Hoelang duurt jullie reis naar Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Onze vraag is als jullie naar Tsjechie gaan met b.v. caravan/vouwwagen, hoelang doen jullie daarover? Rijden jullie in een keer door of overnachten jullie ergens (dus twee dagen rijden). Wij gaan vanuit Stadskanaal (Groningen) waarschijnlijk richting Dolni Lanov.

Groetjes Gerard en Erna :zwaai:
 
Wij vertrekken meestal rond de klok van 8 uur 's ochtends vanuit Almere met auto en vouwwagen.
Indien wij naar het zuiden gaan overnachten wij in Praag en rijden dan de volgende rustig verder om in de loop van de middag aan te komen op een camping.

Wij hebben namelijk geen zin om aan het begin van de avond aan te komen en dan met schemering een vouwwagen op te moeten zetten iedereen is toch wel moe van de reis en wil wat warms eten enz enz
dus lekker rustig eerste nacht in een pensionnetje of hotelletje en dan lekker douchen en een hapje doen. Lekker slapen en de volgende ochtend lekker ontbijtje en rustig naar de camping rijden om daar de vouwwagen en tenten op te zetten voor de rest van de vakantie.
Terug weg doen we over het algemeen wel een 1 keer.
 

baret

† In Memoriam
Vanuit Stadskanaal 's morgens om 5 uur rijden, via Hannover ben je met aanhanger in 9 uurtjes ter plekke. Dus reken maar uit.

SJORS
 
hoe lang rijden naar Dolni Lanov

Hallo Gerard en Erna,

Ik ben zelf nog nooit met de caravan daar heen gereden maar wel met een camper, vlak in de buurt. Zelfs met de camper was het moeilijk om in één dag te doen. Hangt van het weer en de drukte op de snelwegen af. Vrienden van mij gaan ieder jaar naar die omgeving en die rijden er altijd twee dagen over. Nou wil het toeval dat ik zelf mei a.s. naar die camping ga en wel met een caravan. Ik ga er beslist twee dagen over doen. Denk ook aan je eigen veiligheid. Ik overnacht zeer waarschijnlijk op de stadscamping in Leipzig dat is ongeveer op de helft. Lekker slapen en ontbijten en de volgende dag weer verder. Je vakantie begint bij de voordeur toch.Wil je toch in één dag ga dan uit van een uurtje of 12 á 14.

Groeten Barend
Grijpskerk:spelen:
 
Maar vraag van te voren wel aan Jan of het gras gemaait is als je 's avonds aankomt
Eigenlijk zit naar buiten te kijken of het gras al gemaaid moet worden. Het onkruid groeit in ieder geval al en ook zie je al dat op sommige plaatsen het gras begint te groeien.
Maar maak je niet ongerust, het gras is gemaaid.
 
Hallo,

Ik begrijp dat jullie dus ook iets achter de auto hebben hangen.
Ik heb menig keer met een aanhanger de trip van Almere naar Senohraby u Prahy afgelegd.
De beste dag voor een snelle en veilige trip is zondag, dan is het voor de meeste vrachtwagens verboden om in Duitsland te rijden.
De beste tijd om te vetreken is voor mij in ieder geval s,morgens vroeg rond de klok van 06.00 uur. Ik heb gemerkt dat het rijden met een gewoon (licht) dag ritme mij het beste doet.

Almere- Senohraby is 900 Km en met de aanhanger doe ik er meestal 10 uur over en dat stop ik ook meestal nog zo 3 keer 2 keer tanken en een keer lekker rusten en wat eten.
Zonder iets achter de auto rij ik deze trip meestal in nog geen 8,5 uur.
In Duitsland lekker door kachelen om eenmaal voorbij de grens het iets rustiger aan te doen, moet wel: niet alle wegen waar ik dan over ga is snelweg.

M.V.G.

Boeda
 
boeda schreef:
Almere- Senohraby is 900 Km en met de aanhanger doe ik er meestal 10 uur over en dat stop ik ook meestal nog zo 3 keer 2 keer tanken en een keer lekker rusten en wat eten.
Zonder iets achter de auto rij ik deze trip meestal in nog geen 8,5 uur.
In Duitsland lekker door kachelen om eenmaal voorbij de grens het iets rustiger aan te doen, moet wel: niet alle wegen waar ik dan over ga is snelweg.
900 km met aanhanger in 10 uur dat houd in een gemiddelde van 90 km per uur halen. Om te beginnen is een snelheid van 80 km (hooguit 90) toegestaan met aanhanger. De Duitse politie zet nogal wat "te hard rijders met aanhangwagen"aan de kant. Het is maar dat U het weet.

Barend
 
900 km met aanhanger in 10 uur dat houd in een gemiddelde van 90 km per uur halen. Om te beginnen is een snelheid van 80 km (hooguit 90) toegestaan met aanhanger. De Duitse politie zet nogal wat "te hard rijders met aanhangwagen"aan de kant. Het is maar dat U het weet.
Klopt maar 80 KM op de Duitse autobaan is vragen om problemen en gevaarlijke toestanden
Nee, dan maar in de pas met de autobussen die rijden ongeveer 110 KM.

