Het weer en overstromingen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De volgende site geeft bij veel plaatsen een weersverwachting voor 14 dagen. Werkt wereldwijd! Wordt naarmate het verder weg is in de tijd natuurlijk wat minder nauwkeurig, maar toch...
http://www.zoover.nl:)
 
Websites met weersvooruitzichten

Dit is een leuke website voor een 14daagse lange termijnsvoorspelling:

Bozi Dar
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/plaats_weer/1900/weersverwachting/

Harrachov
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/plaats_weer/1082/weersverwachting/

In linkermenu kun je plaatsnaam typen, vervolgens zoek je in resultatan bij plaatsen naar de plaats en klik je op de link. Rechtsboven verschijnt afbeelding met weer van vandaag en de link geeft je 14 daagse verwachting. Komende 2 dagen nog sneeuw dan weer regen!

groet Peter
 
Hallo,

Dit jaar gaan wij voor het eerst naar tsjechie. We gaan in week 31.
We gaan maar een weekje want mijn man is bang voor slecht weer. We hebben het nl. niet erg getroffen de laatste jaren met het weer.
Hoe is het weer meestal in tsjechie??
 
weer in mei

Hallo Allemaal,

we zijn in februari niet naar tsjechie geweest en hebben daar nu natuurlijk spijt van. (ik weet het eigen schuld etc etc):lmfao:

Nu heb ik het plan opgevat om in de meivakantie de schade in te gaan halen. Moet alleen nog beslissen of het een huisje of een camping wordt. Daarom wil ik heel graag weten hoe het weer over het algemeen is begin mei in Tsjechie, om precies te zijn in het Reuzengebergte.

Ik heb het geprobeerd met de zoekfunctie, maar dat is helaas niet gelukt.:confused:

Dus iedereen die mij iets wijzer kan maken, alvast bedankt!


Groeten,

Alice k
 
Ben vorig jaar mei ook in CZ geweest maar denk dat het toch nog wel fris kan zijn.
Misschien wel met een caravan.
Leuke camping Papillon in Dolni Lanov. Kun je gelijk naar de meeting op 2 mei van het forum.
 
wij zijn vorig jaar de tweede week van mei geweest en hadden heerlijk weer. we hebben een groot deel van de week lekker zonder jas gelopen.we gaan nu de eerste week en hopen natuurlijk op het zelfde mooie weer.
 
In mei kan het letterlijk vriezen of dooien. We komen regelmatig rond die tijd in Tsjechië.
Denk er wel aan, hoe hoger je op de berg zit en hoe meer je op de noordkant van een berg zit, hoe kouder het is.
Als je naar het zuid-oosten van Tsjechië gaat is de kans op mooi weer vele malen groter.
Ik wens je veel succes en plezier!!
 
Het Weer

Ga dit jaar voor het eerst naar tsjechie, maar weet niet wat het weer over het algemeen doet. Moet je warme kleren meenemen voor de avonden of koelt het niet zoveel af. We gaan overigens naar Camping 2000 in Januv Dul. Wie kan me helpen zodat ik niet heel de kofferbak vol heb liggen met kleren die ik niet nodig heb. Overdag ga ik ervan uit dat het gewoon mooi zomerweer is met korte broeken en shirtjes. Vast bedankt voor de tips. ;)
 

Pelhřimov

Donateur
Tsjechië heeft een landklimaat, dus over het algemeen warme zomers en koude winters, maar in Europa is het weer momenteel helemaal van slag.

Vorig jaar hadden wij echt wekenlang een hittegolf met daarna een periode met heel veel regen. Maar wat warme kleding voor 's avonds zou ik altijd meenemen. Zeker als je gaat kamperen.
 
Tsjechië lig wel in het midden van Europa maar heeft niet helemaal een landklimaat omdat (heb ik horen vertellen) het boven de Alpen ligt en daardoor zijn de zomers niet zo warm als onder de Alpen.
Het kan er 's zomers ook best regenen en koel zijn.
Dus wat Krulletje zegt zou ik maar doen, van alles wat meenemen.
Wel is het zo dat hoe oostelijker je zit hoe warmer het is.
 
Het weer kan ook "opeens" omslaan.... ene moment 15 graden en regen, volgende moment 30 graden en zon....

Zeker als je in de bergen zit kan het ook veel schelen tussen de ene plaats en de andere.... van alles wat meenemen dus !

Wij zijn afgelopen zomer voor de helft verregend en voor de andere helft weggesmolten van de warmte...
 

Macek

Geroyeerd Lid
Aangezien Tsjechë niet in de buurt van water ligt kan het s'avonds flink afkoelen, dus iets warms meenemen, overdag kan het daarintegen weer bloedheet zijn!
 
Een van de voordelen van Tsjechie is voor ons dat het na een warme dag flink afkoelt.
Dat slaapt zo lekker. Wij nemen altijd graag laagjes mee.
Een topje cq hemd met daarover een shirt met daarover een blouse met daarover een vest met daarover een jas.:warm: :koud: :regen:
En zo zijn we als aangeklede uien overal op voorbereid:)


:doei: Hilde
 
Vorig week was het fantastisch weer.
Een dikke 22 graden overdag.
En 's avonds/'s nachts tegen het vriespunt aan.
Koud was dat dan.
Erg koud voelt dat aan.

Nog nooit zo een lekker weer gehad in die periode.

Groet.
 
Helaas, er zat geen haard in het huuske.
Dat kom je toch zelden tegen in Tsjechie.
Een huis zonder kachel, open/gesloten haard.
 
Helaas, er zat geen haard in het huuske.
Dat kom je toch zelden tegen in Tsjechie.
Een huis zonder kachel, open/gesloten haard.

Stook je toch de tafel op.......inclusief plastic gehaakt kleedje in het houtfornuis.

Of je warmt je aan de beloofde schone.......
 
Bovenaan