Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dank jullie Idur en freddy, deze informatie heb ik! wij hebben dit huis geboekt voor de voorjaars vakantie. het gaat mij meer om de bereikbaarheid van de skipistes vanaf het huis! Misschien dat iemand er al eens is geweest.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ski-gek, dat gaat vast helemaal goed komen. Bolkov ligt 1 straat verder dan Javornik, aan de weg 14 tussen Vrchlabi en Trutnov in. Ik ben meermaals door Bolkov heengereden en vind dit huis er altijd zó gezellig uitzien, de binnenkant heb ik helaas nog niet gezien. Het straatje zelf zal met de krokusvakantie wel een uitdaging zijn ;) Als er veel sneeuw ligt wordt er alleen geschoven en vanwege het natuurpark wordt er niet gestrooid, dus een auto op goede winterbanden zal een 'must' zijn. Als je eenmaal het straatje uitbent kun je via de weg 14 alle kanten uit, naar Mlade Buky (km of 7) Janske lazne (km of 13) Pec pod Snezkou (km of 20) of de andere kant uit naar Cerny Dul (km of 10) of verder richting Vrchlabi en Spindl. Veel plezier alvast gewenst! :D
 
Esther, het medium van dit forum, hahaha, Ben je naam overal tegen gekomen, wat een eer . Dit is de info die we nodig hebben.
Dank je wel. Zal als we er zijn geweest, een paar leuke fotootjes plaatsen van de binnen en buitenkant!! Het straatje waar je het over hebt, is dat de oprijlaan van het huis?
We waren vorig jaar in Teplice nad metui, daar reden we echt over bulten sneeuw? We gingen van links naar rechts over de weg!
Wel spannend.
groeten.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
ski-gek! schreef:
Esther, het medium van dit forum, hahaha, Ben je naam overal tegen gekomen, wat een eer
:bloos2: Is het echt zo erg met me gesteld..... Nee joh, maar al die berichten die nodigen toch uit om gezellig op te reageren, dan doe ik dan ook (een beetje veel :?: )
Maar dat straatje is niet echt de oprijlaan hoor :deuk: Het is gewoon een straatje dat vanaf de weg 14 naar boven gaat, de straat is zeg maar het dorp Bolkov, niet echt steil, maar wel in stukjes. Vorig jaar met flink wat sneeuw gereden daar, toen was het net een bobsleebaan :deuk: Ik was blij dat we een auto hadden met goede winterbandjes en 4 wiel drive, maar volgens mij zit het huis van jullie zeg maar een beetje halverwege, wij zijn toen helemaal doorgereden naar het einde, dan kan je namelijk zo met een afslag in Javornik komen. Aan het begin van het straatje zeg maar kom je in Rudnik uit, op de kruising ligt een restaurant Heřman, is erg gezellig.
 
Nee, supergaaf dat je dit allemaal weet, was een grap van een groentje op het forum! Nu ik toch de Tom-Tom van tsjechie beet heb, (nu komt het) We zijn met 20 personen, is deze herman hierop voorbereid? of is er een andere eet gelegenheid voor zoveel man???
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ja hoor volgens mij past er 80 man in! Hier even de website: http://www.pension-herman.cz/de/default.htm Er zijn nog wel meer leuke restaurants hier in de omgeving, kijk maar eens rond op het forum. Met een groep van 20 in de krokusvakantie raad ik je wel aan voor het binnenvallen te reserveren.

Edit; ik zie dat idur sneller was! Nou als je het nou nog niet weet, dan weet ik het ook niet meer :deuk:
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ja K+ K is een goeie en zit gelijk bij de piste benedenaan, dus niet bij de gondel, hier huren onze gasten ook altijd ter plekke :D
 
Hoi,
Inderdaad zijn er nog meer restaurants in de omgeving waar je lekker kunt eten, wij hebben de tips op het forum gevolgd en heerlijk gegeten bij restaurant K ligt ook bij Rudnik.
groetjes Els
 
Bij Penzion K is goed eten. De soep in een brood kan ik je van harte aan bevelen na een lange dag wintersporten. Het lijkt wat bruinebonen soep, maar vooral het feit dat het in een brood opgedient wordt is erg apart.

Gerard
 
We ggan voor het eerst naar Tsjechie,en wel naar Janske Lanze.
Nu heb ik een aantal vraagjes en hopelijk weet iemand daar een antwoordt op.
We hebben een app.gehuurd nml App Holzinger,heeft iemand hier ervaring mee of weet waar het ligt(volgens beschr.200 mtr vd gondelbaan),ten tweede weet iemand welke skischool het beste is voor kinderen van 7t/m 12 jr,en waar ze les krijgen vind het nml leuk als je ze kunt zien lessen als je zelf ook aan het skieen bent.Als laatste waar kun je lekker eten lees daar bijna niets over,leuk restaurant of in een hotel. Alvast hartelijk dank voor de info en hopend op een mooie witte kerst!!
 
Bovenaan