En wel denken om je milieusticker ” Umweltzone” voor in Duitsland.

Boeda
 
Wij rijden van Cothen naar Porezanky (bij Ceske Budejovice) in 10 uur. Met de aanhanger komen daar nog 2 uur bij. We stoppen wel regelmatig ook vanwege de hondjes.
sMorgens vertrekken we om 4 uur, dat bevalt ons prima. De terugreis plannen we als het kan op zondag, vanwege het ontbreken van vrachtverkeer.
De reis proberen we al te zien als het begin van de vakantie, dus ook al genieten!
 
Vorig jaar met de caravan

We wilden in 2 dagen rijden, maar we waren met 5 personen en moesten dus een tentje opzetten voor die overnachting. Dat hadden we op de heenweg ook gedaan.
Om 10.00 uur vertrokken bij camping2000 ( Janov Dull bij Liberec)
Omdat het de hele dag regende besloten we om een uur of 6 om eerst maar eens goed te gaan eten en daarna door te rijden naar Nederland ( Zaltbommel)
We waren toen om ongeveer half twaalf thuis.
 

spookycat

† In Memoriam
Als we met de caravan naar tsjechie gaan vertrekken we ergens in de vooravond en rijden we nog zo 400km en overnachten dan bij een autohof. De volgende dag zijn we meestal vroeg wakker en in de vroege namiddag zijn we er meestal.
Zonder caravan vertrekken we om een uur of 6 smorgens en in de late namidag ariveren we :zwaai:
 
Wij rijden in ongeveer 9 uur van Montferland naar Studenec. Om 7.00 uur weg en om 16.00 ter plaatse. Bij langere vakanties pikken we op de heenweg soms een hotelletje, om ook eens wat rond te kijken in die mooie steden waar we al zo vaak langs rijden. Dan doen we er dus twee dagen over. Maar het is vakantie nietwaar?
 
voor ons is het 810 km en met aanhanger doen we er ± 12 uur over.
moet wel even zeggen dat we regelmatig even pauzeren. We rijden altijd in een dag naar tsjechië en overnachten gewoon op plaats van bestemming. En dan nemen we er eentje op :party!: :party!:
 
Wij rijden alleen met auto, dus geen aanhanger ofzo. Vanuit Gemert rijden we in ongeveer 11 uurtjes naar Vrchlabí, als alles meezit. Onderweg stoppen we 3x. Even de benen strekken en voor een plaspauze ;) We vertrekken meestal rond 4.00/4.30 's morgens, dus dan zijn we rond 15.30/16.00 op de plaats van bestemming. Dan is er nog tijd om wat boodschappen te doen en meteen een tafeltje te reserveren in een restaurant :eten: De rest van de avond lekker uitrusten van de reis. Ik vind t een goede regeling!
 
Veel te optimistisch?

Ik vind enkele in dit topic genoemde tijden niet erg realistisch (Baret, Boeda, C.P.), op zijn minst onverantwoord.

Wij hebben als we met de caravan vanuit Apeldoorn naar CZ (Kutna Hora) gaan 2 verschillende routes.

1. Via Oberhausen, Kassel, Scweinfurt, Baureuth naar camping Na Spici in Radošov bij Karlovy Vary. Daar blijven we dan een paar dagen.
Deze reis is 750 km en kost ons wel 11 uur, inclusief 2 koffiestops van 15-20minuten. Kruissnelheid op de autobahn is net onder de 90 km/h, lekker met de vrachtwagens mee.
Daarna door naar Kutna Hora (of elders in CZ).

2. Via Hengelo, Hannover, Leipzig naar Dresden. Daar blijven we dan ergens een paar dagen. Deze reis is 675 km en kost ons al gauw 10 uur incl. een paar koffiestops van 15-20 min. Ook hier kruissnelheid net onder 90 km/h.
Daarna door CZ in.

Praag is voor ons 800 km en kost ons met caravan minimaal 12 uur!
En dat vind ik voor mezelf als enig chauffeur onverantwoord om op 1 dag te doen.
 
Keesi,

Wat vind jij niet realistisch aan ons verhaal? 950 km in 10 uur is heel reeeel hoor!! En met de aanhanger doen we er zo'n 2,5 uur langer over!
Reken maar uit, heel verantwoord hoor!
 
Op de heenreis, vlak na Dresden een camping opgezocht en daar lekker gegeten in het restaurant.
De volgende dag de caravan er weer achter en door naar Vrchlabi.
Op terugreis doen we het in één keer.
Om 8:30 vertrek van Papillon en om 10:30 de grens over van Zittau en om 21:30 lekker weer thuis in Coevorden.
 
Bovenaan