Hoelang duurt jullie reis naar Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Newbee, vanuit Apeldoorn naar Baldovec 's avonds om 22.00 vertrokken, met zn tweeen gereden, kids achterin, 's nachts gereden door Duitsland, in alle rust en op zn gemakkie, elkaar afwisselend, en niet te hard jagen. Voldoende rust nemende 's middags om 3 uur op de camping. Mooie reis, grotendeels autobaan, deels hobbelweg(Tsjechie) waar onderdelen van bestek etc in de keuken van de vouwwagen na aankomst een andere plek hadden ingenomen. Maar een goede reis. Neem de tijd, je moet ook genieten(ook 's nachts) gr. Rob
 
ik denk dat we het gewoon in twee dagen gaan doen want we komen met twee auto's mijn vrouw en ik (met de kinderen)in de ene auto dus zouden we elkaar kunnen afwisselen,maar onze andere dochter en haar vriend rijden in de tweede auto en aangezien onze schoonzoon alleen zou moeten rijden wagen we het er niet op.

Dus gewoon twee dagen:)
 
Hallo Rob, welkom op dit forum.

Je hebt helemaal gelijk. Mijn vrouw zegt het altijd op een treffende wijze. De vakantie begint als ik de voordeur op slot doe!!!!

Kijk als je 6 keer per jaar op en neer naar Tsjechië moet omdat je daar dingen te regelen hebt is het een ander verhaal. dan scheuren ook wij lekker over die Duitse autobaan, maar anders ook zeker niet.
 

Vodnik

† In Memoriam
Beste betweters,

Ja Ja Ja !!! is u uit het onderwijs of is u op leeftijd???

Ik rij al 21 jaar schadevrij! en ben nooit bij een ongeluk betroken geweest.
Daarnaast heb ik ook mijn motorrijbewijs en daar geld het zelfde voor.

Boeda
....................................:lache:

ach boeda, in die 21 jaar ben ongeveer 20 keer de wereld rondgereden (50.000 per jaar), helaas niet schadevrij en een keer daarvan was mijn eigen schuld, gelukkig geen anderen bij betroken (olie op de weg,, in Praag! vlak voor het tunneltje onder vysehrad op de podolske nabrezi).

Ik ben niet uit onderwijs maar mischien wel op leeftijd, desondanks rijd ik ook nog steeds motor (nou ja, is een JAWA een motor in jou ogen?)

P
 
Nou, nou. Wat mijn reactie al niet teweeg brengt.:bloos2:

De orginele vraag was: Hoe lang rij je erover?
Ik heb aangegeven dat we er afgelopen zaterdag 9 uur over hebben gedaan. We hadden alles mee. Goed weer, geen files, niet druk en uitgerust op pad (daarom 1x gestopt).
Ook onze vakantie begint wanneer we de voordeur achter ons dicht trekken. Door bovengenoemde feiten duurde de reis deze keer slechts 9 uur (met volle aanhanger zeer zeker langer). Dat bijna niemand zich aan de max. snelheid hield bij de (niet aanwezige) wegwerkzaamheden was voor mij een reden om met de stroom mee te gaan ipv de boel op te houden. Dat ik te hard heb gereden ivm de aanhanger is een feit (hoewel ... als hij geremd was geweest had ik een ontheffing voor 100km/u kunnen krijgen).

Ieder heeft zijn/haar eigen rijstijl. Laten we elkaar daar niet op veroordelen. Wel moet we elkaar aan kunnen spreken op geconstateerd wangedrag.

groeten
Ben
 
Hoy wij rijden van uit westerlee (Groningen )via Hanover /Magdenburg /Halle /Dresden naar Hradec nad Nisou ( camp Kristina) boven in tsjechie in een rustig tempo met een caravan :vertrekken om 5uur in de ochtend, zitten om 4/5 uur met een pilsje op de camping .en vandaar uit gaan we verder Tsjechie in.:cheers:
 
Wij zijn gisteren om 7:15 vertrokken vanuit Jirikov (in het noorden), zijn gestopt om koffe te drinken, een keer om te tanken en weer iets te drinken en waren om 15:00 in Zoetermeer. Op zondag is het rustig op de weg, geen vrachtverkeer en dus kan je lekker doorrijden. We zijn bovenlangs gegaan, dus via Dresden richting Hanover, Enschede. We reden wel zonder aanhanger.
 
Wij rijden via Nieuwe Schans naar Hradek nad nisou( grensovergang Zittau ) met een caravan ( plus koffie ,lunch en 2x tanken)rijden we er 9 uur over het is ongeveer 740km. m.v.g Marga
 
Ook ik wil op dit onderwerp reageren. Boeda is mijn man en ik rij daarom vaak mee. Het klinkt misschien onverantwoord, maar als jullie goed lezen, lees je ook dat we meestal op zondag rijden. Vaak op bijna lege wegen. Daarnaast vind ik dat het gevaarlijker is om in Duitsland NIET met de meute mee te gaan. Ik ben erg kritisch met wie ik meerij, maar Boeda rijdt beheerst, zal nooit een druppel alcohol drinken als hij moet rijden (ook niet de avond voor zo'n reis) en is rustig met een goed reactievermogen. Ik vind werkelijk dat wij relaxed rijden, maar ook wel misschien omdat we intussen wel elke stoeptegel kennen op de rit Almere-Senohraby, gaat het steeds voorspoediger!

