Huis kopen en verbouwen. Wat kost dat?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ook dit valt wel mee.
de grootste verschillen zitten in het volgende.
communicatie en kennis van bouwconstructies.
en veel offertes aanvragen, prijsverschillen van 300% zijn geen uitzonderingen.
zelfde als in nl, tussen de gamma en de groothandel zit ook een enorm verschil.
 
Topic is gestart in 2007 ,het is nog steeds mogelijk om voor 40.000 en leuk huis te kopen ,weet er wel een paar .

Deze bv http://www.reality-otava.cz/index.php?a=detail&d=139 ben er zelf wezen kijken .Constructie is goed .Hang en sluitwerk ook .Dak en septic behoeven aandacht . De locatie is fabelachtig .

En deze met nieuwe keuken van siemens en nieuwe badkamer http://reality.remax-czech.cz/detail/42623/prodej-rd-jindrichovice-u-kolince .

of deze http://reality.remax-czech.cz/detail/36837/prodej-selskeho-staveni-v-obci-lochousice-k-rekonstrukci ligt heel leuk zit wel wat werk aan .

Als je op marktplaats veel materiaal koopt voor je huis ,kachels e.d restantpartijen tegels etc. kun je het kostenplaatje nog steeds laag houden .
Heb zelf met een omgebouwde geremde vouwwagen [ook gekocht op marktplaats voor 200 euro ] het nodige vervoerd ri CZ gekocht op antiekmarkten,rommelmarkten en op site zoals 2dehands,particulier,marktplaats,speurders etc.
 
T
Deze bv http://www.reality-otava.cz/index.php?a=detail&d=139 ben er zelf wezen kijken .Constructie is goed .Hang en sluitwerk ook .Dak en septic behoeven aandacht . De locatie is fabelachtig .

Als wij Ostruzno niet hadden gekocht dan was dit zeker een optie voor ons. Ik zou het wel weten. Geweldige bouwstijl, niet duur! Ook deze woning verdient het om opgeknapt te worden!! Maar voor ons maar geen project meer, ons eigen krotje zal nog genoeg werk geven:lmfao:

Maar houd je niet van een uitdaging, dan is opknappen van dit formaat niet echt verstandig. Nieuwbouw heeft erg veel voordelen. Wij geven echter voorkeur aan een oud bestaand pand, de charme en het gevoel in het huis is niet na te maken! Tenminste, ons gevoel bij zo'n huis;) Maar of je al met al goedkoper uit bent..............
 
Denk dat als je er 10.000 euro tegenaan gooit ,dit pand wel klaar is .

Ramen en deuren behoeven alleen een verfje ,alle ramen zijn nog heel ,nette buurt .Reserve dakpannen zijn aanwezig .Dakbeschot moet opgeknapt worden en er is geen goede septic.

Heb het kasteel met meer mogelijkheden gekocht [zie avatar] maar dit object was een goede 2e keuze geweest .ligt maar op 6km van grote stad met winkels,tropisch zwenbad ,ziekenhuis etc.
 
Dat redden wij met Ostruzno met lange na niet hahaha.
Maar dan is dit zeker een aantrekkelijk project. Persoonlijk vind ik het een erg leuk huis, ben gek op schuren bij het huis!
Alleen de omgeving is nieuw voor me, dus dat zou ik dan wel uitzoeken (of het wel een regio is die me zou bevallen).

Maar goed. Voor ons geen huizen meer, genoeg aan ons andere huis.
 
Denk dat als je er 10.000 euro tegenaan gooit ,dit pand wel klaar is .

Ramen en deuren behoeven alleen een verfje ,alle ramen zijn nog heel ,nette buurt .Reserve dakpannen zijn aanwezig .Dakbeschot moet opgeknapt worden en er is geen goede septic.
€10.000,00? Ik denk dat er nog een belangrijk detail vergeten wordt, het pand staat met zijn gehele! achterkant in een heuvel. Dat kan wel eens vochtprobleempjes opleveren. ;)
 
Het pand staat van de heuvel af zit een spleet tussen van ca 40 cm en de desbetreffend muur is bekleed met vochtwerend spul .

Denk dat je met het vlak maken van de tuin boven het huis een grotere klus hebt . een pre bij dit huis vind ik ook de gekeurde bron met pomp .

En dan de locatie ,je waant je in Oostenrijk of Zwitserland . Je moet niet slecht ter been zijn als je dit huis koopt want er liggen hier hellingen:shock: boven de 20%

De andere huizen die ik als voorbeeld heb aangehaald zijn voor het geld ook niet verkeerd .
Een beetje surfen leert dat je voor weinig geld een leuk basishuis kunt kopen .
 
huis kopen in tsjechie

als je een huis in het reuzengebergte wil kopen moet je eens informeren bij peter brands, die in tanvald woont, hij heeft verscheidene huizen te koop, wij hebben er ook een via hem gekocht en werden voorbeeldig behandeld en overal in geholpen door hem, tevens verzorgd hij ook onderhoud aan door hem verkochte huizen, en hij weet overal de weg, hij heeft een ook een website, namelijk www.koophuizenintsjechie.com
dit is een voortreffelijke website met de prijzen van de huizen erbij,.
 
