(Geen) gebruik van deodorant in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
..........Dus mijn mening....Lieve Elly.....viezeriken zijn er overal... En ja..je hebt wat dat betreft gelijk dat mensen zich zo a-sociaal gedragen is voor mij ook
onbegrijpelijk..

Heeft Elly het in dit topic over asociaal gedrag gehad? Kan het niet terugvinden. Asociaal gedrag en/of een menselijk geurtje zijn twee verschillende zaken.Het niet gebruiken van deodorant heeft m.i. niets te maken met asociaal gedrag.

Een aantal jaren geleden hadden we kennis aan een jonge vrouw bij ons in het dorp Zbyslav, onder de rook van Klatovy. Een keurige vrouw, altijd goed verzorgd,...maar deodorant? helaas. Kennelijk een sluitpost in haar huishoudboekje. Ze had werk in een kippenslachterij in Klatovy, dus zowel 's winters als zomers in dikke kleding vanwege de koelcellen daar. Op een dag stond ze na het werk aan de kant van de weg te liften. Ze had de bus gemist. Uiteraard gaven we haar een lift naar huis. Vreselijk wat meurde die vrouw!! Een doordringen zurige zweetlucht.

Deodorant en bv after shave is nog steeds vaak een sluitpost in de begroting maar dat is NIET alleen in Tsjechie en heeft m.i. dus abosluut niets te maken met asociaal gedrag.
 
Tabe,ik heb het helemaal niet over het gebruik van deodorant gehad.Waar ik het over heb is
dat iemand,die zich onder andere mensen begeeft,de morele plicht heeft zich niet aanstootgevend te gedragen.En daar valt zeker stinken onder!

Fijne dag nog,Franko.
 
Bovenaan