(Geen) gebruik van deodorant in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dat heet toch discussie, of niet?

Lina, helaas, als iemand anders op die eigen belevingen van die leden reageert (omdat hij/zij vindt dat ze niet kloppen), komt er gedonder en tegenspraak.
Ik zie geen gedonder hoor, en van mij krijg je in dit topic geen tegenspraak want ik ontmoet gelukkig niet veel Tsjechen die niet prettig ruiken.

Of ben je bang dat ik straks in Liberec helemaal geen vrouw zonder panty´s aan ontmoet?
:stout: Daar ben ik niet bang voor Lesnenka, maar als jij al aangeeft dat je 500! vrouwen bekeken hebt in Praag en slechts 4 met panty's hebt geteld, dan weet ik nu al jouw uitslag, dus doe geen moeite. ;)

En kijk, kom ik weer bij mijn punt en ik bedoel het zeker positief, discussiëren is prima, maar zoals ik al zei, probeer niet dit soort opmerkingen te ontkrachten, omdat jij vindt dat ze niet kloppen. Niet iedereen beleeft het zoals jij het beleeft/ervaart/ziet/of ruikt in dit geval.
 
Neemt niet weg dat het gebruik van deodorant zijn nut heeft en kan hebben, maar bij overmatig gebruik kan je ook stinken als een otter. Niet iedereen vind jouw favoriete geurtje ook lekker.

Daar kan ik me ook behoorlijk aan ergeren. Veel te veel deo (of parfum). Dat mensen ruiken als een Douglas winkel, foei ik word er misselijk van. Zoiets kom je in NL en ook in CZ tegen.

Ik kan me nog herinneren, t was begin jaren 90 .. ik heb een lerares engels gehad (omgeschoold overnacht van russisch, was altijd 2 lessen voor met d'r kennis), een dame van een jaar of 50 die wist ook van geen deo, haar oksels waren behoorlijk begroeid (en droeg vaak blouses zonder mouwen) en op haar benen kwamen door de panty's hele lange haren uit .. net een egelpanty's, ze zag d'r zo zielig uit, ze was gewoon zielig.

Ik kom in Tsjechie regelmatig in kleine dorpen en ken een aantal Tsjechen die geen deo gebruiken. Nooit gedaan. Ze stinken ook nogal maar niemand die daar iets over zegt.
Maar ik weet ook niet of een nederlandse boer een deo gebruikt. Nou, ten minste dat maakt zijn koeien sowieso niets uit.
 
Ik zie geen gedonder hoor, en van mij krijg je in dit topic geen tegenspraak want ik ontmoet gelukkig niet veel Tsjechen die niet prettig ruiken..
Dat is geruststellend om te horen.

:stout: Daar ben ik niet bang voor Lesnenka, maar als jij al aangeeft dat je 500! vrouwen bekeken hebt in Praag en slechts 4 met panty's hebt geteld, dan weet ik nu al jouw uitslag, dus doe geen moeite. ;)
Ik heb het echt serieus bedoeld en vind het interessant en intrigerend wat het resultaat zal zijn. Ik ben best bereid om toe te geven dat het verschil tussen Praag en Lbc groot is.
Ja, ik ontmoet echt dit soort aantallen mensen op een dag.

En kijk, kom ik weer bij mijn punt en ik bedoel het zeker positief, discussiëren is prima, maar zoals ik al zei, probeer niet dit soort opmerkingen te ontkrachten, omdat jij vindt dat ze niet kloppen. Niet iedereen beleeft het zoals jij het beleeft/ervaart/ziet/of ruikt in dit geval.
Helaas lijkt dit in mijn ogen echt op niet kunnen toegeven dat die belevingen en opmerkingen weinig met de realiteit te maken hebben. De opmerkingen over NL en Rusland heb ik geplaatst als een poging om te laten zien hoe een toerist/ingezetene/bezoeker geur in een ander dan eigen land ervaart, dat is toch geen ontkrachten? En nu stop ik hiermee.
 
Toen ik er een paar maanden geleden was, mijn deo kwijt, en de enige deo soort uit de lokale supermarkt meegenomen... hij rook welgeteld 1 uurtje fris.. daarna was ie gewoon uitgewerkt en aan het einde van de dag stonk ik een uur in de wind.

Dit alles in combinatie met de goedkope synthetische kleding van de vietnamees en je weet genoeg.
 

kuurgast

Donateur
Wat een geurige discussie staat hier. ;)
In Praag gaan met ingang van februari "geurige" bussen rijden op lijn 125. Daarin wordt via geurcontainers in de vloer een mengsel van kaneel en citroenlucht verspreid. In de winter valt het nog mee met onaangename luchtjes maar vooral in de zomer stoort het de reizigers. In Pardubice is in het najaar een zelfde proef gedaan wat goed verliep. Daar gaat het vervoersbedrijf binnenkort onderhandelen voor het behoud van de aroma's in de bussen.

Bron:idnes.cz.
 

Vodnik

† In Memoriam
Wat een geurige discussie staat hier. ;)
In Praag gaan met ingang van februari "geurige" bussen rijden op lijn 125. Daarin wordt via geurcontainers in de vloer een mengsel van kaneel en citroenlucht verspreid. In de winter valt het nog mee met onaangename luchtjes maar vooral in de zomer stoort het de reizigers. In Pardubice is in het najaar een zelfde proef gedaan wat goed verliep. Daar gaat het vervoersbedrijf binnenkort onderhandelen voor het behoud van de aroma's in de bussen.

Bron:idnes.cz.

Lijn 125: Smichov Nadrazi <-> Jizni Mesto.
ofwel: Brouwerijen <-> zeer grote woonwijk

Tja, de hele dag bier versjouwen, valt er wel eens een flesje!:sterk:
 

kuurgast

Donateur
Het transport bedrijf zal nu niet doorgaan met dit project.

Ondanks de lovende recensies van het idee van de passagiers - meer dan 60 procent van de 1.668 die deelnamen aan een enquête ,wordt het verder niet doorgevoerd.
Het is te duur zegt het vervoersbedrijf.

Bron:ceskapozice.cz/en/news.
 
In de tram in Praag was het af en toe bijna niet te doen zonder een knijper op je neus, ik snap niet dat mensen dat zelf niet ruiken....

Nou,ik heb in zo'n beetje alle tramlijnen gezeten,die er rondrijden en ja,
af en toe zit er inderdaad iemand,die vreselijk stinkt.Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat het hier in Nederland gelijk opgaat.Dus mijn mening....Lieve Elly.....viezeriken zijn er overal... En ja..je hebt wat dat betreft gelijk dat mensen zich zo a-sociaal gedragen is voor mij ook
onbegrijpelijk.. :nee:
 
Bovenaan