Hoelang duurt jullie reis naar Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanuit Rotterdam naar Vrchtlabi al 3x en telkens ong 10 uur.
rond 03:00 weg en rond 13:00-14:00 aankomen.
maar wij rijden ook erg door. rond 150-160 Km/H
(Seat Alhambra;-) )
paar keer een stop. en als we daar aankomen kun je even je accomodatie bekijken auto uitpakken.
lekker naar de winkel gaan en een restaurantje pakken.
 

spookycat

† In Memoriam
Keesi schreef:
Praag is voor ons 800 km en kost ons met caravan minimaal 12 uur!
En dat vind ik voor mezelf als enig chauffeur onverantwoord om op 1 dag te doen.
Groot gelijk Keesi,doen wij ook niet,Fons me man is ook alleen chauffeur,maar je hebt je bedje en je ijskastje en je kacheltje allemaal mee in die sleurhut,prachtig toch:lekker: ff een autohof en we slapen als prinsen:zwaai:
 
Wat vind jij niet realistisch aan ons verhaal? 950 km in 10 uur is heel reeeel hoor!! En met de aanhanger doen we er zo'n 2,5 uur langer over!
Reken maar uit, heel verantwoord hoor!
C.P.,
Ik had die 2 uur extra met de aanhanger oer het hoofd gezien. Sorry.

Mijn ervaring is, dat ik met de caravan niet veel verder kom dan max. 70 km/h gemiddeld. (kruissnelheid net onder 90 km/h).
Met de losse auto (zonder caravan) moet ik meestal erg krabbelen om 100 km/h gemiddeld te halen. (kruissnelheid ca. 130 km/h).
En in beide situaties moet er niks tegenzitten, want dan haal je dat al helemaal niet.
 
wij hebben geen caravan maar slapen meestal wel ergens onderweg. we gaan rond 10.00 uur weg. en dan slapen we onderweg en rijden we de volgende dag verder. of we gaan rond 5 uur snacht's weg en rijden in 1 keer. slapen is toch wel fijner
 
Wij rijden er meestal 8--- 8 1/2 uur over. Wel met de stoppen erbij. Zijn we met z'n tweeen,stop je gewoon minder. Hebben we de kids bij ons, of we rijden met familie en hebben dus 2 auto's,tja dan stop je toch vaker en duurt de reis iets langer.
 
Als ik dit zo lees dan duurt de reis voor ons denk ik ongeveer 12-12 1/2 uur,maar ik denk dat we de reis wel in twee dagen rijden dus overnachten in de buurt van Dresden.
 
hoi

wij gaan al jaren jaar Tsjechië
steeds naar andere plekken
maar altijd rijden tot net over de grens
en daar over nachten ( nu in hrensko )
en dan de volgende dag weer verder

je bent er rond 1600-1700 uur
wij vertrekken van uit hoogezand
het voordeel hier van is

je kunt lekker en rustig gaan eten
je hebt de hele avond nog voor je
de volgende dag uitgerust verder
je kunt nog op gemak onder weg je boodschappen even doen
vergeet niet dat het rond rijden in Tsjechië meer tijd kost
voor al als het een toeristiche route is
ik reken 50 km in het uur
dus in het kort vrijdag weg en zaterdag op plek van bestemming
groetjesss
 
wij gingen 8 uur 's avonds weg .wij gingen gewoon doorrijden maar we hebben ook wel veel gestopt.
we hebben het in 19 uur ofzo gedaan.
 

char

† In Memoriam
wij gingen 8 uur 's avonds weg .
wij gingen gewoon doorrijden maar we hebben ook wel veel gestopt.
we hebben het in 19 uur ofzo gedaan.
Sorry... Het moet niet veel gekker worden!!.. WAT... hebben jullie in die 19 uur gedaan??. En ik weet wel, dat het een typfout is/was... Maar ik vond 'm wel leuk!..

Char.

