Horeca Is de Tsjechische keuken beter dan ...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

prijzen voor oa het uit eten gaan dichtbij elkaar lagen, (mag iets duurder want de Italiaanse keuken is beter)

je bedoelt natuurlijk, wij vinden de Italiaanse keuken beter, dan de Tsjechische..
of
het gemiddelde restaurants in Italie vinden wij beter, dan het
gemiddelde Tsjechische restaurant..

zo niet, bezoek dan eens cafe Imperial in Praag, voor een goed Tsjechisch bereid
gerecht..
 
De prijzen in restaurants mogen dan gelijk gebleven zijn, maar daar hebben ze het volgende gevonden: kleinere porties!:lmfao:

En je mag nog zo gek zijn op Tsjechie (en alles wat Tsjechisch is), maar de Tsjechische keuken kun je met de beste wil van de wereld geen hoogstandje noemen....
Geeft niks, als ik niet hoef te koken, vind ik bijna alles een feestje!
 
je bedoelt natuurlijk, wij vinden de Italiaanse keuken beter, dan de Tsjechische..
of
het gemiddelde restaurants in Italie vinden wij beter, dan het
gemiddelde Tsjechische restaurant...
Nee, natuurlijk bedoel ik niet "wij". :confused: Ik denk dat we met Italië ( en Frankrijk) toch wel de beste Europese keukens te pakken hebben, of ik kan beter schrijven, meest gewaardeerde, dat is toch algemeen bekend?
Dat betekent niet dat Tsjechië geen lekkere gerechten heeft, of dat ik de Tsjechische keuken niet lekker vind, integendeel maar de beste is het zeker niet.
 
Ik hoef geen voorbeelden te noemen Josef, maar kan simpelweg stellen:
als Tsjechië een vergelijkbare keuken zou hebben,
waarom vind je dan niet 1! :confused:Tsjechisch restaurant in Nederland?
Maar nogmaals, er is voor mij gelukkig genoeg lekkers in de Tsjechische keuken te vinden. :lekker:
 
Daar heb je een punt Lina, in Belgie zijn de Tsjechische restaurants ook op een hand ( eu vinger) te tellen.
Maar gelijk je al zegt er is genoeg lekkers in de Tsjechische keuken verkrijgbaar.
Trouwens als ik op vakantie ga naar eender welk land, dan wil ik zoveel mogelijk ontdekken (ook het eten) van dat land.
Nu meningen verschillen en niet idereen heeft de zelfde smaak ( gelukkig maar).
Zo ben ik helemaal niet " kapot " van de franse keuken, .... maar ik heb ze ook gegeten.
 
Nee, natuurlijk bedoel ik niet "wij". :confused: Ik denk dat we met Italië ( en Frankrijk) toch wel de beste Europese keukens te pakken hebben, of ik kan beter schrijven, meest gewaardeerde, dat is toch algemeen bekend?
Dat betekent niet dat Tsjechië geen lekkere gerechten heeft, of dat ik de Tsjechische keuken niet lekker vind, integendeel maar de beste is het zeker niet.
:slik: Italië de beste keuken? Sorry, maar zo weinig variatie qua eten heb ik nergens anders gezien. Pizza en pasta, brood is niet te eten.... na een week daar heb ik het gehad...
 
Gelukkig heb ik dat niet zelf bepaald Barbie. :D

*edit: toch voor de zekerheid maar even gezocht of Italië nog steeds in de top staat en dat het niet mijn visie is:
ja dus
Ps barbie: Zoals Tsjechië wel wel iets meer te bieden dan de klobása en knoflooksoep, Italië heeft ook wel iets meer dan pizza of pasta hoor. Wat dacht je van buffelmozzarella met parmaham, risotto, verse (tomaten)soepen, vitello tonato, gegrilde groentes, rucola salades, crostini ipv brood?:D, tiramisu en dan het eigengemaakte Italiaanse ijs, hmmmmm, daar staat Italië bekend om. Pasta wordt door de Italianen zelf vaak alleen als voorgerecht gegeten.
 
Nou en?
Michelinsterren interesseren me niet, ik eet weinig in restaurants. Het lekkerste eten maak ik namelijk zelf (en natuurlijk mijn mama).
Ik hou van variatie en dat kan ik in Italie niet vinden...

Groetjes
 
Nee coq au vin met lekker wijntje uit de Alsace bijvoorbeeld voor 10,70 heb je in Tsjechie niet .

