Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

P

pen

Guest
hallo
we zijn al eens in harrachov geweest en we gaan nu voor het eerst naar jánske lazne (met carnaval).
we hebben geen idee hoe het daar is en hoe de skimogelijkheden zijn. Is er iemand die hier al eens is geweest en mij hier iets over kan vertellen alvast bedankt
groetjes pen.
 

Bijlagen

  • 38509-map g.jpg
    38509-map g.jpg
    134,5 KB · Bekeken: 74
Re: Wie kan wat vertellen over Janske Lazne?

Hoi Pen, Er loopt nu een nieuwe 4persoons stoeltjes lift. Die kan ik op jouw kaar nog niet ontdekken maar hij is wel in werking. Das prettig want nu hoef je niet meer zo lang onder bij de gondel te wachten. Het skigebied is wel mooi maar de pistes zijn niet zo breed. Dat is jammer. Maar goed ski mogelijkheden volop. Ook mis ik hier beneden een leuke tent om te eten en drinken. Mocht het skieen je zijn gaan vervelen dan kun je ook sleetje gaan rijden. Best leuk.
Groeten Rick.
 
A

Anne-Jan

Guest
Re: Wie kan wat vertellen over Janske Lazne?

Ik ben zelf nog niet zo heel erg lang terug uit Janske Lazne. Het is een leuk plekje, met naar mijn mening mooie pistes en een leuke sfeer.
Ik ben zelf met Kerst en Oud en nieuw geweest, Waarschijnlijk een veel drukkere periode als wanneer je nu gaat. Maar goed ook want wij moesten voor elke lift een aanzienlijke tijd wachten.
Behalve van de sleep lift op de laatste piste links van de 4pers stoeltjes lift

Als ik de sneeuw is op dit moment erg mooi zie ik, met een lekkere temperatuur er bij.
http://www.holidayinfo.cz/kamery.php?lang=3&id=4&rg=2
is een erg handige site als je graag wat meer info wilt over de werkende skiliften, sneeuwstanden en temperaturen.

Ook een heerlijke aanrader is het broodje hotdog dat nergens zo lekker is als in de wachtruimte voor de gondellift.
 
Skischool Janske Lazne - Cerna Hora?

Kan iemand ons suggesties doen m.b.t. een ski-school en ski-verhuur in Janske Lazne. Wat zijn de prijzen ongeveer. Volgende week zondag hopen we daar omstreeks deze tijd te arriveren.

Groetjes Willem&Thea
 
Re: Skischool Janske Lazne - Cerna Hora?

Er is een ski-school bij de lift naar Cerna Hora. Ze doen ook ski- en sleeverhuur. Ze hebben ook speciale aanbiedingen /3 dagen school, verhuur van spullen en skipass/.
Alles staat op hun webpagina: http://www.cerna-hora.cz
Ik woonde vlakbij dus als kind gingen wij daar altijd skien.
Veel plezier !!!
 
Skigebied Janske Lazne

Hoi beste mensen, ik heb nu in Tsjechie al wat skigebieden uit mogen proberen en ben tot de conclusie gekomen dat Spindl en Janske Lazne er toch wel boven uit steken!

Nu heb ik gehoord van een Tjechische vriend dat er in Janske Lazne een nieuwe gondel komt. De palen zouden er al staan en hier zou binnenkort ( ik denk na deze winter) een 6 persoons cabine aan worden gehangen.
Dit wordt dan, met de al geplaatste 4 persoons stoeltjeslift, een heel mooi en toegankelijk gebied.

Weet iemand of dit al is gebeurd?

Groeten Rick
 
Wel gehoord dat de huidige cabinelift misschien met 6 persoons bakjes wordt uitgerust.
Op de website van de uitbater (www.megaplus.cz) staat er niets over volgens mij.
Ik zie het wel over een week of 4
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
mmhh :hmm: gasten van ons waren vorige week even bij de gondel, en vertelde ons dat er op het moment helemaal geen bakjes aan hingen, ik dacht nog, wat een raar verhaal...:fool: Maar misschien dat ze ze aan het omwisselen zijn. Dat is mooi, dan worden de rijen daar ook iets minder lang.

Hé Pen, dus niet met kerst naar Harrachov... Maar krokus Janske Lazne, goede keus, denk ik :top: Ik vind het prachtig daar, het skiën is er erg leuk, en vooral het sleeën, moet je zeker een keer doen ! Dat is verslavend, er is een parcours van ongeveer 3 km. Je kan beneden bij de gondel een slee huren, dan ga je met de gondel naar boven en sleeën maar ! Geweldig :deuk:

 
Is Janske Lazne vanuit Vrchlabi ook goed te bereiken of wordt dat niet aangeraden? Janske Lazne is volgensmij best een goed scorend skigebied of scoren Spindleruv Mlyn en Herlikovice beter? Ojah en mensen die nog naar Vrchlabi gaan, ga eens eten in het Culturhaus, Heerlijk rustig en weinig geld voor formidabel eten!!!
 
Vanuit Vrchlabi is Herlikovice en Splindruv Mlyn dichterbij. Janske Lazne is verder rijden.
Wij eten vrij vaak in Vrchlabi, maar het Culturhaus ken ik niet. Kun je vertellen waar dat is?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dit zou het moeten zijn

358_1.jpg


Het adres was reeds door Punk aangehaald, maar het is:
Kulturni domy Vancurova 378 Vrchlabi

358_2.jpg
 
Ben benieuwd naar je ervaringen in het culturhaus,wij zijn er ook in de buurt met de crokus.Vorige wintersport en in de herfstvakantie hebben we gegeten bij Drevinka,Is dit nog steeds van de zelfde eigenaar,en zo goed?
Henk.
 
Drevenka is sinds kort van een andere eigenaar. Wij zijn er in de herfstvakantie geweest en toen was de nieuwe eigenaar er ook al. Toen was er een bescheiden menukaart, nu is er een zeer uitgebreide kaart. De kwaliteit is prima. Eigenlijk ook logisch, want de nieuwe eigenaar is slager.
Zodra wij bij het Kulturhaus hebben gegeten, dan zal ik vertellen hoe het was. Als we het kunnen vinden.

We hebben het gevonden. Het zag er erg leuk uit. Vanavond het eten testen. Jullie horen het nog.
 
Het Kulturhaus werd ons vorig jaar aangeraden door de man bij het skiverhuur bij de appartementen van Bella Vista. Als je van rust en lekker goedkoop eten houdt, is het Kulturhaus echt ideaal. Smakelijk eten alvast!
 
Vanavond hebben we in het Culturhaus gegeten. Het was inderdaad goed. Ook was het erg rustig. We waren de enigen die er aten. Het mag van mij wel iets drukker. Dat is toch vaak wat gezelliger.

Als je vanaf het vliegveld Vrchlabi binnenrijdt richting centrum dan aan het eind van de hoofdstraat, na de kerk rechtsaf, het water over. Je rijdt er dan eigenlijk recht op af.
Eet alvast smakelijk.
 
ja erg rustig inderdaad, maar daar moet je van houden. Ikzelf hou van rust. Dus voor mensen die van rust houden is het ideaal.
 
eten

Hoi Jan,

Als we volgende maand in Lanov zijn gaan we daar ook zeker een keer eten.
De kok van Drevenka werkt nu in Hotel Eden bij de skipiste van Herlicovice.
groetjes Els
 

Macek

Geroyeerd Lid
Je zou ook eens "Posta" in Cerny Dul kunnen proberen:eten: , perfect en gezellig, eet smakelijk en na zdravi!!!:proost:
 
Bovenaan