____________________________________________
Char. ...houdt het nog geen 5 minuten vol...
 
Ook wij zijn vanuit Coevorden naar Dolni Lanov gereden met een caravan de afgelopen zomer. Wij hebben er heen twee dagen over gedaan. Hebben overnacht in Dresden. Was een goede camping. De terugweg hebben we wel in één keer gedaan. Je gaat dan toch naar huis en hoelaat je dan aankomt maakt niets uit.
:cheers:
 
We zijn net terug van een weekje vakantie. 780km afgelegd in 9 uur. Deze keer slechts 1 tussenstop gemaakt. De honden lagen voor pampus op de achterbank. Zelf waren we heerlijk uitgerust. Het was erg rustig op de weg. Samen met de duitsers heb ik de snelheidsbeperkingen gelaten voor wat ze waren maar ik moest me er toe dwingen om het rustig aan te doen want ik had een lege aanhanger achter de bus hangen.:stom!:
Gelukkig heb ik geen politie gezien.
 
Ben 1,

Wij hebben klaarblijkelijk de zelfde rijstijl.
Ik doe er vaak 10 uur over met een aanhangertje, maar wel met de zelfde wielbasis als van mijn auto.
Almere –Senohraby u Prahy is exact 900KM

Boeda
....................................:lache:
 
Niet echt om te lachen denk ik..

Met zo'n rijstijl moet je niet verbaasd zijn dat je een keer door je eigen aanhanger wordt ingehaald. Helaas zien we dat af en toe gebeuren op de autobahn, afgelopen zaterdag weer zo'n tafereel:
Auto met de neus in de verkeerde richting tegen de vangrail en de aanhanger naast de auto ipv er achter.

't is niet alleen het risico dat je voor je zelf neemt, tegelijkertijd breng je ook je mede weggebruikers in gevaar.
 

Vodnik

† In Memoriam
.............Gelukkig heb ik geen politie gezien.
En zij jou ook niet?

Ik had ook eens zo'n haast (overigens zonder trailer) Ik kijk veel in de spiegel, maar toch ........... Even later ingehaald door twee blauwe zwaailampjes....... "Bitte folgen". Mocht vervolgens een filmpje kijken, en een boete cash betalen van 370 euro voor te hard rijden en kleven. Te hard rijden was voor mij geen discussie punt, was gewoon waar. Kleven had ik moeite mee, het argument dat een auto vlak voor mij naar links ging had de politie geen boodschap aan, het was waar zeiden ze maar ik had tijd genoeg om afstand te nemen (op het filmpje reed ikinderdaad ongeveer een minuut op ca 16 meter afstand, toen werd ik aangehouden.
Sinds die tijd doe ik het toch iets rustiger en wat blijkt? Niet eens zoveel langer onderweg!
 
oude en bekend spreekwoord

Beter 20 minuten te laat op de plaats van besteming dan 20 jaar te vroeg op een andere plaats van uiteindelijke bestemming.
 
Beste betweters,

Ja Ja Ja !!! is u uit het onderwijs of is u op leeftijd???

Ik rij al 21 jaar schadevrij! en ben nooit bij een ongeluk betroken geweest.
Daarnaast heb ik ook mijn motorrijbewijs en daar geld het zelfde voor.

Boeda
....................................:lache:
 
boeda schreef:
Beste betweters,

Ja Ja Ja !!! is u uit het onderwijs of is u op leeftijd???
Dat slaat echt nergens op en getuigt van weinig respect voor en het onderwijs en voor leeftijd.

boeda schreef:
Ik rij al 21 jaar schadevrij! en ben nooit bij een ongeluk betroken geweest.
Daarnaast heb ik ook mijn motorrijbewijs en daar geld het zelfde voor.
Dat is hartstikke mooi.....houden zo zou ik willen zeggen.
 
Beste betweters,

Ja Ja Ja !!! is u uit het onderwijs of is u op leeftijd???

Ik rij al 21 jaar schadevrij! en ben nooit bij een ongeluk betroken geweest.
Daarnaast heb ik ook mijn motorrijbewijs en daar geld het zelfde voor.

Boeda
....................................:lache:
Nou zoveel jaar schadevrij rijden is geen garantie voor de toekomst hoor. En juist als motorrijder zou je de risico's die je bewust neemt beter in moeten kunnen schatten.
 

char

† In Memoriam
Beste Boeda, ik als Krasse Knar, doe er gewoon 2 dagen over. Met of zonder vouwwagen. De tijd, dat ik ergens naartoe MOEST, en dan ook nog zo snel mogelijk, heb ik allang achter mij gelaten!.. Veel BETER!!...
Ik zie overigens, dat jij er een flinke tijd over gedaan hebt ,voordat jij je rijbewijs had....

Char.

______________________________________________________
Char. ...heeft 1 keer een vangrail geraakt...
 
Bovenaan