Maar welke service krijg je op de sites die jij laat zien? Waarschijnlijk geen en mag jezelf pionieren. Neem aan dat via koophuizenintsjechie mensen die de taal niet spreken en minder bekend zijn in Tsjechie mischien voor meer geld wel beter af zijn. Zeg niet dat het zo is, maar kan mij hier een goede voorstelling van maken. Beter 1x Eur 10.000 meer en goed dan het uitgespaard te hebben en achteraf een bodemloze put gekocht te hebben.
 
....Ronald,wat Joep zegt,klopt helemaal...en wat jij zegt betreffende een eventuele miskoop,
daar ben je zelf bij.Als je alle punten voor jezelf nagaat,dus inspectie van het o.g.,inschrijving
kadaster,enz.,dan kan er weinig,feitelijk niets misgaan.En een tolk is op dit forum snel gevonden.
 
de enige service die je krijgt van een makelaar is, helpen met het openen van je portemonnee.
zijn doel is provisie ,en zal daar alles maar dan ook alles voor doen.
dus zoals franko zegt,je bent er zelf bij.
 
Hallo Beste Joep, het komt er ook een beetje op aan wat het je waard is, bij de aankoop van een huis is het niet zo dat alleen de prijs doorslaggevend is. Wij hebben nu een huis kunnen kopen op een vlak stuk grond en van alles en nog wat kunnen regelen met de verkoopster waarbij ze ons zeer tegemoed is gekomen. Het scheelt natuurlijk wel dat wij goede vrienden waren met haar overleden moeder, wiens huis wij dus gekocht hebben. We weten wel dat we misschien wat boven de marktprijs betaald hebben, daarvoor hebben we dan allerlei prettige regelingen kunnen treffen wat ons anders geld had gekost, als mensen je zo aan alle kanten willen voorthelpen, ga ik niet moeilijk doen over de vraagprijs en we hebben ook nog een keer precies het soort huis wat we mooi vinden, op een vlak stuk grond, met de bushalte, en de winterdag 3 keer in de week de rijdende winkel, voor de deur. Dat is voor mij als hartpatient natuurlijk ideaal. Het treinstation(netje) is op 5 minuten lopen, dus de winterdag gaan we niet met de auto de weg op.
Wij zijn tot dusver zeer tevreden met de gang van zaken en kijken uit naar de dag dat we ons daar voorgoed kunnen settelen.
 

kuurgast

Donateur
Heel veel geluk in jullie nieuwe huis. Zo te lezen is er heel goed over nagedacht en verder gekeken naar de toekomst en dingen als sneeuw in de winter etc. :top:
 
Dank jullie wel allemaal voor de aardige reacties. We hebben echt alle voor en tegens volgens ons goed afgewogen en we gaan nu een spannende tijd tegemoed waarin heel veel op ons afkomt. Maar goed, het hoofd koel houden, het zal best wel goed komen.

Het gekke is dat je nu toch met andere ogen naar mensen kijkt die naar Nederland emigreren. Wij gaan naar een land waarvan we weten dat we door een aantal "inboorlingen" met open armen worden ontvangen terwijl hier in Nederland de tendens wordt om helemaal niet zo aardig te zijn voor mensen die hier komen wonen:afwachten:.
We zullen in ieder geval proberen ons zo goed mogelijk aan de Tsjechische gebruiken aan te passen en er maar vanuit gaan dat onze CZ vrienden het beste met ons voor hebben en hun adviezen ter harte nemen, dan zal de integratie best wel soepel verlopen.:)
 
Ik heb alles weer eens gelezen en het blijft interessant hoe iedereen er tegen aankijkt. Ik denk dat het belangrijkste blijft dat als je een tweede huis koopt dat je niet in de schulden {hypotheek) moet steken. Geeft veel meer rust. He b deze zomer in Tsjechie toch weer weer verhalen gehoord over nederlanders (en andere buitenlanders) die van hun huis afwilde of uit beleging er nog een huis bijhadden gekocht en niet de prijs kunnen krijgen die ze nodig hebben om minimaal uit de schulden te komen. Stres. Ik heb eigenlijk ook een te groot object om het in zeer goede staat te krijgen ( Bodemlozeput) Heb het nu 15 jaar, zijn vooruit gegaan maar eigenlijk ben ik (wij, mijn pa) bezig om het niet achteruit te laten gaan. Ik kom er 4 x per jaar, ik hou van het huis en de plek en wil geen vakantie naar Griekenland voor inruilen. Heerlijk klussen, vuurtje pivo en lekker kunnen slapen, alles is betaald.
Groet,
Richard.P
P.S. Net weer terug, heerlijke werkvakantie gehad
 
Bovenaan