijn een paar jaar geleden opgehouden met dat goedkope troep, omdat wij in al onze nieuwe kledingstukken brandgaten kregen van die rotzooi. Je steekt ze aan en ze vallen uit elkaar.:kwaad:
Even voor de slimmeriken onder ons: de 'banderolle' is ook heel makkelijk na te maken. Hoe professioneel het er ook uitziet, een slof Camel voor 8 euro is gewoon namaak.
 
Daar was ik vorig jaar ook achter gekomen.
eerst kwamen wij erachter dat het namaak was, maar toch roken want tja ze weg gooien is ook zo iets. Heb ook twee brandplekjes ervan over gehouden. Eens maar nooit meer.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Let wel op voor loshangende draadjes, zeker bij onderbroeken..... :deuk:

Gebruik maar de zoekfunctie want dit wordt een heeeeeel lang verhaal.:deuk: Tik ook maar elastiek in............. om het zoeken iets eenvoudiger te maken.
 
De Viëtnameese markt was voor mij helemaal nieuw. Ik heb best wat spulletjes gekocht. Vooral shirts voor mijn dochter en kleding voor mijn jongste zoon. (we hadden te weinig warme kleren bij ons)
Ik zal wel heel dom over gekomen zijn, want ik heb nooit proberen af te dingen. Ten eerste vond ik het al zo goedkoop, ten tweede kan ik het gewoon niet, voel me opgelaten als ik er nogeens wat af wil terwijl het voor hen toch de bron van inkomsten is. Mijn Zoon heeft het wel een keer gedaan met Puma's, hij kreeg er nog schone nieuwe sokken bij. Omdat die van hem niet meer wit waren maar zwart van de blubber. Dat kon de vrouw niet aanzien.
Ik zal dus denk ik voor en aantal dingen teveel betaald hebben, maar ja, daar kan ik niet mee zitten.
Ook vrienden van ons hadden Marlboro gekocht, maar zelfs ik, die eigenlijk alles rookt waar rook vanaf komt, kreeg ze niet weg. En inderdaad overal gaten in kleding. We hebben ze weggegeven met de waarschuwing dat ze niet echt zijn.

Verder vind ik het verhaal van Krulletje heel mooi, we lopen te vaak voorbij aan mensen die een heel verhaal in zich hebben.
Bedankt Krulletje:oeps:
 

Tabe

† In Memoriam
Ja Krul, ik vind het ook een prachtig verhaal. Topklassering waard.

Overigens waar Freddy2005 op doelt...
Ook ik heb eens wat gekocht bij de vietnamees. Had te weinig onderbroeken meegenomen op vakantie en dus bracht de vietnamees uitkomst. Na enig afdingen 6 onderbroekjes gekocht voor 50 kroon. Lachen geblazen toch??? Ja maar wie het laatst lacht.. Ook de vietnamees die mij het ondergoed verkocht lachtte, was meer zo'n grijns weet je wel. Thuisgekomen maar even zo'n broekje aangetrokken. Zat een draadje los. Even aan het draadje trekken. Broekje werd steeds korter totdat er zo-iets ooverbleef waar dochterlief wel eens in loopt. Zo'n vetertje in je bilnaad. Alle zes broekjes waren dus wegwerpbroekjes.

Het afdingen heb ik niet zelf gedaan, hoor, Dat laat ik altijd over aan mijn vrouw. Die kan dat beter. Ik krijg altijd zo'n rood hoofd. Moet zeggen dat we wel meer dingen gekocht hebben bij de Vietnamees. en misschien niet alles van superkwaliteit maar er zat toch best wel; goed spul bij. Zeker bij de truien broeken vesten etc.
 
Kostelijk!! Ik moet eerlijk zeggen, heb nooit ondergoed bij de Vietnamees gekocht. Waarom weet ik niet. Nou ja, ben ook nogal verslaafd aan een nederlands merk.

Wij kibbelen altijd over wie er af mag dingen. Of Jacob biedt flink onder en ik loop maar weg, zo van : ik vind het niks! Dat drukt de prijs ook redelijk.
 

Tabe

† In Memoriam
Vietnamezenmarkt Zelezna Ruda

De "Vietnamezenmarkt"in de grensplaats Zelezna Ruda.

vietnamezen01.jpg

Eventjes niks te doen ?. dan maar een spelletje.

vietnamezen05.jpg

en....komt dit u ook bekend voor ?

vietnamezen02.jpg

Niet erg veel klandizie !


vietnamezen04.jpg
 
Afgelopen zaterdag even weer lekker op de Dragoun Bazar in Cheb gelopen. En het was er druk! Bussen vol duitsers!
Onze vietnamese vriendin was er ook, we hebben weer even lekker bijgepraat en natuurlijk een paar mooie truien gekocht.
En deze dame weet dat wij weten wat spullen kosten mogen, dus we hebben niets afgedongen, zij vraagt ons meteen de bodemprijs. Ook wel eens leuk. Net als de spijkerbroekendame. Die kent ons inmiddels wel. 8 euro roept die ons al toe als ze ons ziet, tenminste als er verder geen toeristen in de buurt zijn.
Onze vriendin heeft ons ook meteen verteld wat we maximaal voor een winterjas moesten geven, dus ik heb bij een andere kraam een heerlijke warme jas, mooi en goede kwaliteit gekocht voor 20 euro. Kan ik de winter weer warm door...:)
 
Bovenaan