Kernenergie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit vind ik het belangrijkste stukje:

Gezondheid
De straling die vrijkomt van radioactief materiaal kan gezondheidsproblemen veroorzaken zoals een verhoging van de kans op leukemie, erfelijke aandoeningen en aangeboren ziekten of afwijkingen bij kinderen die in de baarmoeder aan straling zijn blootgesteld. Aangezien radioactief materiaal nog duizenden jaren straling af kan geven moet, gedurende deze tijd, worden voorkomen dat mensen en dieren in contact komen met deze straling.

Hoeveel slachtoffers denk je dat er nu (al) zijn? Hoeveel hebben we er voor over?
 

kuurgast

Donateur
Het grootste risico vind ik terroristen.Als die zomaar vliegtuigen overal inparkeren wat zullen ze in de toekomst nog meer doen?:fool:
 
Ook dat natuurlijk kuurgast.

Maar de zin': 'Aangezien radioactief materiaal nog duizenden jaren straling af kan geven moet, gedurende deze tijd, worden voorkomen dat mensen en dieren in contact komen met deze straling.'...

Als ik zoiets lees weet ik niet of ik lachen of huilen moet. Niemand weet wat de gevolgen zullen zijn van de klimaatverandering in de loop der tijd, om maar iets te noemen. Zo kan je nog heel veel lugubere scenario's bedenken....

Afgezien daarvan, het is toch al heel wonderlijk dat vroeger alleen mannen leukomie kregen en nu? Wat is daar de oorzaak van? Allemaal vragen waar niemand het antwoord op (wil) we(ten)et.
 
Kernenergie moet men veel en zo snel mogelijk gaan invoeren,
als ze een oplossing hebben voor de vele gevaren welke hier
aan verbonden zijn.
1 Melt-down
2beveiliging tegen terrorisme-kwaadwillenden.
3 het risico van opslag voor onze nabestaanden.
Mocht dit niet lukken gebruik ik liever geitenwollen sokken,knijpkat,windmolentje,zoncelletje.
Mijn biertje kan ik nu gerust zonder gebruik van koelkast buiten laten staan. Einddatum is 02-2010 dus komt goed.
cees
 
vuilverbranding als bron

Hebben ze in de Cz vuilverbrandingscentrale,s ?en poederkoolcentrale,s Zou goede aanvulling zijn op de pieken
 
Kernenergie moet men veel en zo snel mogelijk gaan invoeren,
als ze een oplossing hebben voor de vele gevaren welke hier
aan verbonden zijn.
1 Melt-down
2beveiliging tegen terrorisme-kwaadwillenden.
3 het risico van opslag voor onze nabestaanden.
Mocht dit niet lukken gebruik ik liever geitenwollen sokken,knijpkat,windmolentje,zoncelletje.
Mijn biertje kan ik nu gerust zonder gebruik van koelkast buiten laten staan. Einddatum is 02-2010 dus komt goed.
cees

Door plaatsing van dit bericht heb ik vele e-mails ontvangen die het mijn stelling eens waren.
Bij google stond mijn bericht onder kernenergie als eerste in zoekfunktie vermeld,hoe dit komt ??
Toch leuk. cees
 

Freddy2005

† In Memoriam
Geen uitbreiding kerncentrale Temelín

Het Tsjechische elektriciteitsbedrijf “ČEZ stelt voltooiing Temelín uit”, meldt de krant Hospodářské noviny. Het dagblad onthult dat de bouw van twee extra reactoren bij de kerncentrale in Temelín, die 20 miljard euro gaat kosten, waarschijnlijk verschillende jaren uitgesteld wordt vanwege de daling van elektriciteitsprijzen en -verbruik. Deze bouw, waarvoor Amerikaanse, Russische en Franse bedrijven zich kandidaat hebben gesteld, is het toneel van een concurrentiestrijd tussen grote kernenergie producerende landen, schrijft het dagblad. De centrale bevindt zich op 60 km van Oostenrijk, en is al lang een twistappel tussen de beide landen omdat de Oostenrijkse publieke opinie twijfels heeft over de veiligheid.

presseurop.eu
 
Op het journaal zag ik dat er onderzocht gaat worden of de Tsjechische kerncentrales nog wel aan de huidige eisen voldoen. Ik weet niet hoe ik daar een link van moet plaatsen, maar dat weten jullie vast wel!:D
 

kuurgast

Donateur
nos.nl/video.


De aardbeving in Japan zorgde voor problemen in de kerncentrale, omdat een tsunami het koelsysteem beschadigde. Een aardbeving van dezelfde orde van grootte voor de Tsjechische Republiek om vrijwel te elimineren volgens de deskundigen, maar de Temelin kerncentrale is gebouwd om aardbevingen te weerstaan. Een tsunami zal in Tsjechië niet voorkomen en de centrale is gelegen aan de voet van het Tsjechische massief, dat is een van de meest stabiele tektonische plaatsen op deze planeet en in Europa.
De centrale is ontworpen en gebouwd om het gebouw en systemen die relevant zijn voor de nucleaire veiligheid zal bestand zijn tegen ​​externe invloeden, zoals aardbevingen.
Tsjechië vertrouwd op zijn centrales.

Bronnen:idnes.cz+ceskenoviny.cz/news.
 
nos.nl/video.

Tsjechië vertrouwd op zijn centrales.

Bronnen:idnes.cz+ceskenoviny.cz/news.

In bijna 2 maanden geen reacties, conclusie het leeft niet onder de Tsjechie-gangers, wil toch wat links kwijt, dus wie iets meer wil weten over de kerncentrales in Tsjechie en tests, doe er u voordeel mee!


Hoe “VEIILG” zijn de kerncentrales in Tsjechie????

De teksten zijn in het Engels!!

http://www.ceskapozice.cz/en/tag/nuclear-power

http://www.ceskapozice.cz/en/business/energy-green-biz/how-safe-are-czech-nuke-plants

http://www.ceskapozice.cz/en/business/energy-green-biz/eu-nuclear-‘stress-tests’-nonbinding

http://www.ceskapozice.cz/en/news/politics-policy/way-fukushima-worse-chernobyl

http://www.ceskapozice.cz/en/news/politics-policy/poll-most-czechs-still-support-nuclear-power
 
pas geleden de aflevering gasland (vpro tegenlicht ) gezien
dan is kernenergie toch een stuk minder gevaarlijk.
wat er nu in bv amerika gebeurt, zal de komende jaren een grotere impact hebben dan fukushima en Tjernobyl samen.
beter doorgaan met de ontwikkeling van kernenergie ,dan de Don Quichotte strijd te vervolgen.
 
Record hoeveelheid elektriciteit - 13,83 miljard kWh

Kerncentrale Temelin heeft vandaag om 3:05 uur een jaar record uit 2010 gebroken.
Dit jaar is al productie bereikt van 13,83 miljard kWh elektriciteit.

Deze hoeveelheid elektriciteit zou genoeg zijn om 3,5 jaar lang de elektriciteit consumptie van Zuid-Bohemen volledig te dekken.

Financni Noviny
 
Bovenaan