Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mooi, datje in vecernice goed kan eten en het goed toeven is aan de bar.
Wij zitten daar met oud op nieuw. Nu nog een pak sneeuw erbij en het kan dan niet meer stuk

voor iedereen veel plezier daar.
 
Ik zat net even te kijken op www.holidayinfo.cz. Hierop staan de actuele sneeuwhoogten en ook camera's. Op Janske Lazne kun je nu al beperkt skieen. Dit blijkt een van de weinige afdalingen te zijn. De rest is nog dicht.Veel plezier. Zelf ben ik erg benieuwd naar de nieuwe gondels. Als iemand daar ervaringen mee heeft(en met de wachtrij) dan hoor ik het graag. Groeten Rick
 
S

Skiër

Guest
hee, wij gaan naar janske lazne, hotel Astoria, maar weet iemand waar je daar kort in de buurt ergens een goed restaurant te vinden? alvast bedankt
 
hoelang doe je erover dan om op de ski's van janske lazne naar pec te gaan ????

We zijn vorige week met de nieuwe gondel ook naar boven gegaan,en zijn toen weer naar beneden gaan lopen ongeveer 6 kilometer (gerben heeft er 8/9 van gemaakt) prachtig om dit eens wandelend te doen
 
Rika/Gerben schreef:
hoelang doe je erover dan om op de ski's van janske lazne naar pec te gaan ????
Hallo Rika (en Gerben),

Met de skies van de Cerna Hora naar Pec, daar doe je ongeveer 40/50 minuten over. Er zitten wat stukjes tussen dat je zult moeten lopen en met ski-schoenen gaat dat wat minder goed. Maar het is te doen.
Zie mijn verslag eerder in dit topic.
 
sneeuw welke piste

Hallo iedereen

Weinig of geen sneeuw wat ik ervan begrijp kun je op janske lanske wel skien is er iemand die weet hoever de afstand hier naar toe is vanaf rokytnice nad jizerou . En kun je hier naartoe met een bus.

Ineke
 
Dat is zon 45-60 minuten afhankelijk hoe de staat van de weg is. Het zal nu wellicht iets minder lang zijn zonder sneeuw. Bus zou ik niet op rekenen..
 
Weet iemand hoe de nieuwe gondel-lift is die er aangelegd is in janske lazne? Hoe dan nu de wachttijden daar zijn, want vorig jaar moest je wel een behoorlijke tijd wachten. Is dat nu beter of niet?
 
wij zijn met de jaarwisseling daar geweest,en eigenlijk zijn er geen lange wachttijden meer,en het was daar echt super druk.
de eerste keer,als je een kaartje moet kopen,dan moet je even wachten,maar dan loopt het lekker door.
en de gondel is echt super
 
Eten in Janske Lazne

Morge,

Ronde de krokus ga ik weer naar Janske Lazne (net als vorig jaar)en mijn vraag was of er wat eet gelegeheden bij zijn gekomen ronde de pistes.
Ik vond het jammer om te zien dat het grote hotel/restaurant boven op de berg verlaten was. Een goede ondernemer moet daar toch iets moois van kunnen maken!!!! Maarja dit zullen wel meer mensen gedacht hebben.
Verder was mijn vraag of iemand waat welk verhuur adres van skis in Janske Lazne de beste spullen heeft!!!

BVD Jeroen
 
als je de slee route neemt,als je dan een eindje opweg bent,kom je in een bocht een leuk berghutje tegen.
wij hebben daar heerlijk gegeten,goulash met knedlik(mmmmmnnnnn)daar mag je me voor wakker maken,
dat hutje kom je op de ski's volgens mij ook wel voorbij,maar ben niet op de skie's geweest,maar zag ze wel voorbij komen
 
Verblijf tijdens wintervakantie in Janske Lazne

Heb hele forum doorzocht maar vind geen info over goede en leuke verblijfsmogelijkheden in de buurt van of in janske lazne.
Kan iemand mij hier tips over verstrekken.
 
restaurants

Zijn er in Janske Lazne ook leuke restaurants en barretjes?
Om in te apres-ski en bijvoorbeeld!
En waar zit nu eigenlijk dat kuuroord?
Is dat alleen voor zieken of ook voor gezonde mensen?

Groeten Rick
 
Bovenaan