Huis gekocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zal e.e.a. hier op het forum berichten inderdaad! Komt goed!
En ik denk ook dat het hout wordt. Vind het toch mooier in een huis van 120+ jaar oud.

Datum komt zeker dichtbij, maar waar ik me toch ook erg op verheug is het lekkere eten en drinken wat in het verschiet ligt:kok::pivo!:
 
Dat huis ziet er prachtig uit (nu al, ik kan er wel doorheen kijken)!

Wij hebben net in 5 maanden tijd onze bouwval in Tsjechië verbouwd.
Is wel ouder dan die van jullie (200 jaar) maar lijkt er verder wel aardig op.
We hebben de hele verbouwing bijgehouden op ons blog met veel foto's.
Nu als laatst de voor- en na-foto's: www.u-jablka.blogspot.com

We hebben alle kosten goed bijgehouden dus als jullie vragen hebben, stel ze gerust! We hebben alleen de oude kozijnen zelf helemaal gerestaureerd dus hoeveel nieuwe kozijnen kosten weet ik niet. Ik kan wel aanraden om eerst eens te kijken of er een timmerman in de buurt woont. Naar onze ervaring werkt het goed om mensen uit het dorp te laten werken aan je huis.

Veel plezier met alles!
 
Respect:dank: Wat een verbouwing in 5 maanden zeg! En wat een geweldig huis. Vooral die togen in de slaapkamer. Wat super. En veel zelf gedaan! Eervol werk zo!
Ik moet het allemaal nog plannen en kijken wat ik zelf ga doen. Tijd is een factor en met een kleine is het allemaal wat lastiger. En ook de vakantieuren zijn niet onbeperkt hahaha

We hebben inmiddels de sleutels van ons huis en als het weer wat beter wordt gaan we maar eens bezig om e.e.a. te plannen voor de verbouwing. Nu ligt het even stil. Weer is niet goed en ook de tijd ontbreekt me even om er actief mee bezig te zijn.
Maar mochten er ontwikkelingen zijn zal ik dat zeker hier posten!
 
We volgen het met grote interesse!
Gebrek aan vakantieuren komt bekend voor: ons grote ideaal zou zijn om daar gewoon een paar maanden te zijn en dan lekker flink te kunnen doorpakken. Lijkt me geweldig! (alhoewel, klus voor klus afmaken heeft ook wel wat. Na elke volbrachte taak nemen we er een neutje op... heeeel gezellig!):proost:
 
Dat zou het mooist zijn inderdaad. Gewoon lekker klussen. En lekker eten en drinken. Maar ja, dan kan ik in juni een weekje en weekje in oktober en elke keer dat je er bent en alle materialen hebt om te starten dan ben je al weer 2 dagen verder.

Maar we gaan bij dit huis ook uit van een jaar of 3 om er mee bezig te zijn. Dus we hebben de tijd. En zo blijft het ook leuk.
Eerst maar eens leeg halen dat huis. Dat werkt veel beter!

Maar ik houd jullie op de hoogte!
 
Ahoy love tsjechie
Als het goed is heb je de sleutel van het huis. Hoe is het gegaan? ben je al aan de slag gegaan met het huis. Ben benieuwd. Vind het een prachtig gebouw vanaf de foto's.
Richardp
 
Hoi Richard,

We hebben de sleutels inderdaad, maar het huis staat er nog steeds zo bij als in januari. De tijd is er nog niet voor om er wat aan te doen.
We hebben een offerte opgevraagd om de oude schuur aan de achterzijde te laten verwijderen. Erg jammer, maar hij is geheel opgevreten door boktor dus moet er zo snel mogelijk af om de rest van het huis niet te beschadigen!

En als dat gedaan is, dan weer sparen voor de volgende klus. Het wordt een meerjarenproject. We hebben geen haast en zitten ook niet ruim in de tijd dus het is niet anders.
Er moet gewoon veel aan gebeuren maar de sfeer van het huis is goed en vooral de plek is erg mooi!

Volgens mij trouwens nog niet vermeld, maar het huis staat in Ostruzno, dicht bij Jicin! Vanaf het huis zie je Jicin al liggen. Cesky Raj ligt op 5 km. Ostruzno zelf is een erg leuk dorp met een mooie kerk en een openluchtzwembad om de hoek!

Maar bedankt voor je leuke reactie, wij zijn er ook erg blij mee met dit huis. Gewoon goede potenties in een prachtig land
 
Bedankt CP.

We hebben met dit huis gewoon besloten om het rustig aan te doen. Het heeft de tijd. Natuurlijk is er altijd de drang om er direct weer wat moois van te maken.:D

Als er ontwikkelingen zijn of nieuwe foto's dan posten wij het hier. In April weer lekker een week naar ons huis in Dobren en dan zullen we ook weer even langs Ostruzno rijden om te spieken.
 
Het dorpje heeft inderdaad een erg leuke site! Ook erg actief dorpje met feestjes etc.

Die camping wordt denk ik nog wel gebruikt door mij zodat ik 's avonds na het klussen in ieder geval een warme douche kan nemen en in een schone omgeving terug kom. Het plan is om op de camping te verblijven en overdag in het huis bezig te zijn! Hoe meer ik er over praat hoe meer zin ik krijg om te beginnen:ja:
 
Even wat links doorgekeken, en wat afgedwaald , maar inderdaad het is een mooie omgeving.
Niet ver van veel bezienswaardigheden.
En een leuke camping voor groepen.
 
En heerlijk slenteren op de jaarmarkt in pittoreske Sobotka. Of middelseeuws eten in Dětenice. En in de herfst ruïneburcht Kumburk beklimmen, door de vele loofbomen in het gebied beleef je de Indian summer. En natuurlijk vanuit de toren in Jičín kijken of je je eigen huis kunt ontdekken. En dolen in Prachovsky skaly. En.. En.. En..
Fantastische omgeving!:top:
 
Bedankt voor alle leuke tips over de omgeving. Ons andere huis staat niet heel ver van Jicin en we waren al eens in deze omgeving geweest en vonden het er erg mooi uitzien. Ook touristisch en iets dichter bij het skigebieden. We zijn erg blij dat we de kans kregen om hier een huis te kopen. Ook al is het in een slechte staat. Veel beter krijgen we niet voor dit geld.
Zal nog even een paar foto's posten:

IMG_0234.jpg IMG_0221.jpg IMG_0243.jpg IMG_0259.jpg IMG_0253.jpg
 
Jeetje, ik schik me rot.
Wat een slechte staat en ik zie asbest.

Maar ja, jullie zullen wel weten wat je doet.

En een oude schuur verwijderen?
Daar betaal je toch niet voor.
Gewoon de fik er in!

Maar veel geluk ermee en droom ervan!

Dan wordt het mooi!!
 
Bovenaan