Canard a l,orange nog zoiets lekkers:D nee op culinair gebied heeft men nog veel te leren

Ik hoop, dat Tsjechië vooral Tsjechië blijft incl. de gerechten. Als je lekkere wijn wil drinken, ga je naar Frankrijk. Als je lekkere bier wil met een simpel en lekker gerecht, dan ga je naar Tsjechië. Verschil moet er zijn!
 
I
als Tsjechië een vergelijkbare keuken zou hebben,
waarom vind je dan niet 1! :confused:Tsjechisch restaurant in Nederland?

Haha, dat is inderdaad waar..

Misschien mijn teleurstelling in Italiaanse restaurants op vakantie nam de overhand, zoals een ander forum lid schreef.. altijd dezelfde pizza's en pasta's op het menu .. in Zuid Italie was het zo erg, dat je bij wijze van
spreken de menu kaart van het vorige restaurant kon meenemen bij het bepalen van je keuze..
 

Jonathan R

Geroyeerd Lid
Beetje wereldvreemd antwoord ,hoe vaak ben je in Italië geweest ,en waar in Italië ?
Italie heeft veel meer te bieden dan pizza en pasta;)

Wat beveel je me aan om eens een keer te proberen uit de Tsjechische keuken ?
Het lekkerste wat ik tot nu toe gegeten heb was reerug in cranberrysaus in een etablissement in Plzen .

Echt lekkere bijlagen heb ik nog niet kunnen ontdekken:(
 
Wat voor bijlagen heb je dan in Nederland?
Ik eet zo heerlijk in mijn eigen land, dat is met woorden niet te beschrijven.... altijd kom ik kilo's aan. Maar dat begrijp je niet, want wij eten thuis.... alles zelfgemaakt.
Niet uit een blik of zak zoals hier....
 
Haha, dat is inderdaad waar..

Misschien mijn teleurstelling in Italiaanse restaurants op vakantie nam de overhand, zoals een ander forum lid schreef.. altijd dezelfde pizza's en pasta's op het menu .. in Zuid Italie was het zo erg, dat je bij wijze van
spreken de menu kaart van het vorige restaurant kon meenemen bij het bepalen van je keuze..

Ik was daar zowat uitgehongerd....
 
hela1, ik ben ook benieuwd naar jouw aanbeveling:ja: (wat wij dan weer aan kunnen bevelen;)) voor een Tsjechisch culinair gerecht waarmee we de populariteit voor wat de Tsjechische keuken betreft meer op kunnen schroeven bij vakantiegangers.
 

Majk

Geroyeerd Lid
mensen, als je tegenwoordig in tsjechie goed wil eten dan ben je zo 175-225 per 1 maaltijd kwijt + soep/toetje/koffie/bier is het makkelijk 350-400 kc voor een avond eten (en ik bedoel goede kwaliteit), en dan heb je "minutky" zoals steak of iets wat op frans keuken lijkt, dus geen traditionele tsjechische keuken want die krijg je s'avonds niet...

wil je goedkoop gaan eten tot 100 kc dan kan het alleen tijdens de lunch tijd, en dan heb je "hotovky": vaak vieze saus met wat knuddels of iets dergelijks (en soep is vaak niet te eten) en dat hoef ik niet voor de lunch, veels te zwaar al die knuddels, we moeten tegenwoordig op de lijn letten, als ik 2 weken in tsjechie ben dan eet ik hoogtens 1 keer knuddels...!
dan neem ik liever een goed belegd vers stokbrood bij interspar voor 35 kc...

dus zo vreselijk goedkoop is tsjechisch eten ook niet meer, zeker als je beetje voor kwaliteit gaat!!

trouwens ik ben het eens met de stelling dat je lekkerst thuis eet, maar dat geldt ook voor nederland...
 
Mensen, als jullie zo kritisch zijn en Tsjechisch eten niet lekker vinden, heb ik een vraag: Wat is een culinair wonder hier in Nederland?

Of past dit ook niet in deze topic (we zijn in Hospoda) zoals andere berichten van mij die verdwenen zijn?
 

kuurgast

Donateur
Majk helemaal mee eens ,het eten in de restaurants is wel wat anders dan de echte Tsjechische keuken.
Barbie wat voor een gemiddelde Hollander een culinair wonder is vinden mensen van buiten Nederland meestal niet lekker. ;)
 
Bovenaan