Horeca Hospoda en restaurace gesloten?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
..........GESLOTEN..........

Er zijn heel veel Hospoda's en Restaurace die dicht gaan.:slik:
Dit heeft te maken met omzet verlies door teruglopende klantenbezoek en accijnzen verhoging.

Hier mag iedereen aanschuiven en uithuilen :snotter: over die mooie stukjes Tsjechië die verloren zijn gegaan.:nee:

Wie is de eerste gast......

Ga zitten en neem een pivo.....:cheers:
 
we zijn net weer thuis van 2weekjes tsjechie.
En zo als altijd was het weer geweldig.:top:
Maar ik wilde vragen of iemand weet hoe het met het restaurant in horni branna is.Daar waar je het kruiwagentje kunt eten.
We zijn er een paar keer langs geweest om te eten maar steeds gesloten.Er hangt wel een briefje op met de datum 1-6-2009.
Maar meer weten we ook niet:confused:.Hoop niet dat het gesloten.
Zou mijn broers graag in feb ermee naar toe willen nemen om lekker te smullen.:eten:
Dus als iemandt hier iets over weet hoor ik het graag.

Tsjechie_2009_470.jpg


http://zameckarestaurace.wz.cz

Tsjechie_meeting_2008_2_195_Medium_.JPG


Voor zover ik weet is het gesloten.
 
Er staat het volgende:
Gesloten vanaf 1 juni
Wie daadwerkelijke interesse heeft om dit restaurant te exploiteren bel dan.....
Ïk denk niet dat Baan interesse heeft om een restaurant te beginnen. Maar misschien sla ik de plank helemaal mis.
 
Het beste!!!!! restaurant van Tsjechie is GESLOTEN!!!!!!!!

Dit is dus volkomen dinges.

Komen we aan in een zwaar besneeuwd Sindelova, spullen uitpakken, auto berg af en op naar Krasna Lipa.

Ligt de sneeuw ruim 1 meter hoog voor de entree, is het bord van Gambrinus verwijderd en het hele spul zag er stil en verlaten uit.

Weg is de stamtafel met het vliegende hondje, de verhalen de betraande ouwe mannen ogen.

Weg het heerlijke eten.

Weg,het heerlijke biertje buiten op het "terras" na een prachtige wandeling achter mijn berg.

Weg, weg, weg.

En wat weg is komt nooit meer terug................................

Kan wel janken, zomaar weg.

Maar wat hebben we genoten.

Van die heerlijke forellen, biefstukken, reeruggen, eend, bier, bier en wijn.

De aardige eigenaren en de aardige bevolking die wel wisten te vertellen waar ik een baggeraar vandaan kon halen, hoe ik aan hout kon komen.

Uren doorgebracht en uren genietend.

Het is mooi geweest, een mooie herinnering blijft over.

Bedankt, beste restaurant van Tsjechie.

Je was de titel waard.
 
Het was inderdaad ook een pension.

We denken nog aan de eigenaren, zomaar oeps, verdwenen.

Hij kwam uit voormalig Joegoslavie en zij was, meen ik, een Russin.

Misschien openen ze bij jouw in de buurt wel het beste restaurant van Tsjechie.

Groet uit een zonnig Voorburg.
 
Klopt zij was inderdaad een russin,
hebben er lekker gegeten maar toen ik er was had hij geen whiskey of cocnacl lol,
dan maar rum met cola
en wat een prijzen , gewoon weg te geef daar
jammer dat het gesloten is
 
Ook bij ons in het dorp is ons favoriete restaurantje gesloten. Het kroegje in Filipov is in andere, ongezellige handen overgegaan. Eén voor één verdwijnen al die typische winkeltjes en eettentjes. We missen de oude Nepovim, die zo heerlijk in half Duits en Tsjechisch roddels en sterke verhalen kon vertellen en altijd zijn biertje met borreltje kwam halen. De tijd is veranderd, Tsjechië is veranderd, ons Filipov heet nu zelfs geen Filipov meer, maar Jirikov. Wij hebben heimwee naar de oude tijd, toen Tsjechië nog zo heel veel anders was dan Nederland.
 

char

† In Memoriam
Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer onze kroeg in Cervena Hora dicht zou gaan!!...Ik heb daar in ruim 10 jaar tijd meer meegemaakt dan in alle andere kroegen in de rest van mijn leven!!..

En ik kwam er maar een paar dagen/avonden per jaar!!..

Char.
 

Tabe

† In Memoriam
Zbyslav, een gehucht onder de rook van Planice en Klatovy, had tot voor kort ook een Hospoda/Hostinec. Gesloten !!! Kon niet meer uit voor de eigenaar. Niet meer gezellig met elkaar aanschuiven aan de bakstafel en de houtkachel. Geen tombola meer waar de hoofdprijs een varkenskop is. Geen samenkomst na het heksenfeest op 30 april. Jammer, jammer, jammer.
 
Bovenaan