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat vakantie begint op het moment dat je de deur dicht trekt. Vaak overnachten wij ook gezellig op de heenweg in een leuk duits hotelletje, maar als je in je eentje gaat, wil je het liefst toch gewoon zo snel mogelijk naar je huis in Tsjechië....P.S. Boeda is nu met het vliegtuig naar Tsjechië, die gaat nog veeeeeeel sneller!!!
 

char

† In Memoriam
Hahhaaha,....Die is leuk Nathalie!!!..
Dus jullie kennen elke STOEPTEGEL??...Lijkt mij een beetje link!!..

Char.

_______________________________________________________
Char. ...rijdt liever over asfalt...

(Sorry,.. niet kwaad bedoeld!!)
 
We zijn afgelopen weekend naar de cz geweest. We doen er ongeveer 8 uur over....... geen files rustig gereden 130/140 1 stop,tanken,drinken/eten voor de innerlijke mens en dan weer fahren!
 
Met zo'n rijstijl moet je niet verbaasd zijn dat je een keer door je eigen aanhanger wordt ingehaald. Helaas zien we dat af en toe gebeuren op de autobahn, afgelopen zaterdag weer zo'n tafereel:
Auto met de neus in de verkeerde richting tegen de vangrail en de aanhanger naast de auto ipv er achter.

't is niet alleen het risico dat je voor je zelf neemt, tegelijkertijd breng je ook je mede weggebruikers in gevaar.

[beetje offtopic ;)]
Inderdaad. Zo zagen wij het op de terugweg 4 weken geleden ook voor onze neus gebeuren. Een Tsjechisch auto'tje met een veel te grote en veel te vol geladen aanhanger erachter. Gaat ineens aan het slingeren, aanhanger wil de auto inhalen, aanhanger vliegt over de kop, auto schiet de berm in en staat met de neus naar de weg, met de aanhanger op de kop erNAAST. Nou, maar goed dat wij een wat grotere afstand bewaarden, anders hadden we nog een hoop oud puin op de auto gekregen :kwaad:
 
Wij hebben besloten om het in twee dagen te doen. We overnachten in een hotel in Tsjechië. We komen dan uitgerust en fit aan op de de camping, hebben we genoeg energie om onze enorme 6 persoons-pyramidetent op te zetten....
 
Als we met de vouwwagen of caravan gaan doen we er zeker twee dagen over. De eerste dag een nachtje in Duitsland en de volgende dag rustig verder.

Maar toen we afgelopen november naar Cervena Hora gingen hebben we het in een dag gereden. Om 04.00 uur 's nachts weg en we waren om ongeveer half zeven bij het huis. Ik houd niet van hard rijden, 140 vind ik echt het maximum. Als de "jongens" reden ging het vaak harder in Duitsland, maar dan zit ik niet echt lekker meer.
 
De heenreis hebben we het rustig aan gedaan, om 7.35 vertrokken en om 20.30 kwamen we in het Hotel aan.
De terugweg hebben we sneller gedaan, zonder overnachting, om 7.45 vertrokken en om 19.15 weer in de stad.[Groningen]
 
Wij zijn de eerste twee weken van juli geweest(voor het eesrt Tsjechie)in Dolni lanov met de vouwwagen.
De heenreis hebben zijn we om 5.30 vertrokken en waren om 21.30 bij Jen en Akkelien dus 16 uur,de terugreis ging veel sneller 13.15 weg en om 00.30 weer thuis dus 11 uur.

Volgend jaar weer in een keer rijden.

Groetjes Gerard en Erna
 
vorig jaar om 0900 uur vertrokken van teplice en om 18.00 uur aangekomen in raalte ( met caravan)
 

jean-paul

Geroyeerd Lid
met aanhanger

900 km met aanhanger in 10 uur dat houd in een gemiddelde van 90 km per uur halen. Om te beginnen is een snelheid van 80 km (hooguit 90) toegestaan met aanhanger. De Duitse politie zet nogal wat "te hard rijders met aanhangwagen"aan de kant. Het is maar dat U het weet.
als je uitgaat van een gemiddelde bewegingssnelheid met een aanhanger, dan kom je uit op ca. 75 a 80 km per uur die je aflegt.
dan rijdt je denk ik stukken van 120 a 130 met die aanhanger, zoals barend schrijft. laat de duitse politie je daar niet mee pakken, de kans is dat je de hanger laat staan. wij hebben héél véél met caravan en aanhanger door Duitsland naar Tsjechie gereden de laatste ca 18 jr. we hebben veel gelachen, maar we hebben ook zo onze ervaringen.
gr JPH
 
Bovenaan