Het geruilde T-shirt

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe ik vind het altijd heerlijk om je verhalen te lezen.
ook die van Kukel en Johannes p.
Jullie hebben een schrijfwijze die zo makkelijk leest daar ben ik echt jaloers op.
Ik zit ook weleens te twijfelen om mijn herinneringen van onze vakanties op te schrijven,al zijn het er niet zoveel ik ben nog maar 7 keer geweest.
Maar dan denk ik ,ja voor mij zijn het leuke of mooie dingen maar wat heeft een ander eraan.
ik blijf wel genieten van die van jullie:)
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Marecha, Tabe, Kukel en JP hebben de gave om hun verhalen schitterend op te schrijven. Zou dat aan te leren zijn? Ik zou het niet weten, ik kan het in ieder geval niet, hoewel ik toch graag stukjes schrijf, ook op andere fora. Maar jij hebt mooie herinneringen, dan kan je zal altijd met ons delen. We hebben er allemaal wat aan. Ik vind het leuk om elk verhaal te lezen, puur voor de mooie, vaak persoonlijke herinneringen. Je kan het altijd een keer proberen toch? ;) Ik zou het zelf ook graag doen, maar helaas, ik was 8-9 toen ik er voor het laatst was, dus echte bruikbare herinnerigen heb ik niet meer.
 

Tabe

† In Memoriam
Lukas.
Ik weet dat het niet iedereen gegeven is om iets goed en leesbaar op "papier" te krijgen. Daar zijn wel cursussen voor. De verhalen liggen op straat , maar je moet het wel (kunnen) zien. De kunst om het te verwoorden is voor iedereen anders. ik denk wel dat je enig taalgevoel moet hebben. Je moet in ieder geval geen angst hebben om iets publiekelijk te vertellen. Ook moet je geen angst hebben taal- en stijlfouten te maken. Die verdwijnen op den duur vanzelf. Voor mijzelf sprekend is het natuurlijk dat de ervaring in het bijna 35 jaren lang processen-verbaal schrijven, meespeelt. Al heel vroeg baalde ik van de ambtelijke en bijna niet leesbare taal in de officiele stukken. Geloof me, dat menig Officier van Justitie en misschien ook wel rechter wel eens een glimlach op hun gezicht hebben gehad bij het lezen van mijn Pv's. :D

Houd de zinnen kort en maak het verhaal niet te lang. Dan blijft het leesbaar , want LEZEN is ook een kunst. Zo lees je in de stukken van Kukel vaak enig sarcasme en/of cynisme, Meneer P is wat zwaarder van stof maar laat je na denken, en mijn persoontje gooit er wat humor door. :lees:

Om, hier op het forum, iets te plaatsen maak ik altijd eerst een puntenlijstje waarna ik daar het verhaal (uiteraard altijd waarheid, maar wel geromantiseerd) omheen schrijf.
Aarzel niet en produceer.
Ik merk gelukkig dat er al meerdere forumleden goed leesbare stukken op dit forum zetten. Fantastisch.:bloem:

en zet er in ieder geval niet te veel van dit soort "nieuwigheden" in::) :lmfao: :D :deuk: ;) :traan: :snik: :oeps: :confused: :lezen:
 

spookycat

† In Memoriam
Tabe en Doety wil ik ooit ontmoeten en dat mag niet te lang meer duren ,jullie zijn mensen met hart op de juiste plaats denk ik en humor is heel belangrijk
Je verhalen lees ik heel graag;)
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Tabe schreef:
Houd de zinnen kort en maak het verhaal niet te lang. Dan blijft het leesbaar , want LEZEN is ook een kunst. Zo lees je in de stukken van Kukel vaak enig sarcasme en/of cynisme, Meneer P is wat zwaarder van stof maar laat je na denken, en mijn persoontje gooit er wat humor door. :lees:

Lezen is inderdaad een kunst, ook tussen de regels door kun je veel lezen, meer dan je ooit in een tekst zal kunnen lezen. Dus als je de goede combinatie hebt van twee partijen, schrijvers en lezers, dan heb je een goede tekst. Een goed geschreven tekst en oplettende lezers. Lijkt mij tenminste.
 
Heer Tabe,

Even een reactie aangaande dat er in mijn verhalen sarcasme en/of cynisme zit.
Is dat zo? ik heb er zelf nooit iets van gemerkt.
Terwijl ik een persoonlijke coach heb op mijn werk.
Die zou mij dat toch verteld moeten hebben.
Dat is nieuw, elk beetje bedrijf haalt zo een joker naar binnen en die gaat mij vertellen wat ik 57 jaren niet goed heb gedaan!
U begrijpt het al: dat zijn uiterst leerzame uurtjes voor die coach want die gaat vuurspuwend de tent uit.
Maar ja, sarcasme en/of cynisme,
misschien wel in mijn reacties naar anderen toe, maar in mijn verhalen?
Ik vind ze zelf altijd wel geinig, ik zou bijna willen dat ik een boek kon schrijven.
Maar daar begin ik niet aan, voordat je het weet zit je bij Jensen.
Maar aan de andere kant: ik zie mij later al op mijn berg zitten met de computer op tafel in de tuin, uitzicht over de bergen, biertje erbij en een beetje een verhaal in elkaar flanzen. Makkelijk zat.
Zou toch wel heerlijk zijn.
Sarcasme en/of cynisme?
Ik weet eigenlijk niet waar je over hebt.
Maar voor alle lezers op dit forum:
Waag het gewoon een keer om een verhaaltje te schrijven, voor je zelf leuk, voor anderen leuk en het geeft een voldaan gevoel.

Groet van Kukel die met enige jalouzie naar een stel golfers bekijkt vanuit zijn kantoor.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Heer Kukel,

Ik vind in Uw stukjes ook altijd een beetje sarcasme/cynisme, dat maakt het ook weer leuk om te lezen. Een boek schrijven zou U zeker kunnen en dan hoeft U echt niet bij die man te zitten. Dat is nog altijd je eigen keuze.
 
Bovenaan