Gaat goed met Škoda

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Een paar jaar geleden werden alle nieuwe, supersnelle motoren, eventueel met nieuwe technieken, altijd eerst bij Volkswagen geïntroduceerd. Dit leverde zoveel kwaliteitsproblemen op, dat men besloten heeft deze introducties/praktijktesten eerst bij Seat toe te passen, inherent aan het pittige, spaanse karakter.
Om terug te verwijzen naar de Autoweek tevredenheidstrofee: Slechts teleurstellende resultaten voor Seat.
Skoda was een "oost-europees antiek rammelmerk" waar men met een bijzonder sterke soort turtle-wax het imago van heeft geprobeerd op te poetsen, met succes.
Skoda kan zich dus eenvoudigweg geen uitschieters veroorloven, of het is meteen weer "oost-europese rommel"!

Trouwens, over het mislukken van de Supurb.. Aan de uitrusting en de prijsstelling zal het niet liggen (een fractiew boven de Golf)..
Aan het design misschien? Volgens mij is dat design tijdloos... Er is totaal geen tijd ingestopt ;-) Een rondje om de auto lopen haal ik niet eens.. Ik val spontaan in slaap!
Als men daar iets aan doet kan het niet anders als dat dit model een succes moet worden!
 
De modellen van Skoda zijn inderdaad niet spectaculair (te VW-achtig?), maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat men een zo groot mogelijke doelgroep (en de zakelijke markt) wil aanspreken.

Volgens AutoBild kunnen we binnen 2 jaar een MPV-achtige Skoda verwachten op basis van de Fabia II, die er ongeveer zo uit gaat zien (best leuk dus):

fabia-mpv.jpg


Vašek schreef:
Nieuwe stadsautootje van Škoda, kleinste die er ooit gebouwd is.

16776-A040428_POL_SKDOVKA_VELKA_V.jpg


Deze “nákupní košík na čtyřech kolech” moet het opnemen tegen Fiat Panda en kleine Koreanen. Bij de VW zijn ze achtergekomen, dat de Lupo te duur is. Prijsindicatie: onder 200.000 Kc
Dit model wordt al in Brazilië gebouwd als VW Fox. Het moet in Europa de opvolger worden van de VW Lupo en ook Skoda wil hem gaan verkopen. Niet echt origineel dus, gewoon een VW met een iets andere neus en een Skoda-logo erop geplakt.
 
Škoda Octavia heeft de titel “mooiste” middenklasse auto gewonnen bij de Italiaanse verkiezing: iL´automobile piú bella del mondo

Bron: iDNES
 

Bijlagen

  • 33670-octavia.jpg
    33670-octavia.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 14
Valt best mee voor zo'n gezinswagen, wat denken jullie daarvan?
Ik denk dat hij in Belgie nog heel wat duurder zou uitvallen...
 
In Tsjechie dacht ik vanaf 450.000,-. Het oude type is zelfs vanaf 350.000,- te krijgen (zoals de Belgen zeggen: als stockwagen), afhankelijk van de dealer en de aanbieding.
 
Het oude type wordt voorlopig nog in Vrchlabi gebouwd.
Tot zomer 2004 werd in Vrchlabi de nieuwe Octavia gebouwd, als testreeks cq om de showrooms te vullen; daarna hebben ze gewoon de productielijnen omgedraaid en wordt in Mlada Boleslav het grote volume voor de nieuwe Octavia's gebouwd en in Vrchlabi het kleine volume aan oude Octavia's.
 
Bovenaan