Huis kopen en verbouwen. Wat kost dat?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook dat is mogelijk: een heerlijke werkvakantie!

En dat is nou juist mijn gevoel van vakantie hebben!:top:
 
Hallo,

Ik heb niet alle voorgaande berichten gelezen, maar op de vraag van dit onderwerp kan ik wel antwoord geven.

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht in Police (U Jemnice), Zuid-Vysocina, voor 12.000 euro. We hebben het huis volledig verbouwd/gerestaureerd. Bijv. nieuw stucwerk, elektra, riolering, veranderde layout, nieuw dakbedekking, van hooizolder 2 slaapkamers en badkamer gemaakt, volledig ingericht, etc. We hebben er 6 maanden over gedaan (we hebben er zelf full-time aan gewerkt) en de verbouwing heeft ons in totaal 48.000 euro gekost.

Nu hebben we een huis van 200 m2, 9 slaapplekken, en van modern gemak voorzien voor 60.000 euro.

We weten nog niet hoeveel het huis nu waard is, maar we zullen het binnenkort wel eens laten taxeren. (mocht iemand zijn mening willen geven over de waarde, graag! ;)) - www.u-jablka.com

We hebben dit projectmatig aangepakt om het huis vervolgens te verhuren aan toeristen. Dit jaar voor het eerst en het heeft al onze verwachtingen overtroffen. We hebben het hele seizoen bomvol gezeten! Voornamelijk Tsjechen, maar ook Nederlanders en met Oude en Nieuw komen er waarschijnlijk Duitsers in. Ook hele leuke reacties gekregen, dus wij zijn helemaal blij!

Ik hoop dat dit jullie helpt een beeld te vormen van de kosten van een huis. Uiteraard kan het op nog 101 factoren verschillen van het onze, maar vergelijken kan altijd!
 
Ben onder de indruk hoe het eruit ziet.:top: Kunnen jullie ook foto's laten zien hoe het er uitzag toen jullie het hebben gekocht. ben heel nieuwsgierig. vind de sfeer van het huis geweldig.
Groet ,
Richard P
 
Dankjulliewel!

We hebben gedurende de hele verbouwing een blog bijgehouden voor vrienden en familie: www.u-jablka.blogspot.com

In het laatste bericht staat een VOOR-NA reportage.

Ondertussen in de tuin gelukkig ook prachtig groen en verzorgt (doet de buurvrouw) :top:
 
Bovenaan