Forum meeting in BRNO ?

  • Onderwerp starter Deleted member 495
  • Startdatum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Johan schreef:
Sorrie dat het even geduurdt heeft, maar zaterdag 27 komt mijn ook goed uit. Het staat genoteerdt!
seg, johan, ik ben geschokt. leren jullie in Nederland niet dat een voltooid deelwoord nooit kan eindigen op -dt? in MU geven ze ook Nederlands, misschien kun je eens een paar grammaticalessen meepikken... kwestie van de tsjechen op dit forum, die nederlands leren, niet te veel in verwarring te brengen. ik neem aan dat ze zo al moeite genoeg hebben met de fokschaap-regel...
 
[/ QUOTE ]
seg, johan, ik ben geschokt.

[/ QUOTE ]

Zeg Elke, ik weet het niet hoor. Maar bij ons schrijven ze zeg met een z en niet met een s.

Ja als we dan toch gaan muggeziften of mierenneuken.
grin.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Hoera voor Sas !!!!!
Laten we elkaar op dit forum a.u.b. niet op de taalfouten aanspreken. Als je dat gaat doen, kun je wel aan de gang blijven. Bovendien kunnen er ook type fouten insluipen door te snel intoetsen.
 
'seg' is de Vlaamse variant, wat veel dichter bij de realiteit ligt, want wie zegt er nu 'Zeg'? en een native Dutch speaker verbeteren op een zware -dt fout, zou ik zeker geen muggeziften of mierenneuken noemen (het laatste schrijf je trouwens met 1 n wegens de puur figuurlijke betekenis, of had jij meer de letterlijke in gedachten??
 
ik wou geen discussie uitlokken. ik was gewoon zo geschokt, dat mijn stoel zich bijna vanzelf vanonder mijn zadek verplaatste. sorry, correct Nederlands is misschien mijn stokpaardje, en ik zou het jammer vinden, mochten nu alle Tsjechen, actief op dit forum en Nederlands-lerend vanaf nu hun VD's met dt gaan schrijven...
dus ik roep mijzelf een dikke 'hoera' uit in mijn streven tegen de verloedering van onze o-zo-mooie-taal
 
Ik kan over dat mierenneuken wel weer het één en ander zeggen maar daar heb ik helemaal geen zin in. Blijf jij maar lekker seg zeggen dan zeg ik zeg. Voor de rest houd ik hierover mijn mond wel want ik heb de hele week met Belgen en Vlamen te maken, dus breek me de bek niet open.
30.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Elke, ga je nu elk ingezonden stukje kritisch bekijken ? en tik je dan iedereen op z'n vingers ? A.U.B. NIET DOEN. Laten we het leuk houden
wink.gif
 
seg mannekes, dat is allemaal voor een beetje te lachen he, met een vette knipoog. van dat mierenneuken had ik gewoon geschreven, omdat het grappig is, niet omdat ik iemand op de vingers wou tikken. (niet dat ik een zieke geest heb, maar moest het met 2 n-en zijn, kzag het tafereel al zo voor mijn ogen afspelen...
smile.gif
en nee dus, ik ben zeker niet van plan hier verbeteraar te gaan spelen, dat zou niet fair zijn...
in het geval ik op iemand zijn tenen heb getrapt, mijn welgemeende excuses daarvoor en het voorstel de beschadigde teen persoonlijk te komen verzorgen...
smile.gif

Elke
 
D

Deleted member 495

Guest
Staat voor mij even op losse schroeven. Ik weet niet hoe het met de anderen gesteld is. Gaarne reakties dus.
 
Mochten jullie van plan zijn de forummeeting in Brno nog eens over te doen in april, dan kom ik ook wel af...
 
D

Deleted member 495

Guest
Mooi Elke. Voorstel nieuwe datum = zaterdag 24 april !!
Wie kan, wie kan niet ?
(overigens houd dat niet in dat het a.s. zaterdag niet mag doorgaan).
 
Nou, op deze manier kunnen we natuurlijk lang door blijven gaan. Er zullen altijd mensen blijven komen en gaan, en als we telkens bij elke reactie van iemand weer een andere datum prikken, zie ik het gebeuren dat we ergens aan het eind van de zomer bij elkaar komen.

Daarom stel ik het volgende voor:
Tussen 12-05 tot 30-05 houden we DE forummeeting, Gabina is dan in Brno en dit hele idee is mede door Gabina van de grond gekomen. Ik denk nu ook dat het mischien beter is om al vroeg hiervoor een datum te prikken, om later niet weer te moeten twisten over wie wanneer wel kan en wanneer niet.

Aangezien er toch een aantal hier wonende Nederlanders (waaronder ik) niet zolang kunnen wachten, gaan we gewoon a.s. zaterdag met mekaar een biertje drinken.

Sorrie Elke, het is absoluut niet persoonlijk bedoelt, zelfs niet na dat je m'n slechte Nederlands hebt verbeterd. We zien elkaar rond de pasen, en waarom kom je niet opnieuw als we DE forummeeting houden?
 
het was niet echt een voorstel van mij, gewoon een statement, dat als jullie nog eens een meeting zouden overdoen, ik daar dan ook wel naartoe kom. het was niet mijn bedoeling jullie planning in de war te sturen, noch had ik verwacht dat er enige rekening zou gehouden worden met mij. dus doe maar, als er dan eens een forummeeting valt, wanneer ik in brno ben dan kom ik wel. en in mei kom ik dan ook, als jij me sponsort, johan
smile.gif

de groetjes ginder
 
Nou, dat is natuurlijk wel een aardige discussie, ik ga me er toch maar in mengen.
Eigenlijk was volgende week de afgesproken datum en iedereen die dat wou, had de mogelijkheid om over die datum mee te discussieren. Waar of niet? Ook Elke, of niet?
Zaterdag ga ik dus sowieso wel een biertje drinken met Johan en Robert en/of anderen (niet dat dat zo een uitzonderlijke gebeurtenis is), wie komt die komt, wie niet komt, komt niet. Punt uit.
In april wil ik nog wel eens wat proberen af te spreken, maar dat zien we dan verder wel. Johan: ik waardeer dat je het zo opneemt voor Gabina, maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat Gabina eigenlijk helemaal niet in Brno of omstreken woont. Dus om de hele forummeeting op haar aan- of afwezigheid te plannen, vind ik erg veel van het goede.
 
Stijn schreef:
Johan: ik waardeer dat je het zo opneemt voor Gabina, maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat Gabina eigenlijk helemaal niet in Brno of omstreken woont. Dus om de hele forummeeting op haar aan- of afwezigheid te plannen, vind ik erg veel van het goede.

Jullie hoeven echt niet de forummeting op mij aanwezigheid plannen ik heb allen aangegeven dat ik zou leuk vinden
smile.gif
nederlanders ontmoeten die in Brno wonen en gezecht wanneer ik daar ben. De meting is toch niet verboden voor mensen die niet in Brno wonen
shocked.gif
????? En Stijn ik heb 21 jaar in Brno gewoont en nog ga ik 3-4 keer per jaar daar na toe. Dus ik voel me daar nog steeds thuis. Is dit genoeg om een forummeting te bijwonen?
crazy.gif
 
Bovenaan