Invoering van de Euro

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
vanmiddag m'n manzelka gevolgd in een H&M shop (Praag Chodov) en daar is op prijskaartjes gekeken.
Er staan prijzen in Euro / Forint (H) / Zloty (P) / Pond (GB) / kronen (CZ) . . . en nog wat meer.
Wat me opviel is dat bij omrekening er koersen gebruikt zijn tussen 30 CZK en 25 CZK voor een euro.
Zo was de prijs voor een truitje 19,95 Euro of 599 CZK.
Een pantalon was geprijsd voor 39,95 Euro of 999 CZK.
Zou bijna zeggen, laat die euro maar komen! Daar wordt het dus goedkoper van! (als H&M deze prijzen vasthoudt!!!)
 
Invoering Euro

Volgens JP Morgan van de Morgan investerings-bank zijn de voorspellingen voor het eurolidmaatschap van Hongarije en Polen verschoven naar 2019
en voor de tsjechische Republiek naar Na 2020.
Dat is reeds 5 jaar later dan onze voorspelling van begin van 2010.
-----------------------------------------------------------------------
Vergelijkbare gevoelens zijn er in de Tsjechise Republiek.
Volgens eerste minister Petr Necas zal het nog erg lang gaan duren vooraleer het in het voordeel van het land zal spelen om over te schakelen op de Euro.

De Tsjechen zijn altijd voorzichtig geweest en stilaan beginnen ook de Polen voorzichtiger te worden, zegt Neil Shearing,senior econoom bij Capital Economics.
Als de Eurozone in zijn huidige vorm overleeft, zegt hij, dan zal het volgende nieuwe lid er pas in 2015 komen, in de gedaante van Letland en Litouwen.

Paul
 
Paul, wanneer denk jij dat de euro in tsjechie komt? over 3 jaar, 5 jaar? 10 jaar? Ik heb het vermoeden dat dan een huis wat nu bijv. 100 duizend euro in Kc. kost straks het dubbele kost, na invoering. Zelfde dus daar als wat hier in Nedl gebeurde: explosieve stijging van huizenprijzen. Of gaat dat meevallen?
 
@ To je kravalu: Paul citeert slechts berichten die hij her en der in de media heeft aangetroffen. Ik vermoed dat zijn voorspellende gaven die van de gemiddelde forumlezer niet ontlopen, dus een eventueel antwoord op jouw vraag zul je in dat licht moeten zien... :D
 
@ To je kravalu: Paul citeert slechts berichten die hij her en der in de media heeft aangetroffen. Ik vermoed dat zijn voorspellende gaven die van de gemiddelde forumlezer niet ontlopen, dus een eventueel antwoord op jouw vraag zul je in dat licht moeten zien... :D
Hoy Punky,
Veel gegevens komen inderdaad uit de diverse media zowel uit Tsjechie als andere landen, maar wij zitten met meerdere in Praag in een Forum-groep, deze bestaat uit mensen van verschillende Nationaliteiten en voeren steeds vaker diepgaande overleggingen en proberen alles indien mogelijk te overzien in het hedendaagse en dan wordt men vanzelf voorzichtiger. Zoals jullie inmiddels wel zullen weten verblijf ik zeer regelmatig in Praag en dat reeds over vele jaren.
Voorspellende gave's heb ik helaas niet en vooruitziende blikken en antwoorden evenmin.(en dat zonder grijnzende Smily)
 
Bovenaan