Haardhout

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Arie.

Heb afgelopen juli 3 kuub besteld bij een boswachter (via de buren).
Hij kwam het netjes brengen aan stammen van 2 meter. Achteraf bleek het zelfs 3,5 kuub te zijn. En dat voor (omgerekend) 12 euro per kuub. Na een fooitje wilde hij zelfs nog wel meer leveren. Dus duur ???? Echt niet!!

Gr.
Ruud
 
kosten stook hout

kosten per kubieke meter is afhankelijk van vraag en aanbod, en in welke maand je het koopt.
prijs in het Reuzengebergte is 350/400 per kuub in het voorjaar tot 700/800 in het in de herfst/winter.
koop je hout bij een handelaar, bewaar de bon goed als je moet aantonen dat het hout legaal gekapt is en niet uit het bos gestolen.
koop meterstukken, zoek je hout zelf uit en blijf erbij als ze het opladen en brengen, anders is de kans groot dat je een hoop stronken krijgt die niet meer te splijten zijn

groet Loek
 

Vodnik

† In Memoriam
"aanbieding" bij bauhaus: 1 kuub gestapled eiken (dat is meer dan los gestort!) eiken in lengtes van 33 cm en gedroogd (helaas stond er niet bij hoe droog) voor 1590 Czk.

(uit het zojuist verschenen krantje)
 

Vodnik

† In Memoriam
bij de OBI in Ceska Lipa, kost ongeveer 1500 kroon per kuub (gestapeld, dus niet los gestort!!) Ook veel alternatieven te koop zolas briketten.
Op de rotonde voor OBI staat overigens vaak een oude vrachtwagen met gekloofd hout en daarbij vermeld waar het verkocht wordt.
 
Hallo allemaal,

Via de zoekfunctie heb ik wel het e.e.a. gevonden over o.a. onze vragen, maar kom zo eventjes niet verder hiermee. Afgelopen week hebben we eerst maar een paar zakken van dat geperste hout gekocht, zodat we eventjes vooruit kunnen. We zijn de Tsjechische taal nog niet machtig en in het dorpje waar ons huis staat hebben we ook nog geen personen gevonden die een beetje engels of duits spreken, dus daar kunen we het ook nog niet aan vragen. Een andere optie is natuurlijk de bouwmarkt.

Is er iemand die ook in de buurt van Zlata Olesnice (ligt in de omgeving van Tanveld/Desna/Harrachov) een huis heeft en misschien voor ons een adres weet waar we haardhout kunnen kopen. Het moet wel klein gemaakt zijn, want we hebben zelf geprobeerd om een stukje hout te splijten, maar dat lukte niet helemaal.

Alle hulp m.b.t. onze vragen is welkom :denk:
 
Hallo familie Mosterd,

Wij zijn ook op zoek naar haardhout en dat schijnt volop aanwezig te zijn in deze streek. Dat hoorden we vorige week van een Tsjech in onze woonplaats. (7 km van Z.O. schat ik) We hadden toen slechts vluchtig een babbeltje en geen tijd om adressen uit te wisselen. Dit weekend zullen we vragen waar het exact te verkrijgen is. Groet, Lina
 
Vorig week weer haardhout besteld.

Weer een nieuw adres gekregen.

We hebben een houtvoorraad tot en met 2010/2011 maar er kan nog wat bij.

Afijn, naar de leverancier.
Natuurlijk 5m3, komt er aan.
Gegevens opgeschreven, telefoonnummer erbij, geen probleem, morgen/ overmorgen geleverd.

U raad het al, hij moet nog komen.

Wat kunnen die Tsjechen liegen!

Wij scoren ongeveer bij 4x bestellen dat er daadwerkelijk 1x geleverd wordt.

Maar ach, we zitten er nog warmpjes bij.


Groet van een houtwormstekelige Kukel.
 
Oh oh oh, wat ben ik toch blij met mij caravan!! :lache:

En ja, het klopt, ik heb een beetje een kort lontje!! :oneens:
 
Kloofmachine kopen ...

Hallo,
Vanaf zo'n € 130,- tot .... koop je een electrische kloofmachine en is het peanuts om blokken te kloven ...
Duitsland lijkt ons het goedkoopste hiervoor.

Groeten Frans
 
Vanaf zo'n € 130,- tot .... koop je een electrische kloofmachine en is het peanuts om blokken te kloven ...
Duitsland lijkt ons het goedkoopste hiervoor.
Hoi Frans,

Waar je zin in hebt, het is heel heel veel werk. Ik weet niet of de meeste huizenbezitters hierop zitten te wachten.
Wanneer ik voor de lol af en toe een weekje naar CZ zou komen, zou ik het hout kant en klaar in de juiste afmetingen laten bezorgen.
Leveranciers genoeg hier in het voorgebergte en de prijzen zijn oke.
 
Ik moet mijn houtvoorraad aanvullen en zie dat er hier veel over geschreven is.

Wat kost hout momenteel? Wat kachel klaar is , en stammen hout wat ik zelf kan hakken

Arie cz

 
Waar je zin in hebt, het is heel heel veel werk. Ik weet niet of de meeste huizenbezitters hierop zitten te wachten.

sommige wel! Ik hak juist voor lol en ontspanning graag wat hout voor de herfst en winter. Is eens wat anders dan die kantoorbaan in Nederland...
 

Vodnik

† In Memoriam
prijs van hout varieert per streek / aanbieder / koper, én hoe droog het is.

Als je niet wilt zagen en kloven kan je bij de DHZ markten terecht, voor ca 1600 czk heb je een kuub (gestapeld) hout. Dit zijn stukken van ca 33 cm maar "zeik"nat!! Moet om er goed mee te stoken minstens een jaar blijven liggen!
 
Wat DickTwist schrijft snap ik wel.
Als wij een mooie voorraad hout hadden opgeslagen onder een zeil dan was daar na de winter niet veel van over ... en wij zaten in NL.
Nu koop ik pakken bruinkoolbriketten en geperste houtbriketten.
Daar kan ik wel wat van binnen opslaan.
Makkelijk in gebruik en volgens mij veel goedkoper dan die kleine brokjes (die ook weer hun voordeel hebben natuurlijk).

Zag dat bij de Hagebau bouwmarkt in Duitsland trouwens ook hout op een pellet te koop : 1 m3 kost dan richting 200 euro ?!!
Ik betaal ik NL voor 2 jaar droog eiken ongeveer 50 euro ...
(OK, is een heel goedkoop adres).

Groet, Frans
 
Bovenaan