Het weer en overstromingen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

pepo

† In Memoriam
Re: Temperatuur half september?

Hoak schreef:
Volgens mij is het weer in Tsjechie net zo onvoorspelbaar als in nederland.

Daar heb je gelijk in. Maar in september kan dat in Tsjechie veel warmer en aangenamer zijn, dan in NL. In de hoger gelegen plaatsen ( 300m en meer) is dat wat minder, maar dat geldt niet aleen voor september en ook niet alleen voor Tsjechie.
 
Re: Temperatuur half september?

Mijn ervaring is dat het weer aangenamer is vanwege de lagere luchtvochtigheid
 

Marcel

Moderator
Re: Temperatuur half september?

ik kan mij van vorig jaar september herinneren (noord-bohemen) : overdag lekker warm (boven de 20 graden) en 'snachts op hoger gelegen plaatsen (500 meter in ons geval) al een paar maal vorst aan de grond.
de temparaturen in de zomer zijn gemiddeld hoger en in de winter lager. en echt land klimaat.

marcel
 
Re: Temperatuur half september?

ik ga ook in september en het is er meestal nog lekker weer. Athans we hebben in september nog vaak buiten gezwommen.
 
Het weer in Tsjechie

In 2006 willen we voor het eerst naar Tsjechie op vakantie. Op de site al veel tips opgedaan over accomodaties dankzij de zoek-functie.
Maar over het weer cq klimaat in Tsjechie heb ik niet veel gevonden.
Juist vanwege de onzekerheid hier in nederland vanwege het weer, en dus dubbel kleding mee moeten nemen: voor regen en voor regen
59.gif
willen we dus graag naar een land waar het weer over het algemeen beter is dan hier.
Dit jaar voor het eerst de grens over geweest naar Frankrijk. Wel mooi weer gehad maar we willen meer landen bekijken.

Om een (te) lang verhaal kort te maken wil ik dus vragen hoe het weer over het algemeen in zomermaanden is in de omgeving van het lipnomeer. Nee ik hoef geen garanties en ik hoef ook geen weersvoorspelling
yeah.gif
maar gewoon eerlijke meningen van mensen die er de afgelopen jaren zijn geweest. Ja de zoekfunctie heb ik al gebruikt
party.gif


Iedereen alvast hartelijk bedankt voor het reageren
cheer.gif
 

Bijlagen

  • 66094-Wat staat er hier te gebeuren.jpg
    66094-Wat staat er hier te gebeuren.jpg
    63,7 KB · Bekeken: 3

Esthertje

Geroyeerd Lid
Re: Het weer in Tsjechie

Kijk eens op www.weeronline.com of www.holidayinfo.cz Hier kun je volgens mij ook de weersomstandigheden van voorgaande jaren bekijken. Over de omgeving van het Lipnomeer kan ik niet zoveel vertellen, maar hier in het Reuzengebergte is het meestal s'zomers net een paar graadjes warmer dan in Nederland en s'winters een paar graadjes kouder, nou ja s'winters misschien iets meer graadjes verschil. Maar in Tsjechië heerst een landklimaat en in Nederland een zeeklimaat dat maakt meestal wel het verschil. Al met al was het hier deze zomer ook niet zoals het wezen moet, maar ondertussen pakken we nu elk zonnestraaltje wat we kunnen pakken. Veel leeesplezier op het forum.
 
Re: Het weer in Tsjechie

Het meest zon-zekere weer, gemiddeld de hoogste temp.en de minste neerslag vind je in Zuid Moravië
smiley20.gif
. Voor de weersverwachting kijk ik altijd op www.novinky.cz/pocasi/

Groetjes,
Karin
 
Re: Het weer in Tsjechie

Wij zijn nu 3 jaar achtereen naar Tsjechië geweest in juli/augustus en het weer was steeds iets beter als in Nederland. Wij waren in de buurt van Vrchlabi. We nemen wel altijd 1 trui en lange broek mee. Je weet maar nooit.
 
Websites met weersvooruitzichten

Bestaat er een Tsjechische website met de weersvooruitzichten in CZ (vergelijkbaar met Meteoconsult of KNMI in NL) bij voorkeur per regio. We kennen wel websites als bijvoorbeeld Weeronline maar denken dat de Tsjechische nauwkeuriger en specifieker zijn.
 
Bovenaan