Het geruilde T-shirt

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
kukel schreef:
.........
Terwijl ik een persoonlijke coach heb op mijn werk.
Die zou mij dat toch verteld moeten hebben.
Dat is nieuw, elk beetje bedrijf haalt zo een joker naar binnen en die gaat mij vertellen wat ik 57 jaren niet goed heb gedaan!....

Kukel, een voorbeeld van sarcasme/cynisme. Maar ik ben het met je eens: Je treft het meer in in jouw reguliere bijdragen dan in jouw verhaaltjes. Beiden zeer lezenswaardig overigens. Het wil ook niet zeggen dat ik jou als een ouwe zielige zeur zie, maar je doet me wel aan iemand denken. Namelijk wijlen mijn vader.

Ik moet nog aan hem denken toen ik in mijn onbezonnen jongensjaren een paarse broek had gekocht: Ik hoor het hem nog zeggen: "mooi broekje, jonkje, mooi broekje, EENVOUDIG paars. Wist met een paar worden de kern te raken. Onvergetelijk!!

Groeten Kuuk!!
 

Tabe

† In Memoriam
nostalgie

Ik moet even wat rechtzetten. Het dorpje waar het T-shirt werd geruild is NIET Lnare maar Kasejovice, ongeveer vier kilometer van Lnare. We zijn er gisteren geweest! En u gelooft het niet maar er is daar niks veranderd. De gevel met het kapotte stucwerk. Het heet U Adamscu. Zelfs de ober (misschien wel de eigenaar) werkte er nog en volgens mij had hij dezelfde werkbroek aan als in 1994. Doety herkende hem direct. Dezelfde gordijnen volgens mij. Wederom Gambrinus kleedjes op de tafel. Hetzelfde soort klandizie en dezelfde geur in de urinoirs. We hebben er wat Tsjechische koffie en een biertje genuttigd. We hebben maar niet gevraagd naar de smid van destijds. Het was nostalgie ten top. Terug naar onze eerste jaren in Tsjechie. De bewuste ober wilde helaas niet op de foto.
Hieronder twee fotootjes. Ik kan mij overigens dat bord met opschrift op de muur niet herinneren. Is er iemand die de tekst kan vertalen?
 

Bijlagen

  • adamscu.jpg
    adamscu.jpg
    79,8 KB · Bekeken: 9
  • adamscu2.jpg
    adamscu2.jpg
    55,8 KB · Bekeken: 17

char

† In Memoriam
Geweldig, toch??...

Geweldig om te zien en te beleven dat sommige dingen niet, of heel langzaam, veranderen in dit drukke bestaan!!..

Maar, ja.....daar hebben alleen de ouderen met herinneringen wat aan...

Ik ben er blij mee!!....

Char.
 
Bovenaan